FIFA 18
Reviews

FIFA 18 – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το πολυαναμενόμενο FIFA 18, που κυκλοφόρησε από την EA Sports για να μας θυμίσει ότι η στρογγυλή θεά είναι το κέντρο των αθλητικών παιχνιδιών!

Η EA Sports έχει καταφέρει μεθοδικά τα τελευταία χρόνια να υπερκαλύψει το χαμένο έδαφος που είχε από το PES και να λανσαρίσει το FIFA ως τον πιο επιτυχημένο ποδοσφαιρικό τίτλο. Πολλοί ήταν εκείνοι που μεταπήδησαν από το PES στο FIFA, πράγμα που έκανε και το FIFA 17 να σκαρφαλώσει στη δεκάδα πολλών charts και να μην “βγαίνει” με τίποτα, όσες εβδομάδες και αν περάσουν. Φυσικά αυτό οφείλεται εν πολλοίς και στην αλλαγή της μηχανής γραφικών. Το FIFA 17 χρησιμοποίησε την Frostbite Engine, φέρνοντας κάτι νέο και ταυτόχρονα ελκυστικό για την πλειονότητα των παικτών. Χρέος της EA ήταν να διατηρήσει τα καλώς κείμενα του FIFA 17 και να διορθώσει τις όποιες αδυναμίες, παρουσιάζοντας ένα FIFA 18 που θα καθηλώνει. Όταν μιλάμε για ετήσιους τίτλους βέβαια, κάτι τέτοιο δεν είναι πάντοτε εύκολο. Αφ’ ενός δεν μπορούν να γίνουν και πολλές αλλαγές και αφ’ ετέρου ίσως και οι ίδιες οι εταιρίες να επαναπαύονται σε ένα “δυνατό” και επιτυχημένο τίτλο.

Το FIFA 18 συνεχίζει την επιτυχημένη συνταγή όσον αφορά τα modes που παρέχονται. Συγκεκριμένα δίνεται μεγάλη έμφαση στο κομμάτι του FUT, που είναι κάτι που κέρδισε τον περισσότερο κόσμο τα τελευταία χρόνια, με τα Pro Clubs να ακολουθούν για αυτούς που προτιμούν την πιο “μοναχική” ζωή. Από εκεί και έπειτα έχουμε την επιστροφή του δημοφιλούς Alex Hunter και τη συνέχεια της ιστορίας του με σκοπό να δούμε που μπορεί να φτάσει το ταλέντο του.

FIFA 18

Simulation vs Arcade

Σε αυτό το σημείο πρέπει να θυμίσουμε πως η μεγάλη “δύναμη” της σειράς FIFA ήταν ο περισσότερος ρεαλισμός και η καλή προσέγγιση του simulation. Στο φετινό FIFA 18 βλέπουμε την EA Sports να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο animation, παρά στο simulation. Για να το εξηγήσουμε, τα animations και η απίστευτη αμεσότητα και απόκριση των παικτών έχουν περάσει σε άλλο level. Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν κατεύθυνση οι παίκτες είναι αξιοζήλευτη, ενώ και οι πάσες μπορούν να γίνουν ακριβείς κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Αυτό οφείλεται στο Real Player Motion, που βοηθάει έτσι ώστε να γίνεται render η κίνηση ανά καρέ και όχι να ομάδα καρέ. Αυτό είναι διασκεδαστικό ιδίως για όσους ασχοληθούν με το online κομμάτι του παιχνιδιού. Εν τούτοις, η ανισορροπία που υπάρχει στην ταχύτητα μεταξύ επιτιθέμενων και αμυνόμενων ίσως ξενίσει μερικούς μιας και οι επιθετικοί κάποιες στιγμές δείχνουν “άτρωτοι”. Αυτό από μόνο του δείχνει τη λογική στην οποία κινήθηκε η εταιρία φέτος. Τη σκυτάλη του simulation, φαίνεται να παίρνει μια πιο arcade εκδοχή που κινείται σε πιο videogame πλαίσια. Το gameplay μπορεί να έγινε πιο γρήγορο και πιο ακριβές, ωστόσο αυτό σημαίνει ότι ομάδες μικρότερου βεληνεκούς μπορούν να κοντράρουν πιο εύκολα πιο “ακριβές” και δυνατές ομάδες.

FIFA 18

Άμυνα vs Επίθεση

Βέβαια, φέτος είχαμε μια σημαντική τροποποίηση στην άμυνα η οποία έγινε πιο χειροκίνητη, αφού το κουμπί για το standing tackle λειτουργεί με βάση τον χρόνο που θα κρατηθεί πατημένο. Αυτό σημαίνει πως ο αμυνόμενος μπορεί να πιέσει λίγο εάν πατήσει απλά το κουμπί ή περισσότερο κρατώντας το παρατεταμένα. Η χρήση αυτού, βοηθάει τον παίκτη να διαλέξει τον τρόπο άμυνας που θέλει να επιλέξει παρέχοντας αρκετές επιλογές. Δυστυχώς όμως, όπως αναφέραμε και πιο πάνω οι ταχύτητα και η κίνηση των αμυντικών έχουν ένα θεματάκι. Το defening system έγινε πιο ακριβές, ωστόσο θα θέλαμε μια πιο smooth κίνηση των αμυντικών, ανάλογη αυτής των επιθετικών. Από την άλλη μεριά και οι ίδιο οι τερματοφύλακες έχουν υποστεί επεξεργασία. Τα reflex τους δεν ανταποκρίνονται άμεσα σε κάθε φάση, με αποτέλεσμα οι επιθετικοί να έχουν ένα ακόμα λόγο να σκοράρουν. Προς Θεού, δεν λέμε σε καμία περίπτωση ότι οι τερματοφύλακες είναι απλοί παρατηρητές και γκαφατζήδες. Παρ’ όλα αυτά σίγουρα υπήρχε περιθώριο για βελτίωση.

FIFA 18

Ένα σημείο που ήταν “αδύναμο” στο FIFA 17, ήταν οι σέντρες. Η EA κάθισε, δούλεψε και παρουσίασε σημαντική βελτίωση στον τομέα αυτό. Πλέον οι μπαλιές δεν κινούνται σε μια απόλυτα ευθεία πορεία (εκτός αν το επιλέξετε), χωρίς φάλτσα και εντελώς άστοχες. Στο FIFA 18 και αφού επιλέξετε τον κατάλληλο συνδυασμό, μπορείτε να κάνετε συρτές, χαμηλές, δυνατές (και ότι άλλου είδους φαντάζεστε) σέντρες. Η χαρά των wingers λοιπόν και όσων παικτών ακολουθούν την επιλογή της πλαγιοκόπησης, του overlap και των σεντρών από τα πλάγιο γενικότερα.  Συνέπεια όλων των ανωτέρω; Μεγάλα σκορ, ιδίως στο online και δυσκολία στο να κρατηθεί το 0 στην άμυνα. Αν το σκεφτούμε από τη μεριά του θεάματος και της ευχαρίστησης βέβαια, είναι κάτι που μας αρέσει.

Το ταξίδι συνεχίζεται

Προχωρώντας στα modes του παιχνιδιού, με χαρά και ανυπομονησία είδαμε την επιστροφή του The Journey και του δημοφιλούς Alex Hunter. Η ιστορία και η πλοκή συνεχίζονται με δόσεις παρασκηνίου, ίντριγκας και θα είναι μια ευχάριστη συντροφιά για όσο διαρκέσει. Χωρίς να προσφέρει κάποια βελτίωση στο κομμάτι των μηχανισμών, οι αλλαγές που υπέστη αυτό το mode θα λέγαμε ότι είναι πιο πολύ εξωγηπεδικές. Οι διάλογοι εμπεριέχουν περισσότερο συναίσθημα και σε συνδυασμό με τα όμορφα cutscenes, δίνουν έναν πιο ανθρώπινο τόνο στην κινηματογραφική ζωή του ποδοσφαιριστή μας. Φυσικά, σε αυτό το mode έχουμε και cameo από παίκτες όπως ο Cristiano Ronaldo, ο Antoine Griezmann, ο Rio Ferdinand και άλλοι.

FIFA 18

Τα δάχτυλα παίρνουν φωτιά

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει το online mode. Η EA Sports συνεχίζει να αφουγκράζεται τις ανάγκες των παικτών, προσφέροντας ένα ελκυστικό, δομημένο και εντυπωσιακό περιεχόμενο. Το FUT δεσπόζει και στο FIFA 18, στο οποίο συναντήσαμε τα FUT Draft, Online Season, SBC, Weekend League, αλλά και για πρώτη φορά το ευχάριστο (από πλευράς προπόνησης και rewards) Squad Battles. Σε αυτό το mode οι παίκτες μπορούν να παίξουν offline εναντίον τυχαίων αντιπάλων με σκοπό την απόκτηση πόντων και το laddering σε ανάλογες βαθμίδες. Ο αριθμός των παιχνιδιών είναι πάνω από 30 και τα rewards ικανά για να σας κρατήσουν σε εγρήγορση. Οι αντίπαλοι κάνουν refresh κάθε μέρα (ενώ τα Σαββατοκύριακα υπάρχει διπλό refresh) και εσείς θα κληθείτε να μαζέψετε πόντους προκειμένου να αποκτήσετε πακέτα παικτών, coins και πολλά consumables.

Αναμφίβολα το FUT είναι ένα mode με εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον πλανήτη, ωστόσο η EA δεν έχει φροντίσει για την πλήρη ομαλοποίηση και ευχαρίστησή μας. Οι servers είναι σε σχετικά κακή κατάσταση, ενώ πριν τον αγώνα, σχεδόν σε κάθε αντίπαλο δείχνει κακή σύνδεση δικτύου. Το περίεργο είναι ότι κάποιες φορές δεν υπάρχει καθόλου lag, ενώ άλλες είναι unplayable το παιχνίδι. Πέραν του FUT, τα υπόλοιπα μέρη του online mode δεν άλλαξαν ιδιαίτερα. Στο Pro Clubs πλέον μπορούμε να επιλέξουμε τους εκτελεστές των στημένων φάσεων πριν τον αγώνα, ενώ η σημαντική αλλαγή για φέτος είναι ότι μπορούμε να φτιάξουμε μέχρι και 3 παίκτες με διαφορετικές θέσεις τους οποίους μπορούμε να επιλέξουμε πριν τον αγώνα.

FIFA 18

Φώτα, σχολιαστές, κοινό… Ξεκινάμε

Όπως αναλύσαμε και στη αρχή η μηχανή γραφικών Frostbite ήταν χάρμα οφθαλμών και στο φετινό FIFA 18. Το επιτυχημένο πρώτο τεστ που έγινε στο FIFA 17, συνεχίστηκε προσδίδοντας μεγάλη λεπτομέρεια στα γήπεδα, στο γρασίδι, στα πρόσωπα των παικτών, ακόμα και στους θεατές. Ο φωτισμός που παρουσιάστηκε στο FIFA 18, ήταν αισθητά βελτιωμένος προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στις λεπτομέρειες και παρουσιάζοντας ένα ποδοσφαιρικό αγώνα πιο ρεαλιστικό στο μάτι μας. Η υφή της εικόνας του FIFA 18, μοιάζει πιο ζωντανή και με μια πιο έντονη παλέτα χρωμάτων. Δυστυχώς το κοινό και οι αντιδράσεις του παραμένουν λίγο-πολύ προφανείς (αν και αισθητά βελτιωμένες εν συγκρίσει με προηγούμενους τίτλους) και είναι κάτι στο οποίο σίγουρα θα πρέπει να επικεντρωθεί η εταιρία. Οι Martin Tyler και Alan Smith αφήνουν το στίγμα τους για ακόμη μια χρονιά σχολιάζοντας διεξοδικά τις φάσεις που εξελίσσονται στον αγωνιστικό χώρο και ο ακουστικός τομέας είναι κάτι που αν μη τι άλλο δεν μας ξένισε, αλλά μας συντρόφευσε ευχάριστα καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων. Ωστόσο, ίσως πολλοί έχουν πρόβλημα που η περιγραφή είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στα αγγλικά και θα ήθελαν και μια ελληνική.

FIFA 18

Στο δια ταύτα;

Είναι η αλήθεια πως δεν περιμέναμε να δούμε τις τρομακτικές αλλαγές που είδαμε μεταξύ FIFA 16 και FIFA 17. Η προηγούμενη χρονιά ήταν ένας απόλυτος θρίαμβος για την EA Sports και γι’ αυτό ανταμείφθηκε σε επίπεδο πωλήσεων. Φέτος, η EA έχτισε αργά και σταθερά τις βάσεις για μια πιθανή αλλαγή πλεύσης στη φιλοσοφία του FIFA. Το FIFA 18 “ξεφεύγει” από τα στενά πλαίσια του ρεαλισμού και κάνει ένα “άνοιγμα” σε κάτι που μοιάζει αρκετά πιο arcade. Το gameplay βελτιώθηκε αρκετά, αφήνοντας όμως κενά στην ισορροπία του simulation. Το FIFA 18, μοιάζει να είναι το ακλόνητο ποδοσφαιρικό φαβορί και για τη φετινή χρονιά. Έχει ότι χρειάζεται για να πάει αρκετά ψηλά, ωστόσο αυτό που μας αφήνει σαν επίλογο είναι ότι υπήρχαν αρκετά περιθώρια για βελτίωση και ότι η EA Sports δεν κατέβαλε τα μέγιστα για να μας παρουσιάσει την καλύτερη εκδοχή που θα μπορούσαμε να δούμε. Φυσικά, το FIFA 18 θα σας κρατήσει ώρες ατελείωτες, θα σας προσφέρει μαγικές στιγμές με ή χωρίς τους φίλους σας και ίσως αποτελέσει και ένα λόγο για να κλονιστούν κάποιες φιλίες, όπως συνηθίζεται άλλωστε.