Dark Souls 3
Reviews

Dark Souls 3 – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Dark Souls 3, που έρχεται για να σας δυσκολέψει, να σας παιδέψει, να σας νευριάσει, αλλά στο τέλος να σας επιβραβεύσει με έναν μοναδικό τρόπο!

Η From Software και ειδικά ο Hideo Miyazaki, ο δημιουργός της σειράς Souls και κατά συνέπεια και του Dark Souls 3, κατάφεραν κάτι πραγματικά μοναδικό. Σε μία εποχή που τα παιχνίδια γίνονταν όλο και πιο εύκολα, προσπαθώντας να προσελκύσουν ακόμα περισσότερο κόσμο, ανεξαρτήτως ηλικίας, αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν ένα από τα πιο δύσκολα παιχνίδια όλων των εποχών, το Demon’s Souls. Αν και αρχικά κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία, η τρομερή επιτυχία που είχε το οδήγησε πολύ γρήγορα στην Αμερική και στη συνέχεια και στην Ευρώπη. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να πούμε πως το 2009 ήταν η χρονιά ορόσημο για την ιαπωνική εταιρία, καθώς στην ουσία αποτέλεσε την αρχή ενός franchise που απέκτησε εκατομμύρια οπαδούς ανά την υφήλιο. Σε μία εποχή που το YouTube ακόμη δεν είχε γίνει το μεγαθήριο που είναι σήμερα, τα βιντεάκια του Demon’s Souls είχαν πάρει «φωτιά» και με τον ντόρο που είχε δημιουργηθεί λόγω της υψηλής δυσκολίας του, αποτέλεσε ένα μικρό challenge για όλη την gaming κοινότητα. Βέβαια, δεν ήταν το μόνο στοιχείο που το έκανε να ξεχωρίσει ως παιχνίδι.

Αν και Action-RPG, ξεχώριζε για την ιδιαίτερη αφήγηση της ιστορίας, δίνοντας ελάχιστα στοιχεία στον παίκτη μέσω cutscenes και διαλόγων και προτρέποντάς τον να δώσει τη δική του ερμηνεία στο όσα διαδραματίζονταν. Από την άλλη, είχε αρκετές επιλογές customization του χαρακτήρα, classes και ένα τρομερά εθιστικό σύστημα μάχης. Όμως, αυτό που έκανε με μεγάλη επιτυχία ήταν να «πετάει» τον παίκτη κάπου, χωρίς καμία βοήθεια και να τον αφήνει να βγάλει άκρη μόνος του. Ούτε χαριτωμένα Tutorials, ούτε εισαγωγικά levels, ούτε τίποτα. Εσείς, το όπλο σας και μπόλικοι εχθροί σας περιμένουν με το καλημέρα. Με τον θάνατο να θεωρείται ως απολύτως φυσιολογικό γεγονός, βαθιά χαραγμένο στον πυρήνα του gameplay, αν κάνετε λάθος θα το πληρώσετε ακριβά και «φτου ξανά» από την αρχή. Οι σκληροπυρηνικοί της σειράς σίγουρα ξέρουν πολύ καλά όλα όσα περιγράφουμε, καθώς τα έχουν νιώσει στο πετσί τους, αλλά είναι απαραίτητο να εγκληματήσουμε όσους δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με την σειρά.

Dark Souls III

Το Dark Souls 3 κυκλοφόρησε για PC, PS4 και Xbox One τον Απρίλιο του 2016 και στην ουσία αποτελεί το «κύκνειο άσμα» του Hideo Miyazaki στην σειρά. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, δεν πρόκειται να αναλάβει στο μέλλον την ανάπτυξη κάποιου τίτλου της σειράς, καθώς θέλει να εξερευνήσει άλλα μονοπάτια ως δημιουργός και να οδηγήσει την From Software σε νέες επιτυχίες. Εδώ να τονίσουμε πως σίγουρα μεγάλο ρόλο έπαιξε πως πλέον ο Miyazaki έχει αναλάβει τη θέση του προέδρου της εταιρίας, οπότε έχει ακόμη περισσότερες υποχρεώσεις και πιο σημαντικά καθήκοντα που δεν θα του επιτρέπουν να αφιερώσει τον ίδιο χρόνο στον σχεδιασμό ενός τίτλου. Ο ίδιος δεν απέρριψε το ενδεχόμενο κάποιο νεότερο στέλεχος να θελήσει να δημιουργήσει ένα νέο τίτλο της σειράς, αλλά σε αυτή τη φάση το θεωρεί αδύνατο. Τη στιγμή που γράφουμε το review, το The Ringed City, το τελευταίο DLC του παιχνιδιού, είναι προ των πυλών και επί της ευκαιρίας θεωρήσαμε πως θα ήταν η τέλεια χρονική στιγμή να μεταφέρουμε την άποψή μας για το παιχνίδι. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά το τι σας περιμένει στο Dark Souls 3.

Το τέλος του κύκλου

Όσοι ασχολούνται φανατικά με τη σειρά, γνωρίζουν πως τα γεγονότα των Dark Souls δεν συνδέονται άμεσα το ένα με το άλλο. Αν και το σύμπαν είναι κοινό, χρονολογικά μόνο ο πρώτος τίτλος της σειράς έχει ξεκάθαρη θέση. Το Dark Souls 2 και 3 δεν βρίσκονται κάπου συγκεκριμένα στο timeline, με το μόνο σίγουρο να είναι πως έπονται του 1. Τα γεγονότα του Dark Souls 3 διαδραματίζονται στο τέλος ενός κύκλου. Η φωτιά βρίσκεται στα τελευταία της στάδια και ετοιμάζεται να παραδώσει τα σκήπτρα στο σκοτάδι. Σε μία προσπάθεια να αποτρέψει το κακό, καλεί πολεμιστές που είτε κατάφεραν να ανάψουν την φωτιά στο παρελθόν, είτε απέτυχαν και έγιναν στάχτες. Ο πρωταγωνιστής, σύμφωνα με τα όσα έχει καταφέρει να ερμηνεύσει η κοινότητα, ανήκει στην τελευταία περίπτωση, εξού και το προσωνύμιο “Unkindled One” ή “Ashen One”. Η βασική πλοκή μας θέλει να αναζητούμε τους Lords of Cinder, όντα που κατάφεραν να συνδεθούν με την φωτιά και να επιβιώσουν, ώστε να καταφέρουμε να αποτρέψουμε τον ερχομό της εποχής του σκότους. Αν και φαινομενικά το σενάριο ακούγεται ενδιαφέρον και μπορεί να προσελκύσει τον οποιονδήποτε οπαδό του Dark Medieval-Fantasy, η αλήθεια είναι πως τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα όσο φαίνονται.

Dark Souls 3

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η σειρά είναι γνωστή για την «λακωνική» αφήγηση, με ελάχιστα cutscenes και διαλόγους, που στην ουσία όμως δεν αποκαλύπτουν σημαντικές λεπτομέρειες για το τι ακριβώς συμβαίνει. Συνήθως θα βρεθείτε με περισσότερες απορίες παρά απαντήσεις καθώς θα προχωράτε το παιχνίδι, χωρίς να είναι ξεκάθαρος ο στόχος σας κάθε στιγμή. Ναι μεν γνωρίζετε ότι αναζητείτε τους Lords of Cinder, αλλά πουθενά δεν θα βρείτε κάποια ένδειξη για το ποιον θα συναντήσετε στην πορεία σας ή σε ποια τοποθεσία και για ποιον λόγο. Γενικότερα, η σειρά διακατέχεται από «μυστικισμό», που άλλους τους ενθουσιάζει και άλλους τους προκαλεί σύγχυση. Την ίδια συνταγή ακολουθεί πιστά και το Dark Souls 3, αν και θεωρούμε πως η From Software περισσότερο βλάπτει το σενάριο του παιχνιδιού, παρά προωθεί τα δυνατά του σημεία. Εμείς πάντως συνιστούμε να δίνεται μεγάλη προσοχή σε κάθε cutscene και διάλογο, αν θέλετε να βγάλετε κάποιο νόημα από την ιστορία. Αφού με το καλό ολοκληρώσετε το ταξίδι σας, τότε επισκεφθείτε το YouTube κανάλι του Vatividya, που ασχολείται αποκλειστικά με το lore των παιχνιδιών της From Software, παρουσιάζοντας συνολικά την ιστορία από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο τίτλο της σειράς Souls.

Πιστό στη συνταγή με μεγάλες επιρροές από το Bloodborne

Από τις πρώτες σας στιγμές μέσα στο παιχνίδι, θα καταλάβετε άμεσα πως το Dark Souls 3 παραμένει πιστό στη συνταγή της σειράς, χωρίς να δοκιμάζει ριψοκίνδυνες και ριζοσπαστικές αλλαγές. Αντιθέτως, βασιζόμενο πάνω σε αυτά που ξέρει καλά η From Software, φέρνει αρκετές βελτιώσεις στο Character Customization, αλλά και το User Interface. Ξεκινώντας, θα χρειαστεί να φτιάξετε τον χαρακτήρα σας, έχοντας διάφορες παραμέτρους να πειραματιστείτε. Μπορείτε να αλλάξετε τα μαλλιά του, το πρόσωπό του, τη σωματοδομή του και το φύλο του. Αφού προσαρμόσετε τον χαρακτήρα στα γούστα σας, τότε θα χρειαστεί να επιλέξετε το Class σας και το αρχικό αντικείμενο που θα σας δοθεί ως δώρο. Ευχάριστη εντύπωση μας προκάλεσε το σύστημα των Class στο Dark Souls 3, καθώς σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, κάθε Class νιώθει αρκετά διαφορετικό και έχει πιο ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης. Ο Knight, είναι ίσως η πιο ισορροπημένη επιλογή, ειδικά για τους πρωτάρηδες, καθώς τα αρχικά του στατιστικά και ο εξοπλισμός του θα σας κάνουν πιο εύκολη τη ζωή στην αρχή. Ο Herald θυμίζει περισσότερο Paladin, προσφέροντας μία μείξη μαγικών και φυσικών ικανοτήτων και αποτελώντας μία εξίσου καλή επιλογή. Ο Warrior με το τσεκούρι και την ασπίδα του θυμίζει περισσότερο κάποιον Viking, όντας πολύ δυνατός basic hitter, αλλά χωρίς ίχνος μαγείας. Οι Assassin, Thief, Assassin έχουν περίπου το ίδιο play style, καθώς βασίζονται στα γρήγορα χτυπήματα και την ευκινησία τους, ο Pyromancer, όπως μαρτυράει και το όνομα του, επικεντρώνεται στις μαγείες φωτιάς, ο Sorcerer είναι all-around μάγος, ο Cleric εστιάζεται στο healing και τέλος ο Deprived, που στην ουσία δεν είναι καλός σε τίποτα. Ο τελευταίος ξεκινάει με 1 level, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που ξεκινούν ο κάθε ένας με διαφορετικό, δίνοντας σας όμως μεγαλύτερη ευελιξία στην ανάπτυξή του στην πορεία του παιχνιδιού. Σίγουρα, είναι η μόνη επιλογή Class που προτείνουμε μόνο στους σκληροπυρηνικούς οπαδούς του παιχνιδιού και εφόσον κατέχουν την ικανότητα να διαχειριστούν το πολύ αδύναμο ξεκίνημα του Class.

Dark Souls 3

Η αρχή του παιχνιδιού, συγκριτικά πάντα με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, είναι η πιο «soft» που έχουμε συναντήσει. Προχωρώντας θα βρείτε μηνύματα που σας προϊδεάζουν για το τι σας περιμένει παρακάτω, δίνοντας σας κάποιες βασικές οδηγίες και μαθαίνοντάς σας τον βασικό χειρισμό. Οι επιθέσεις σας χωρίζονται σε Normal και Heavy Attacks και η άμυνα σας γίνεται με το Block ή το Dodge. Όλες οι κινήσεις σας καταναλώνουν stamina, το οποίο πρέπει να διαχειρίζεστε συνέχεια, ώστε να μην ξεμένετε, γιατί αν σας τελειώσει τότε είστε εκτεθειμένοι από παντού, ανήμποροι να αμυνθείτε ή να επιτεθείτε μέχρι να ξαναγεμίσει ένα ποσοστό της μπάρας. Βέβαια, κανένα Tutorial και καμία εισαγωγική πίστα δεν μπορούν να σας προετοιμάσουν 100% για το ταξίδι που σας περιμένει. Ο μεγαλύτερος σύμμαχός σας δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον θάνατο. Η σειρά Souls προωθεί το Trial and Error, την εκμάθηση διά της επανάληψης. Πεθαίνετε από ένα συγκεκριμένο εχθρό συνέχεια; Σκεφτείτε την κίνηση που σας δημιουργεί το πρόβλημα και βρείτε το κενό ανάμεσα στην σειρά των κινήσεών του. Δεν υπάρχει κανένας ανίκητος εχθρός και σε καμία περίπτωση το παιχνίδι δεν σας αδικεί. Ο σχεδιασμός κάθε εχθρού και η τοποθέτησή του μέσα στον χάρτη μόνο τυχαία δεν είναι. Στη διάθεσή σας υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να υπερβείτε κάθε εμπόδιο, αλλά όλα είναι θέμα στρατηγικής, εμπειρίας και ικανότητας. Αν μπείτε στον κόσμο του Dark Souls 3 με το σκεπτικόπως μόνο τα Boss θα έπρεπε να σας σκοτώνουν, τότε καλύτερα να αναθεωρήσετε την κοσμοθεωρία σας και πολύ γρήγορα. ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ! Το γράφουμε με κεφαλαία για να γίνει όσο πιο κατανοητό γίνεται. Όμως, όταν καταφέρετε να περάσετε το σημείο που κολλάτε ή το Boss, τότε το αίσθημα της επίτευξης του στόχου είναι κάτι μοναδικό.

Μετά τις πρώτες ώρες προσαρμογής, σίγουρα θα νιώσετε πολύ πιο οικείοι με τους μηχανισμούς του παιχνιδιού και πως παίζεται. Ένα από τα βασικά στοιχεία του που θέλει αρκετούς πειραματισμούς και «μελέτη» είναι η αναβάθμιση των κατάλληλων στατιστικών του χαρακτήρα σας. Αν και το Dark Souls 3 δεν είναι και το πιο κοινότυπο RPG, δεν θα μπορούσε να μην έχει το δικό του leveling σύστημα. Τα στατιστικά που έχετε στη διάθεσή σας είναι τα Vigor, Attunement, Endurance, Vitality, Strength, Dexterity, Intelligence, Faith και Luck. Για να τα αναβαθμίσετε, θα χρειαστείτε έναν συγκεκριμένο αριθμό ψυχών, ο οποίος αυξάνεται ανάλογα με το level που είστε. Όσο περισσότερα είστε, τόσες περισσότερες ψυχές χρειάζεστε για να πάτε στο επόμενο. Κάθε level ισοδυναμεί με 1 πόντο που αναθέτετε σε 1 εκ των προαναφερθέντων στατιστικών, τα οποία αυξάνουν τις δυνατότητες του χαρακτήρα σας. Βέβαια, κάθε όπλο ή μαγεία απαιτεί διαφορετικά στατιστικά είτε για να χρησιμοποιηθεί είτε για να αυξήσετε την ζημιά που κάνει. Για παράδειγμα, ένα Dagger χρειάζεται περισσότερο Dexterity, ενώ ένα Two-Handed Sword χρειάζεται Strength. Όλο το μυστικό για ένα επιτυχημένο build, είναι να βρείτε το playstyle που σας ταιριάζει (πανοπλίες, όπλα ή/και μαγείες) και στη συνέχεια να αυξήσετε τα στατιστικά που θα τα δυναμώσουν. Η μεγάλη διαφορά του Dark Souls 3 με τα περισσότερα RPG, είναι ότι σας δίνει την ελευθερία να παραμετροποιήσετε τον χαρακτήρα σας, έτσι ακριβώς όπως επιθυμείτε. Θέλετε έναν Fighter-Mage; Θέλετε έναν Assassin-Mage; Πραγματικά υπάρχουν αμέτρητες επιλογές και ουσιαστικά ο μόνος περιορισμός είναι το χρονικό διάστημα που είστε διατιθέμενοι να αφιερώσετε στο παιχνίδι. Οι ψυχές που μπορείτε να μαζέψετε είναι ουσιαστικά άπειρες, οπότε δεν έχετε κάποιον περιορισμό στο πως θα αναπτύξετε τον χαρακτήρα σας. Σκοτώστε εχθρούς, συλλέξτε ψυχές και αναβαθμίστε τον χαρακτήρα σας. Ο μόνος πραγματικός τρόπος να διαφυλάξετε τις ψυχές σας είναι να τις επενδύσετε πριν πεθάνετε και τις χάσετε. Αν είστε νέος στην σειρά και δεν έχετε ασχοληθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν, θα πρέπει να μάθετε 2 πολύ βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Το πρώτο, είναι πως άμα πεθάνετε οι ψυχές σας πέφτουν στο σημείο που αφήσατε την τελευταία σας πνοή. Αν πεθάνετε και πάλι πριν τις συλλέξετε από κάτω, τότε τις χάνετε για πάντα.

Dark Souls 3

Το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό είναι τα Bonfire. Πρόκειται για κάποιες «φωτιές» που βρίσκονται διάσπαρτες σε καίρια σημεία σε κάθε χάρτη, που στην ουσία λειτουργούν ως checkpoints. Βέβαια, όταν λέμε checkpoints, δεν εννοούμε πως όσους εχθρούς σκοτώσατε δεν θα τους ξανασυναντήσετε… Όταν κάνετε rest στο Bonfire ή πεθάνετε και βγείτε εκεί, όλοι οι εχθροί (μπροστά και πίσω) ξανακάνουνε respawn και σας περιμένουν. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελούν τα Boss και κάποια πολύ συγκεκριμένα mobs, τα οποία τα σκοτώνετε μια για πάντα. Επιπρόσθετα, τα Bonfires χρησιμοποιούνται και για να σας μεταφέρουν από το ένα στο άλλο, αποτελώντας το συνδετικό κρίκο από περιοχή σε περιοχή. Σε γενικές γραμμές, ο πυρήνας του παιχνίδια είναι αναλλοίωτος, αλλά η From Software εισήγαγε κάποια πολύ ενδιαφέρον στοιχεία στο Dark Souls 3, που προσφέρουν μία νότα φρεσκάδας στο παιχνίδι. Η πρώτη νέα προσθήκη είναι τα Weapon Arts. Στην ουσία, είναι ένα διαφορετικό mode από τα 3 βασικά (two-handed, one-handed και dual-wield) που σας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε ένα διαφορετικό Skill του όπλου σας ή της μαγείας σας. Για παράδειγμα, μπορεί να σας δώσει μία νέα επίθεση ή να αυξήσει τη ζημιά της μαγείας σας ή να σας δώσει κάποιο buff. Σε κάθε περίπτωση είναι μία ενδιαφέρουσα προσθήκη, που ξεκλειδώνει νέους τρόπους προσέγγισης της μάχης και εξόντωσης των εχθρών σας. Για να χρησιμοποιήσετε τα Weapon Arts όμως, θα χρειαστεί να ξοδέψετε από την Focus Bar σας, ή αν προτιμάτε οι πιο σκληροπυρηνικοί “RPG-άδες”, την mana bar, η οποία είναι η επόμενη νέα προσθήκη του Dark Souls 3. Στους παλαιότερους τίτλους, οι μαγείες είχαν συγκεκριμένο αριθμό χρήσεων η κάθε μία, ο οποίος μπορούσε να αναπληρωθεί είτε μέσω των Bonfires είτε μέσω διάφορων consumable. Στο νέο τίτλο της σειράς, τον αριθμό χρήσεων αντικαθιστούν τα Focus Points, μία μπλε μπάρα κάτω από την μπάρα της ζωής σας. Πλέον, αντί να περιορίζεστε σε έναν συγκεκριμένο αριθμό χρήσεων του κάθε spell, μπορείτε να επιλέξετε εσείς το πως ή πόσες φορές θα το χρησιμοποιήσετε, με τον μόνο περιορισμό σας να είναι τα Focus Points, τα οποία όμως αναπληρώνονται αλλά και αυξάνονται μέσω των στατιστικών σας. Άλλο ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο προστέθηκε στο “οπλοστάσιό” σας και πάλι αφήνετε στη δική σας κρίση το πως θα το αξιοποιήσετε.

Όσοι έχουν ασχοληθεί με όλους τους Souls-like τίτλους της From Software, θα διαπιστώσει άμεσα πως το Dark Souls 3 έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το Bloodborne, με τον Miyazaki να επηρεάζεται ξεκάθαρα από το άλλο “παιδί” του. Η καταθλιπτική και σκοτεινή αισθητική σε συνδυασμό με την γρηγορότερη μάχη και το εξίσου εξαιρετικό level design είναι στοιχεία που μοιράζονται οι 2 τίτλοι, πράγμα που για τα δικά μας γούστα θεωρείται ιδανικό. Μεγάλη επιρροή υπήρξε και στα Boss Fights, καθώς πλέον έχουν διαφορετικά Stages που ενεργοποιούνται όσο μειώνεται η ζωή τους. Συνήθως, είναι προς το… χειρότερο για τους παίκτες, καθώς μπαίνουν σε Enraged mode και όπως μας αρέσει να λέμε “δαιμονίζονται”. Σε αυτό το σημείο αλλάζουν τις κινήσεις τους και γίνονται πολύ πιο επιθετικά. Κάθε μάχη με Boss θα σας μείνει αξέχαστη, λόγω της μοναδικότητας και του εκπληκτικού σχεδιασμού τους, αλλά… μία, ίσως η πιο σημαντική, δυστυχώς μας απογοήτευσε. Φυσικά, αναφερόμαστε στο τελικό Boss, που δυστυχώς δεν στέκεται στο ύψος της περίστασης και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί και τον τίτλο του. Όσον αφορά το Multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού, τα πράγματα είναι λίγο πολύ τα ίδια. Έως 4 άτομα Co-op,  invades για PvP, μηνύματα στο πάτωμα και φυσικά PvP Covenants. Η From Software έκανε αυτό που ξέρει να κάνει καλά, χωρίς να πάρει κάποιο ρίσκο, κάνοντας όμως κάποιες απαραίτητες βελτιώσεις στο gameplay. Βέβαια, στον τεχνικό τομέα ανέκαθεν είχε κάποια θεματάκια και το Dark Souls 3 δυστυχώς δεν αποτέλεσε την εξαίρεση όπως θα δείτε και παρακάτω.

Η θλιμμένη ομορφιά του κόσμου του Dark Souls 3

Χρησιμοποιώντας την μηχανή γραφικών του Bloodborne, το Dark Souls 3 καταφέρνει να προσφέρει έναν ποιοτικό οπτικό τομέα, με ρεαλιστικά γραφικά και λεπτομερέστατα textures. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαφορά ανάμεσα σε σκοτάδι και φως, που πλέον είναι πιο ξεκάθαρες, πράγμα που γίνεται αντιληπτό κυρίως σε κλειστούς χώρους και όταν χρησιμοποιείτε την δάδα για να δείτε. Γενικότερα όμως οι φωτισμοί δεν είναι ότι καλύτερο έχουμε δει ποτέ σε παιχνίδι. Το anti-aliasing είναι πολύ ικανοποιητικό, λειαίνοντας τις επιφάνειες των textures και χωρίς να βλέπουμε “τζάτζες” παντού. Αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει όμως είναι τα λεπτομερέστατα animations των χαρακτήρων και των πλασμάτων που έχουν μία απίστευτη ομαλότητα, όντας σαφώς βελτιωμένα από το Dark Souls 2. Δυστυχώς όμως, η From Software μας τα έκανε λίγο μαντάρα πάλι με το frame rate, με το παιχνίδι να έχει συχνά frame drops, όπως συνέβαινε και στο Bloodborne. Το μόνο ευχάριστο είναι πως δεν είναι τόσο έντονα τουλάχιστον. Στον ηχητικό τομέα δεσπόζει το φανταστικό Soundtrack που έχει συνθέσει ο Yuka Kitamura, που πραγματικά θα μπορούσαμε να ακούμε για ώρες και μέρες, χωρίς να μας κουράσει δευτερόλεπτο. Τα επικά και ταυτόχρονα δραματικά ακούσματα θα σας απορροφήσουν μέσα στον κόσμο του Dark Souls 3 και προσδίδουν άριστα την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Ο τέλειος επίλογος

Κοιτάζοντας πίσω στο ταξίδι μας στο Dark Souls 3, δεν μπορούμε να βρούμε πολλά πράγματα που “χάλασαν” την συνολική εμπειρία μας. Τα frame drops ήταν ένα μεγάλο μείον για εμάς, κυρίως λόγω της εμπειρίας που είχε η From Software από το Bloodborne και σίγουρα θα μπορούσε να προσφέρει σταθερά 30 frames. Συνεχίζοντας, το τελικό Boss Fight ήταν τελείως “χαλάστρα”, όχι γιατί δεν είχε ενδιαφέρον patterns, αλλά κυρίως επειδή δεν ήταν το ίδιο, αν όχι περισσότερο, εντυπωσιακό με κάποια προηγούμενα fights που δεν θα αναφέρουμε για να μην σας χαλάσουμε την εμπειρία. Επιπρόσθετα, η αφήγηση της ιστορίας ήταν, είναι και λογικά θα είναι, το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν όλα τα παιχνίδια της σειράς. Για να βγάλετε άκρη, θα χρειαστεί είτε να παρακολουθήσετε κάποιον YouTuber που ασχολείται με αυτό αποκλειστικά, είτε να αφιερώσετε ατελείωτες ώρες ψάχνοντας τις περιγραφές όλων των αντικειμένων. Μπορεί σε κάποιους να αρέσει αυτή η μυστικοπάθεια, αλλά ουσιαστικά πιο πολύ ως “τεμπελιά” φαίνεται παρά ως “ψαγμενιά” για τους πιο φιλοσοφημένους.

Dark Souls 3

Βέβαια, αν και είναι σημαντικά ζητήματα, δεν είναι ικανά να αλλοιώσουν το μοναδικό ταξίδι που ονομάζεται Dark Souls 3. Όπως αναφέρουμε και στην αρχή, είναι ένα παιχνίδι αδίστακτο, που δεν θα σας συγχωρέσει το παραμικρό λάθος. Ταυτόχρονα όμως, δεν σας αδικεί και ξέρετε πως όταν πεθαίνετε είναι δικό σας λάθος. Τα εφόδια για να επιτύχετε βρίσκονται όλα μπροστά σας, αλλά το πως θα τα χρησιμοποιήσετε θα εξαρτηθεί από εσάς και κανέναν άλλον. Το παιχνίδι δεν θα σας καθοδηγήσει και μέσα από την επανάληψη θα μάθετε να μην κάνετε τα ίδια λάθη και να βελτιώνεστε. Κάθε νέος εχθρός είναι μία νέα πρόκληση που θα πρέπει να ξεπεράσετε, ένα νέο “στοίχημα” για τον εαυτό σας. Θα πεθάνετε πολλές φορές, αλλά το αίσθημα της επιβράβευσης που θα νιώσετε, όταν επιτέλους περάσετε το Boss που σας τυραννάει, είναι κάτι το απερίγραπτο. Οι σκληροπυρηνικοί της σειράς δεν έχουν να φοβηθούν πραγματικά τίποτα και θα πρέπει να το αποκτήσουν με κλειστά μάτια. Όσοι το σκέφτονται και διστάζουν, εμείς θα τους παροτρύνουμε να βυθιστούν στον κόσμο του παιχνιδιού και να απολαύσουν κάθε στιγμή. Το Dark Souls 3 είναι ένα μοναδικό είδος παιχνιδιού, που όμοιο του δεν υπάρχει, αποτελώντας μία εμπειρία 30+ ωρών που θα πρέπει να ζήσει όποιος θέλει να ονομάζεται Gamer.