Reviews

Assassin’s Creed Origins – Review

Το Assassin’s Creed Origins σηματοδοτεί μία νέα αρχή για την δημοφιλή σειρά, βάζοντάς την σε νέα μονοπάτια. Η Αίγυπτος σας περιμένει για μία νέα και συναρπαστική περιπέτεια!

Η σειρά Assassin’s Creed είναι ίσως το πιο δημοφιλές IP της Ubisoft, κι όχι άδικα. Από την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού το μακρινό 2007, έως και σήμερα, οι συνολικές πωλήσεις όλων των τίτλων της σειράς έχουν ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια αντίτυπα, ένας εξωπραγματικός αριθμός. Η αλήθεια όμως είναι πως οι οπαδοί της είχαν αρχίσει να κουράζονται από τις ετήσιες κυκλοφορίες, αλλά κυρίως από την έλλειψη καινοτομίας και πρωτοτυπίας, δίνοντας την αίσθηση πως η σειρά έχει «βαλτώσει». Μετά και τη δημόσια κατακραυγή που δέχθηκε η Ubisoft για το αντικειμενικά πολύ κακό λανσάρισμα του Unity στην αγορά, με πάρα πολλά bugs και σχεδόν ανύπαρκτο optimization, πήρε την απόφαση να πατήσει «φρένο» στις ετήσιες κυκλοφορίες, δίνοντας τον χρόνο στην ομάδα ανάπτυξης να δημιουργήσει κάτι καινούργιο. Το αποτέλεσμα του σύντομου “hiatus” που διήρκησε 2 χρόνια, ήταν το Assassin’s Creed Origins.

Οι προσδοκίες τεράστιες από τους οπαδούς, ενώ η ανυπομονησία ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Όπως ήταν φυσιολογικό, κατά τη διάρκεια ανάπτυξής του υπήρξαν διάφορες διαρροές που στο τέλος επιβεβαιώθηκαν. Ανάμεσα σε αυτές ήταν το concept, πολλά από τα κεντρικά νέα στοιχεία του gameplay, το setting, ακόμη και ο ίδιος ο τίτλος του παιχνιδιού. Το μόνο που δεν υπήρχε για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν η επίσημη ανακοίνωση του τίτλου, κάτι που έγινε τον Μάιο που μας πέρασε. Η Ubisoft όπως θα δούμε και αναλυτικά παρακάτω, έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τους περισσότερους τομείς του παιχνιδιού, αλλά κυρίως την δομή του τεράστιου κόσμου της Αιγύπτου που καλείστε να εξερευνήσετε. Βέβαια, κάθε Assassin’s Creed χρειάζεται ένα ενδιαφέρον σενάριο και setting για να ξεχωρίσει, κάτι που μας προσφέρεται απλόχερα στο Origins.

Assassin's Creed Origins

Η «αυγή» του Δόγματος

Τα γεγονότα του Assassin’s Creed Origins διαδραματίζονται πάνω από 1000 χρόνια στο παρελθόν. Αν και θεματολογικά η σειρά έχει επισκεφθεί πάρα πολλές διαφορετικές χρονικές περιόδους, μας πάει πρώτη φορά τόσο πίσω στο παρελθόν και συγκεκριμένα στην αρχαία Αίγυπτο και την ελληνιστική περίοδό της. Ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Bayek, Medjay (ή φύλακας αν προτιμάτε) του λαού της Αιγύπτου. Οι Medjay έχουν ως σκοπό ζωής την προστασία των αθώων και των ανήμπορων, αποδίδοντας δικαιοσύνη όταν και όπου χρειαστεί. Βέβαια, η έλευση του νέου Φαραώ, του Πτολεμαίου, άλλαξε ριζικά την κατάσταση στην χώρα και έφερε τα πάνω κάτω. Στο παρασκήνιο όμως τον έλεγχο έχει μία αρχέγονη αποκρυφιστική οργάνωση, η Order of the Ancients, που στην ουσία αποτελεί τον «πρόγονο» των Templars. Όσοι από εσάς τυχαίνει να μην γνωρίζουν καθόλου το σενάριο του τίτλου, θα πρέπει να ξέρετε πως οι Assassins και οι Templars είναι δύο δόγματα που μάχονται ανά τους αιώνες, με τους μεν να προσπαθούν να προστατεύσουν την ελευθερία των ανθρώπων και τους δε να προσπαθούν να υποτάξουν την ανθρωπότητα στην βούλησή τους. Στο επίκεντρο της διαμάχης τους δεν είναι άλλο από το Apple of Eden, ένα αρχαίο κειμήλιο τεράστιας δύναμης που είναι ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες στον κόσμο μας.

Assassin's Creed Origins

Θεωρητικά, το Assassin’s Creed Origins αποτελεί prequel της σειράς, τουλάχιστον στο κομμάτι που αφορά εντός του Animus, δείχνοντάς μας το πώς ξεκίνησε το δόγμα των Ασσασσίνων. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν κεντρικές ιστορικές φυσιογνωμίες, όπως για παράδειγμα την Κλεοπάτρα και άλλους χαρακτήρες που δεν θέλουμε να αναφέρουμε για ευνόητους λόγους. Σε γενικές γραμμές το σενάριο και η εξέλιξη της πλοκής είναι αρκετά ικανοποιητικά και σίγουρα κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη μέχρι και το τέλος. Το κομμάτι που είχε την μεγαλύτερη βελτίωση όμως ήταν αυτό των side quests, καθώς πλέον κάθε αποστολή είναι μία ενδιαφέρουσα διαφορετική ιστορία. Αν και κάποιες φορές θα υπάρξουν αποστολές του στυλ «σκότωσε 5 λιοντάρια κι έλα πίσω», τις περισσότερες φορές έχουν καλογραμμένους χαρακτήρες και ιστορίες να διηγηθούν. Το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν θέλουμε να παρομοιάσουμε το Assassin’s Creed Origins με κάποιο άλλο παιχνίδι, είναι το The Witcher 3: Wild Hunt για πολλούς λόγους που θα εξηγήσουμε παρακάτω.

Μία νέα αρχή για την σειρά

Το Assassin’s Creed Origins αποτελεί ένα «φρέσκο» ξεκίνημα για την σειρά, κάτι που μαρτυράει και η επιλογή της Ubisoft να εξερευνήσει την αρχή της ιστορίας που διηγείται εδώ και 10 χρόνια. Μέσω του νέου setting αλλά και κεντρικού χαρακτήρα, μπόρεσε να εισάγει πολλά νέα στοιχεία στην «συνταγή» που είχαν αγαπήσει οι οπαδοί, αλλά σίγουρα χρειαζόταν αλλαγές και προσθήκες ώστε να προσφέρει έναν αέρα «φρεσκάδας». Είτε μιλάμε για το σύστημα μάχης, είτε για τις αναβαθμίσεις του χαρακτήρα και των αντικειμένων του, ο κοινός παρανομαστής είναι η περαιτέρω ισχυροποίηση των RPG στοιχείων του παιχνιδιού. Από τις πρώτες κιόλας στιγμές σας στο παιχνίδι θα δείτε πως οι εχθροί έχουν διαφορετικό level, κι όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά του δικού σας με το δικό τους, τόσο πιο εύκολοι ή δύσκολοι είναι στην μάχη. Αυτό που όμως μας προκάλεσε εντύπωση είναι πως οι αρκετά πιο δυνατοί εχθροί δεν γίνονται επιτόπου assassinate, κάτι που κατά την γνώμη μας είναι τελείως λάθος. Αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει την σειρά, αυτό είναι το stealth και η δολοφονία των στόχων σας. Προσθέτοντας έναν τέτοιον περιορισμό η Ubisoft στερεί την ικανοποίηση της τέλειας προσέγγισης, όπου έχετε καταφέρει να βρεθείτε πίσω από τον στόχο σας, χωρίς να σας έχουν αντιληφθεί οι εχθροί και να τον αποτελειώνετε με το Hidden Blade. Κι όλα αυτά στον βωμό της εμβάθυνσης στα RPG στοιχεία.

Assassin's Creed Origins

Η μόνη λύση σε αυτή την περίπτωση είναι να βρίσκετε στόχους σε παρόμοιο level με το δικό σας, ώστε να μπορείτε να τους κάνετε assassinate χωρίς κάποιο πρόβλημα. Αν και κανείς θα μπορούσε να πει πως είναι μία αντικειμενικά ορθολογική κίνηση, καθώς δύσκολα θα βρεθείτε απέναντι σε εχθρούς με τόση μεγάλη απόκλιση στα levels, η αλήθεια είναι πως όταν θα σας συμβεί (γιατί θα συμβεί), θα είναι μεγάλη απογοήτευση και θα χαλάσει αρκετά τους πιο σκληροπυρηνικούς της σειράς. Ειδικά όσοι από εσάς επιλέξετε να περιηγηθείτε στον τεράστιο κόσμο της Αιγύπτου, χωρίς να ακολουθήσετε μία φυσιολογική σειρά των quests, θα νιώσετε πως είστε αρκετά περιορισμένοι καθώς οι περιοχές χωρίζονται ανά level, με αποτέλεσμα κάποιες να είναι πραγματικά απαγορευτικές για εξερεύνηση (1 ή 2 χτυπήματα από τους εχθρούς και τέλος). Δεν μπορούμε να κρύψουμε το γεγονός πως το να προσπαθείς να δολοφονήσεις κάποιον αλλά να αποτυγχάνεις λόγω ενός αριθμού μας χάλασε το immersion, αλλά αρκετοί ίσως να μην δώσουν μεγάλη σημασία, κυρίως επειδή μοιάζει περισσότερο με RPG από κάθε άλλον τίτλο της σειράς. Γενικότερα, όσοι από εσάς παίζετε φανατικά την σειρά εδώ και χρόνια, πρόκειται να βρεθείτε προ αρκετών εκπλήξεων, με μία από αυτές να είναι η γενικότερη δομή και ανάπτυξη του χαρακτήρα σας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Assassin's Creed Origins

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, οποιαδήποτε ενέργεια ολοκληρώνετε μέσα στο παιχνίδι σας προσφέρει πόντους εμπειρίας και κατά συνέπεια, εφόσον συγκεντρώσετε έναν απαιτούμενο αριθμό ανεβαίνετε level. Κάθε level σας αυξάνει τόσο τους πόντους ζωής, όσο και την ζημιά που προκαλείτε στους εχθρούς σας. Επιπρόσθετα, με κάθε level αποκτάτε και ένα ability point που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε νέες ικανότητες για τον Bayek. Στο Assassin’s Creed Origins ο χαρακτήρας έχει skill tree που περιλαμβάνει 3 διαφορετικές κατηγορίες: Warrior, Sheer και Hunter. Κάθε μία από αυτές επικεντρώνεται σε άλλους τομείς του παιχνιδιού. Για παράδειγμα η κατηγορία Warrior προσφέρει βελτιώσεις και νέες ικανότητες για την hand-to-hand μάχη, ενώ η κατηγορία Hunter επικεντρώνεται κυρίως στο τόξο και τις δολοφονίες. Ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στοιχείο στο skill tree είναι η τεράστια ευελιξία που προσφέρει στον παίκτη, χωρίς να τον περιορίζει σημαντικά στο ποιες ικανότητες μπορεί να ξεκλειδώσει. Θεωρητικά, ο καθένας μπορεί να εξελίξει τον χαρακτήρα του με την σειρά που επιθυμεί, κάτι που βοηθάει σημαντικά να προσαρμόσετε τις ικανότητες πάνω στο play style σας και το τι σας βολεύει. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό όμως, οι ισχυρότερες ικανότητες θα χρειαστούν αρκετούς πόντους πριν τις αποκτήσετε, κάτι που δεν μπορεί να θεωρηθεί παράλογο βέβαια.

Assassin's Creed Origins

Άλλο ένα κομμάτι του παιχνιδιού που δέχθηκε αλλαγές είναι τα αντικείμενα του χαρακτήρα. Αν και σε προηγούμενους τίτλους όπως το Unity και το Syndicate είχαμε παρόμοιο σύστημα, στο Assassin’s Creed Origins έχει δοθεί σαφώς μεγαλύτερη έμφαση στο itemization και το inventory. Πλέον έχετε την επιλογή να αλλάξετε melee όπλο, τόξο, ασπίδα και διάφορα tools όπως υπνωτικά βελάκια, δηλητήριο κτλ. Στα όπλα συναντάμε μία πολύ μεγάλη ποικιλία η οποία περιλαμβάνει από σπαθιά και δόρια, μέχρι διαφορετικού τύπου ασπίδες και τόξα. Ειδικά το τόξο θα αποτελέσει το νέο αγαπημένο σας «παιχνίδι», καθώς προσφέρει αμέτρητους νέους τρόπους εξόντωσης των εχθρών σας. Σημαντικό ρόλο παίζουν οι 4 διαφορετικοί διαθέσιμοι τύποι που υπάρχουν, που διαχωρίζονται κυρίως βάσει της χρησιμότητάς τους. Υπάρχει τόξο που είναι για κοντινές μάχες καθώς εκτοξεύει 3 και 4 βέλη μαζί, ενώ υπάρχει και τόξο που εξαπολύει πολύ πιο γρήγορα βέλη. Το ίδιο μοτίβο επιλογών συναντάμε και στα όπλα, όπου υπάρχουν ξίφη για γρήγορα χτυπήματα, ενώ για παράδειγμα τα δόρια είναι πιο χρήσιμα ενάντια σε μεγάλα γκρουπ εχθρών. Στο κομμάτι του εξοπλισμού, κάθε κομμάτι της πανοπλίας σας δεν αλλάζει την εμφάνιση του χαρακτήρα, αλλά αντιθέτως προσφέρει επιπλέον χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Εμφανισιακά το μόνο που σας επηρεάζει είναι τα διάφορα Outfits που μπορείτε να αποκτήσετε είτε από την ολοκλήρωση κάποιων συγκεκριμένων quests, είτε από τους διάφορα NPC στον χάρτη.

Εξίσου σημαντικό όμως είναι το κομμάτι του crafting, το οποίο στην ουσία λειτουργεί ως ένα μέσο αναβάθμισης του εξοπλισμού σας. Ο χάρτης είναι γεμάτος από άγρια ζωή και πολύτιμα υλικά τα οποία αφού συγκεντρώσετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την αναβάθμιση των όπλων και της πανοπλίας σας. Αν και δυστυχώς δεν μπορείτε να δημιουργήσετε από το 0 νέα αντικείμενα, δεν παύει να αποτελεί μία ευχάριστη ενασχόληση, καθώς θα πρέπει να «κυνηγήσετε» όλες τις πρώτες ύλες που απαιτεί η εκάστοτε αναβάθμιση του εξοπλισμού σας. Ίσα ίσα θα λέγαμε πως αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο εξερεύνησης της πανέμορφης αρχαίας Αιγύπτου που έχει δημιουργήσει η Ubisoft, έχοντας δώσει τρομερή προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Οι πυραμίδες της Γκίζας, ο Νείλος, η Μέμφιδα, η Αλεξάνδρεια με τον πανέμορφο φάρο της και την μεγάλη βιβλιοθήκη, ο ιππόδρομος και ένα κάρο άλλο μνημεία της αρχαιότητας, παίρνουν σάρκα και οστά μπροστά στα μάτια μας, δίνοντάς μας την αίσθηση πως εξερευνούμε μία πιστή «αντιγραφή» αυτής της πανάρχαιας και πανέμορφης χώρας, όπου συναντιούνται 2 από τους μεγαλύτερους αρχαίους πολιτισμούς. Ο ελληνικός και ο αιγυπτιακός, με τον καθένα να έχει να προσφέρει τα δικά του χαρακτηριστικά και το δικό του «χρώμα» στον κόσμο που καλείστε να εξερευνήσετε. Πραγματικά, η Ubisoft αξίζει για ακόμη μία φορά πολλά συγχαρητήρια για την ψηφιακή αποτύπωση ενός κόσμου, ειδικά αν αναλογιστούμε την δυσκολία του να γίνει κάτι τέτοιο βάσει της χρονικής περιόδου.

Όταν υπάρχουν ευπρόσδεκτες (και μη) αλλαγές

Μεγάλη έμπνευση της δομής του χάρτη και το πώς είναι «γεμάτος» με αμέτρητες δραστηριότητες για τους παίκτες, αποτέλεσε ξεκάθαρα το The Witcher 3: Wild Hunt. Η έκταση του κόσμου του Assassin’s Creed Origins είναι ξεκάθαρα η πιο μεγάλη στην σειρά, ενώ η ποικιλομορφία των τοπίων είναι εξίσου μεγάλη. Από ερήμους και αρχαίους αιγυπτιακούς ναούς, μέχρι φρούρια, πόλεις και χωριά, ο κόσμος είναι γεμάτος μυστικά και τοποθεσίες που χρίζουν εξερεύνησης, καθώς υπάρχουν αντικείμενα μεγάλης αξίας και θησαυροί. Πάνω στον χάρτη μπορείτε να εντοπίσετε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, που εμφανίζονται ως λευκά ερωτηματικά. Στην ουσία, αποτελούν μία ένδειξη πως εκεί υπάρχει κάτι που σας ενδιαφέρει και δεν είναι ένα «κενό» σημείο στον χάρτη. Ένα πραγματικό ευχάριστο στοιχείο του σχεδιασμού των αποστολών, είτε αυτές είναι κύριες αποστολές της ιστορίας, είτε side quests, είναι πως τις περισσότερες φορές θα σας οδηγήσουν σε τοποθεσίες που βρίσκονται κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος, δίνοντάς σας το κίνητρο και την ώθηση να τα εξερευνήσετε. Γενικότερα, όλα τα στοιχεία του gameplay έρχονται και «κουμπώνουν» ιδανικά το ένα με το άλλο, αποτελώντας στην ουσία ένα μεγάλο puzzle. Εδώ έρχεται και «κολλάει» και ο αετός που συνοδεύει τον Bayek στην περιπέτειά του, η Senuk.

Assassin's Creed OriginsΗ Senuk είναι τα «μάτια» του Bayek στον αέρα και αποτελεί το τέλειο εργαλείο για εξερεύνηση του χώρου μπροστά σας. Επιλέγοντάς την, βλέπετε εχθρούς και αντικείμενα αξίας και μπορείτε να τα θέσετε ως «στόχους» για να ξέρετε που ακριβώς βρίσκονται, ακόμη κι όταν είναι πίσω από τοίχους ή μέσα στα κτίρια. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση των εχθρών φαίνεται ένα λευκό περίγραμμά τους που σας δείχνει ακριβώς τις κινήσεις τους. Ειδικά στις αποστολές που θα πρέπει να μπείτε μέσα σε στρατόπεδα ή σε κτίρια γεμάτα με φρουρούς, περνώντας απαρατήρητοι, η Senuk θα είναι η καλύτερή σας φίλη. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και διάφορα άλλα εξίσου σημαντικά εργαλεία, όπως το σφύριγμα για να προσεγγίσετε εχθρούς σε απόμακρα μέρη για να τους δολοφονήσετε, διάφορα σημεία για να κρυφτείτε, υπνωτικά βελάκια και φυσικά το αγαπημένο μας hidden blade. Στο κομμάτι του stealth είδαμε ακριβώς ότι περιμέναμε από ένα παιχνίδι Assassin’s Creed, διατηρώντας αναλλοίωτη την ταυτότητα της σειράς. Το ίδιο όμως δεν θα μπορέσουμε να πούμε και για το νέο σύστημα μάχης, το οποίο αλλάζει ριζικά τον τρόπο που θα πολεμάτε τους εχθρούς σας, έχοντας όμως αρκετά «μελανά» σημεία που χαλάνε σε μεγάλο βαθμό την συνολική εμπειρία της μάχης.

Assassin's Creed Origins

Αν και το τόξο ήταν μία πραγματικά ευχάριστη προσθήκη που προσφέρει έναν αέρα «φρεσκάδας» στο σύστημα μάχης και τους τρόπους προσέγγισης των stealth αποστολών, το melee σύστημα μάχης κάθε άλλο παρά ενδιαφέρον θα μπορούσε να θεωρηθεί. Πλέον, υπήρξε μία μετάβαση από το θεωρητικά scripted σύστημα των counters και των φαντασμαγορικών κινήσεων σε ένα πιο ελεύθερο σύστημα, που θυμίζει ιδιαίτερα την σειρά Dark Souls. Πλέον η ασπίδα αποτελεί βασικό σας εργαλείο, καθώς θα πρέπει να μπλοκάρετε τις επιθέσεις των εχθρών ή να τις κάνετε parry την κατάλληλη στιγμή για να τους αφήσετε εκτεθειμένους. Βέβαια, υπάρχουν περιπτώσεις κάποιων εχθρών όπου λόγω της δύναμής τους ο μόνος τρόπος να αποφύγετε το χτύπημά τους είναι να κάνετε dodge την κατάλληλη στιγμή. Μετά από κάποιες επιτυχημένες επιθέσεις, γεμίζει η μπάρα αδρεναλίνης σας και τότε μπορείτε να εξαπολύσετε μία «σούπερ» κίνηση που ονομάζετε Overpower. Αν και διαφέρει ανά όπλο, συνήθως είναι ένα χτύπημα που προκαλεί πάρα πολλή ζημιά στους εχθρούς σας και αποτελεί το τέλειο finisher.

Κάπου εδώ όμως αρχίζουν και τα δικά μας παράπονα, καθώς αν και στην θεωρία ίσως η προσέγγιση που ακολούθησε η Ubisoft ήταν η ιδανική για να προσφέρει την απαιτούμενη ανανέωση στην σειρά, στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά κατώτερη των περιστάσεων. Αρχικά, πλέον έχει εξαφανιστεί το «wow factor» του να χειριζόμαστε έναν Assassin, μία «μηχανή» όπου εξολόθρευε εντυπωσιακά τους εχθρούς του. Η εντυπωσιακή χορογραφία έχει αντικατασταθεί με έναν αριθμό περιορισμένων animation, τα οποία ομολογουμένως δεν προκαλούν σε καμία περίπτωση αίσθηση και γενικότερα μοιάζουν «χοντροκομμένα». Γενικότερα φαίνεται να υπήρξε συνολικό downgrade στις κινήσεις των χαρακτήρων, κάτι που δεν μπορούμε να καταλάβουμε για ποιον λόγο συνέβη, ειδικά από την στιγμή που υπήρξε άπλετος χρόνος για την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Είναι από τα λίγα πράγματα που θεωρούμε πως σε συνολικό βαθμό «χαλάει» την εμπειρία μας, ενώ σίγουρα θα μπορούσε να είχε γίνει αρκετά καλύτερη δουλειά από πλευράς Ubisoft. Σίγουρα πάντως από την πλευρά μας θεωρούμε πως είναι ο μόνος τομέας που η σειρά έκανε ένα βήμα πίσω και προς την λάθος κατεύθυνση. Όμως, για να είμαστε δίκαιοι, αν στον επόμενο τίτλο υπάρξει σημαντική αναβάθμιση των animations όσον αφορά την ποιότητά τους, την ποικιλία τους, αλλά και την γενικότερη ανταπόκριση στον χειρισμό, τότε θα αλλάξει η εικόνα της μάχης προς το καλύτερο.

Assassin's Creed Origins

Χάρμα ιδέσθαι

Στον οπτικοακουστικό τομέα αυτό που ξεχωρίζει πραγματικά είναι η πραγματικά καταπληκτική αναπαράσταση της αρχαίας Αιγύπτου, με τόση μεγάλη ποικιλομορφία. Έρημοι, βουνά, λίμνες, ποτάμια, ναοί, πόλεις, οχυρά και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε σας παραμένει στον μεγαλύτερο κόσμο που έχει δημιουργηθεί για την σειρά Assassin’s Creed. Μόνο και μόνο η πλήρης εξερεύνησή του θα χρειαστεί πολλές ώρες και σε συνδυασμό με όλες τις διαθέσιμες δραστηριότητες και αποστολές μιλάμε για δεκάδες ώρες ενασχόλησης, που θα «χορτάσουν» και τον πιο απαιτητικό των Open-world παιχνιδιών. Τα σκηνικά και τα τοπία είναι μαγευτικά, ενώ η ατμόσφαιρα είναι φοβερή, αποτέλεσμα που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό στο εξαιρετικό soundtrack που συνοδεύει το Assassin’s Creed Origins. Εμείς είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε το παιχνίδι τόσο στο PS4 Pro, όσο και στο Xbox One X στο πρόσφατο Launch Event της κονσόλας και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε πως οι κάτοχοι 4Κ τηλεόρασης θα μείνουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι. Ειδικά στην περίπτωση του Xbox One X εντοπίσαμε μεγάλη διαφορά στο draw distance και στην ποιότητα των textures, οπότε όσοι αποφασίσουν να πάρουν την νέα κονσόλα της Microsoft, καλό θα ήταν να πάρουν και το Origins. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα οπτικά εφέ της φωτιάς και της ανεμοθύελλας, ενώ άξια αναφοράς είναι και τα voice over συνολικά, εκτός κάποιον μικρών εξαιρέσεων. Σε κάθε περίπτωση όμως, τεχνικά δεν μπορούμε να έχουμε πολλά παράπονα από το παιχνίδι, εκτός από τα animations που κατά γενική ομολογία είναι «χοντροκομμένα», αλλά και τα πολλά και διάφορα glitches σε quests και NPCs.

Μία βάση για κάτι ακόμα καλύτερο

Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε παρά να παραδεχθούμε πως συνολικά το hiatus που «έφαγε» η σειρά οδήγησε σε ένα πιο ολοκληρωμένο τελικό αποτέλεσμα. Δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για την δημιουργία ενός τεράστιου νέου κόσμου, με ενδιαφέρον χαρακτήρες και concept, διατηρώντας όμως την ταυτότητα της σειράς, τουλάχιστον σε ένα μεγάλο ποσοστό. Τα RPG στοιχεία είναι κάτι που βλέπαμε εδώ και πολλά χρόνια στην σειρά, αλλά αυτή την φορά δόθηκε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα, ακολουθώντας το παράδειγμα τίτλων όπως το Horizon: Zero Dawn και το The Witcher 3: Wild Hunt. Βέβαια, αυτό φέρνει και κάποιους περιορισμούς που ίσως θα πρέπει να αναθεωρηθούν για το μέλλον, όπως για παράδειγμα το γεγονός πως δεν μπορείτε να δολοφονήσετε εχθρό που είναι υψηλότερο level. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχάσουμε πως η σειρά Assassin’s Creed αγαπήθηκε για την αυθεντικότητα της και το stealth, και όχι για τα RPG στοιχεία. Αν και υπάρχουν πάρα πολλές ευπρόσδεκτες αλλαγές και προσθήκες, το σύστημα μάχης αποτελεί μεγάλο «αγκάθι» για εμάς και θεωρούμε πως είτε θα έπρεπε να ακολουθηθεί ένα σύστημα Free-Flow Combat, όπως γίνεται στο Shadow of War και την σειρά Batman της Rocksteady, είτε το υπάρχον να είχε εμπλουτιστεί με πιο εντυπωσιακά και ομαλά animations.

Συνοψίζοντας, το Assassin’s Creed Origins αποτέλεσε μία σωστή επιλογή για την Ubisoft, για πολλούς και διάφορους λόγους. Ανάμεσά τους είναι η δημιουργία των κατάλληλων θεμελίων για την συνέχεια της σειράς, προσφέροντας στους φανατικούς οπαδούς της κάτι νέο σαν εμπειρία. Το ταξίδι μας στην αρχαία Αίγυπτο ήταν πολύωρο, «χορταστικό» και μας θύμισε πολλούς από τους λόγους που αγαπήσαμε την σειρά Assassin’s Creed. Από την άλλη, υπάρχουν πολλά περιθώρια για βελτίωση και τομείς που στον επόμενο τίτλο θα πρέπει να αναθεωρηθούν από τους developers.

Assassin's Creed Origins

Next ArticleMatterfall - Review