Previews

Call of Duty: Black Ops 4 – Blackout Preview

Παίξαμε το νέο Battle Royale mode του Call of Duty: Black Ops 4, το Blackout και σας παρουσιάζουμε αναλυτικά όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Το Battle Royale έχει γίνει πλέον το νούμερο 1 trend παγκοσμίως στην gaming βιομηχανία. YouTubers, streamers και γενικότερα οι δημιουργοί περιεχομένου ασχολούνται κατά κύριο λόγο με παιχνίδια που έχουν κάποιου είδους Battle Royale, με τα Fortnite και PUBG να αποτελούν το αντίστοιχο δίπολο που συναντάμε σε άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα PES/FIFA, NBA 2K/NBA Live, CoD/Battlefield, DOTA/LoL και ούτω καθεξής. Έχοντας πάρει μία γεύση από την τεράστια επιτυχία των PUBG και Fortnite, στον «χορό» μπήκαν και πολλοί άλλοι multiplayer τίτλοι, προσφέροντας τις δικές τους εναλλακτικές προτάσεις, σε μία προσπάθεια να αποσπάσουν την μερίδα του λέοντος από την πίτα. Αυτή την φορά, η δημοφιλέστερη FPS σειρά αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα και να προσφέρει τη δική της έκδοση του πολυαγαπημένου mode. Ο λόγος για το Call of Duty: Black Ops 4 και το Blackout, το οποίο έρχεται για να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις.

Battle Royale α λα Call of Duty

Το Blackout αποτελεί τη νέα πρόταση στον χώρο τον Battle Royale, με την Treyarch σε συνεργασία με την Beenox και την Raven να αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας μία πολύ σημαντική αποστολή. Να βάλουν στο επίκεντρο το Black Ops 4 και να προσφέρουν μία εμπειρία αντάξια της ιστορίας της σειράς, έχοντας διατηρήσει όμως τον πυρήνα του gameplay που έχει αγαπήσει το κοινό των Call of Duty. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να λάβουμε πρόσκληση για την Private Beta που διεξήχθη το τριήμερο που μας πέρασε και αναλύουμε τα όσα είδαμε. Η λίστα είναι μεγάλη και περιέχει αρκετά θετικά στοιχεία, αλλά δεν αναιρεί το γεγονός πως υπήρξαν ΠΟΛΛΑ bugs. Θα λέγαμε πως ήταν αρκετά για να ανησυχήσουμε και δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα ήταν ασφαλές να κυκλοφορήσει το παιχνίδι τόσο σύντομα, έχοντας τόσα πολλά προβλήματα. Θα ήταν προτιμότερο να καθυστερήσει η κυκλοφορία του, έστω για 2-3 εβδομάδες, ώστε να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος για να διορθωθεί η πλειοψηφία τους.

Παρόλα αυτά όμως, τα πρώτα δείγματα γραφής ήταν άκρως ενθαρρυντικά και είμαστε σίγουροι πως όσοι πρόκειται να ασχοληθούν με το Blackout, θα περάσουν καταπληκτικά, ειδικά αν επιλέξουν να το απολαύσουν με μερικούς φίλους. Αρχικά, η πρόσβαση στο mode είναι αρκετά εύκολη. Μία επιλογή στο κεντρικό μενού που σας οδηγεί κατευθείαν εκεί. Η κεντρική οθόνη σας επιτρέπει να διαλέξετε ανάμεσα σε Duo και Quads (αν δηλαδή οι παίκτες θα είναι χωρισμένοι σε 2άδες ή 4άδες), ενώ έχετε τη δυνατότητα να συμπληρώσετε όποιες κενές θέσεις υπάρχουν με τυχαίους παίκτες από το matchmaking. Στο Xbox One που παίξαμε την Beta, η πρόσκληση φίλων δεν λειτούργησε ποτέ, καθώς ενώ έδειχνε πως η αποστολή ήταν επιτυχής, η πραγματικότητα ήταν πως δεν «έφευγε» ποτέ πρόσκληση στο άτομο που επιλέγαμε. Παράλληλα, υπήρξαν πάρα πολλές φορές που το παιχνίδι «κόλλησε» στο μενού και η μόνη λύση ήταν να το κλείσουμε και να το ανοίξουμε εκ νέου. Γενικά, η εικόνα που μας έδωσε είναι πως υπάρχουν πολύ βασικά προβλήματα προσβασιμότητας, γεγονός που μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση, αν και γνωρίζαμε πως επειδή είναι Beta θα αντιμετωπίζαμε διάφορα «παρατράγουδα».

Αφού καταφέραμε να προσπεράσουμε τα διάφορα εμπόδια, έφτασε η ώρα να παίξουμε και το «πάρτι» ξεκίνησε. Έως ότου γεμίσει ο σέρβερ, πέφτετε σε τυχαία σημεία στον χάρτη και μπορείτε να πυροβοληθείτε με άλλους παίκτες και γενικά να περάσετε την ώρα σας. Μόλις συγκεντρωθούν οι απαραίτητοι παίκτες, τότε ξεκινάει και η γνωστή διαδικασία που έχετε συναντήσει και σε άλλα Battle Royale. Ελικόπτερα σας μεταφέρουν πάνω από τον χάρτη, κι εσείς διαλέγετε πότε θα πηδήξετε και που θα προσγειωθείτε. Το Blackout, τουλάχιστον στην Beta, υποστήριζε μέχρι 88 παίκτες και στη διάθεσή μας είχαμε τον ένα και μοναδικό χάρτη που υπάρχει (εδώ θα ποντάραμε πως σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλοι μέσω DLC στο μέλλον). Η αρχική πρόβλεψη της Treyarch ήταν πως θα υποστηρίζονται έως 80 παίκτες ανά παιχνίδι, αλλά εν τέλει, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί, ο αριθμός αυξήθηκε στους 88. Δυστυχώς δεν έχει γίνει γνωστός ακόμη ο τελικός αριθμός, αλλά δεν πρόκειται να απέχει πολύ. Ο χάρτης αποτελεί ένα mix αγαπημένων χαρτών από όλους τους τίτλους της σειράς και σίγουρα μας εξέπληξε ευχάριστα το πώς συνδέθηκαν αρμονικά μεταξύ τους. Ο χάρτης του Blackout αποτελεί στην ουσία έναν συνδυασμό των Estates, Turbine, Train Station, Hyrdo Dam, Rivertown, Asylum, Fracking Tower, Factory, Firing Range, Nuketown Island, Array, Construction Site και Cargo Docks.

Αν έπρεπε να μπει ένα μέτρο σύγκρισης για το μέγεθος του, σκεφτείτε πως είναι περίπου 1,500 φορές το μέγεθος της Nuketown, αποτελώντας με διαφορά τον μεγαλύτερο χάρτη που έχει υπάρξει σε παιχνίδι της σειράς. Το ίδιο ισχύει και για τον αριθμό των υποστηριζόμενων παικτών, καθώς ο αριθμός τους ξεπερνάει κατά πολύ οποιοδήποτε άλλο mode. Συγκριτικά με άλλα παιχνίδια όμως, όπως το PUBG, ο χάρτης του θυμίζει περισσότερο το νέο 4×4 και δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση το μέγεθος των κλασσικών χαρτών του. Όσον αφορά τους διαθέσιμους χαρακτήρες, όπλα και gadgets, πρόκειται να υπάρχει και πάλι ένα μείγμα όσων έχουμε δει στους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Θα μπορούσαμε να πούμε πως η Treyarch στοχεύει έντονα στον παράγοντα νοσταλγία –πολύ έξυπνα θα προσθέσουμε εμείς-, προσφέροντας αγαπημένες τοποθεσίες και εξοπλισμό από τίτλους που το κοινό της σειράς αγάπησε πολύ. Ένα στοιχείο που μας προβλημάτισε όμως είναι το γεγονός πως δεν γνωρίζουμε πως το Blackout συνδέεται με την πρόοδο των παικτών στο γενικό multiplayer, αλλά και στα Zombies. Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος συνδετικός κρίκος αναμεταξύ τους, ενώ δεν πρέπει να υπάρχει και κάποιου είδους πρόοδος γενικά στο Blackout.

Έντονη δράση και αγωνία

Εφόσον προσγειωθείτε με το αλεξίπτωτο στο σημείο που επιθυμείτε, ξεκινάει ο άτυπος αγώνας δρόμου περισυλλογής προμηθειών. Σε όλο τον χάρτη υπάρχουν αμέτρητα σπίτια, αποθήκες, γκαράζ και γενικότερα σημεία όπου μπορείτε να βρείτε εξοπλισμό και προμήθειες. Ιδιαίτερα επιτυχής είναι η ενσωμάτωση του inventory στο παιχνίδι, κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στο Call of Duty, κάνοντας τη διαχείριση των προμηθειών σας άμεση και γρήγορη. Τα πυρομαχικά είναι κατηγοριοποιημένα στα αριστερά του όπλου, ανάλογα το βεληνεκές τους, ενώ από κάτω από το όπλο μπορείτε να βρείτε όλα τα attachments που έχετε συλλέξει και μπορείτε να προσθέσετε σε κάθε όπλο. Η προσθήκη τους μπορεί να γίνει χωρίς καν να μπείτε στο inventory, καθώς σας δίνεται η δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού είτε να το προσθέσετε κατευθείαν στο όπλο που κρατάτε, είτε να το αποθηκεύσετε για να το χρησιμοποιήσετε σε μεταγενέστερο χρόνο. Εκτός από πυρομαχικά και όπλα υπάρχουν διάφορα gadgets που μπορούν να σας φανούν χρήσιμα, όπως grapplers, πανοπλίες αλλά και perks. Τα perks σας προσφέρουν ικανότητες, όπως για παράδειγμα να ξεχωρίζετε το περίγραμμα των προμηθειών στο οπτικό σας πεδίο και να μετακινείστε αθόρυβα στο περιβάλλον. Θα μπορούσαμε να πούμε πως λειτουργούν όπως τα έχετε μάθει στο multiplayer, με τη διαφορά όμως ότι μπορείτε να έχετε μόνο 1 ενεργό την κάθε χρονική στιγμή, αλλά και για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Περνώντας στο βασικό κομμάτι του παιχνιδιού, που δεν είναι άλλο από την δράση και τους ατελείωτους πυροβολισμούς, το Blackout αποτελεί ουσιαστικά μία μεγάλη καινοτομία για την σειρά. Αρχικά, τα 6 εναντίον 6, close-quarters ματς, θα πρέπει να τα ξεχάσετε. Το pacing του gameplay που συναντάτε στα υπόλοιπα modes δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θα συναντήσετε εδώ. Μπορεί να βρεθείτε ανάμεσα σε 3 και 4 ομάδες παικτών, με αποτέλεσμα ο ρυθμός να ανέβει κατακόρυφα και η αδρεναλίνη να χτυπήσει «κόκκινο», αλλά μπορεί και να μην συναντήσετε άνθρωπο για αρκετή ώρα. Αυτό το αίσθημα του απρόβλεπτου και του ότι δεν γνωρίζεις τι σε περιμένει στο επόμενο… δέντρο (κυριολεκτικά, μπορεί από πίσω να κρύβονται 2 άτομα) είναι και το πιο εθιστικό στοιχείο των Battle Royale, κάτι που έχει αφομοιώσει απόλυτα και το Black Ops 4. Όπως και στα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους (πλέον αποτελεί είδος στην ουσία, κι όχι mode), έτσι κι εδώ υπάρχει ο κύκλος που κλείνει σταδιακά και οι επιζώντες πρέπει συνέχεια να μετακινούνται εντός των ορίων του. Όσοι βρεθούν εκτός κύκλου, έχουν κάποια περιθώρια για να μετακινηθούν εντός, αλλά όχι αρκετά μεγάλα, οπότε πρέπει να βρίσκεστε συνέχεια σε εγρήγορση και να έχετε συναίσθηση του που βρισκόσαστε σε σχέση με την περίμετρο του κύκλου και πότε πρόκειται να κλείσει.

Εδώ υπάρχει βοήθεια και από το παιχνίδι, καθώς κάτω από το minimap πάνω αριστερά υπάρχει μία αντίστροφη μέτρηση προτού ξεκινήσει να κλείνει ο κύκλος, ενώ όταν ξεκινήσει και εσείς είστε εκτός της ασφαλούς ζώνης, τότε υπάρχει μία μπάρα που γεμίζει ανάλογα με το πόσο σας πλησιάζει το όριο. Στην μία άκρη είναι μπλε και γεμίζει σταδιακά, η θέση σας από το όριο αντικατοπτρίζεται μέσω ενός εικονιδίου πάνω στην μπάρα, και στο τέλος της υπάρχει η ασφαλής ζώνη. Όσο πιο κοντά είναι το ανθρωπάκι σας στην δεξιά πλευρά της μπάρας, τόσο το καλύτερο για εσάς. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα οχήματα από ένα τέτοιο mode, κι η Treyarch έχει προσθέσει βάρκες, ελικόπτερα, γουρούνες αλλά και φορτηγάκια για να διευκολύνει την μεταφορά μας μέσα στο χάρτη. Βέβαια, όλα αυτά σας ορίζουν αυτόματα ως στόχο, καθώς κάνουν έντονο θόρυβο που ακούγεται σε τεράστιες αποστάσεις. Ο κίνδυνος που υπάρχει εδώ είναι να σας στήσουν ενέδρα αντίπαλες ομάδες παικτών, να σας σκοτώσουν με συνοπτικές διαδικασίες και στη συνέχεια να πάρουν όλες τις προμήθειες που κουβαλούσατε.

Ο ήχος έχει δεχθεί πολλές βελτιώσεις, κυρίως στους περιβαλλοντικούς ήχους όπως τα οχήματα, τα βήματα και γενικότερα την παραμικρή αλληλεπίδραση που έχουν οι παίκτες με το περιβάλλον. Οι πυροβολισμοί ακούγονται από εκατοντάδες μέτρα μακριά, το ίδιο και τα οχήματα, κάτι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας ώστε να αποφύγετε επικίνδυνες καταστάσεις, ή αν είστε τολμηροί να μεταβείτε άμεσα στη δράση. Δυστυχώς όμως, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τον οπτικό τομέα, καθώς έχουν γίνει τεράστιοι “συμβιβασμοί” ώστε η μηχανή γραφικών να υποστηρίξει τόσους πολλούς παίκτες ταυτόχρονα, σε έναν γιγαντιαίο χάρτη για τα δεδομένα της σειράς. Η ποιότητα των textures ήταν μετριότατη, ενώ το anti-aliasing ανύπαρκτο. Όλα αυτά στο Xbox One X, οπότε δεν θέλουμε να φανταστούμε τι γίνεται στις απλές εκδόσεις των κονσολών. Η σειρά είχε ήδη αρχίσει να δείχνει πως μένει αρκετά πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τουλάχιστον τεχνολογικά, κάτι που γίνεται ακόμη πιο εμφανές στο Blackout.

Η αναβολή ίσως είναι η καλύτερη επιλογή

Συνολικά, η εμπειρία μας από την Beta του Blackout μας άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Αν και από την μία περάσαμε πολύ ωραία, ρίχνοντας αρκετό γέλιο και έχοντας όμορφες αναμνήσεις, από την άλλη τα προβλήματα ήταν πραγματικά πάρα πολλά. Το latency ήταν αρκετό, ειδικά τις πρώτες 2 ημέρες, το παιχνίδι κάθε τρεις και λίγο “κολλούσε” στο κεντρικό μενού, αποσυνδέσεις και γενικότερα “φώναζε” πως απαιτούνται πολλές διορθώσεις προτού μπορεί να θεωρηθεί έτοιμο για το ευρύ κοινό. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του παιχνιδιού έχει οριστεί για τις 12 Οκτωβρίου και ουσιαστικά απέχει λιγότερο από μήνα. Κατά την άποψή μας, θα πρέπει ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ να υπάρξει καθυστέρηση. Μπορεί να μην αρέσει σε μερικούς, αλλά είναι η πικρή αλήθεια. Αν υπάρξει μία μικρή αναβολή, το μόνο σίγουρο είναι πως οι πραγματικοί κερδισμένοι θα είναι οι καταναλωτές και κατά συνέπεια και η Activision, καθώς ευχαριστημένοι πελάτες και ποιοτικό προϊόν ισούνται με περισσότερες πωλήσεις. Μένει να δούμε το κατά πόσο πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο (δυστυχώς δεν δίνουμε πολλές πιθανότητες) και κατά πόσο πρόκειται να διορθωθούν όλα τα κακώς κείμενα μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού στα φυσικά και ψηφιακά ράφια των καταστημάτων.