Horizon Zero Dawn
Reviews

Horizon Zero Dawn – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το νέο «διαμάντι» των Guerrilla Games και Sony, που αποτελεί το νέο μεγάλο franchise του PlayStation!

Η Sony είναι από τις εταιρίες που στηρίζουν «φανατικά» τα νέα IP και συνεχώς αναζητεί νέες ιδέες και την επόμενη μεγάλη επιτυχία για το PlayStation. Μόνο τυχαίος δεν είναι άλλωστε ο μεγάλος αριθμός των first-party studio, αλλά και των αποκλειστικών κυκλοφοριών από τρίτους developers. Σίγουρα, είναι και ο λόγος που έχει καταφέρει να αναδείξει τεράστια franchises με την εμπορική τους αξία να κυμαίνεται σε δυσθεώρητα επίπεδα. Uncharted, The Last of Us, Gran Turismo, God of War και Infamous είναι μόνο μερικά από αυτά, με το κάθε ένα από αυτά να αποτελεί system seller, έκαστος στο είδος του. Ένα από αυτά, είναι το κορυφαίο αποκλειστικό FPS της Guerrilla Games, το Killzone. Από την πρώτη του κυκλοφορία το 2004 κατάφερε να εντυπωσιάσει και μετέπειτα να αποτελέσει «ναυαρχίδα» της ιαπωνικής εταιρίας, μαζί με τα άλλα «ιερά τέρατα» του PlayStation. Μετά το Killzone Shadow Fall όμως, τα πράγματα άλλαξαν. Η ολλανδική εταιρία ανάπτυξης έβαλε πλώρη για νέα μονοπάτια, που ακούν στο όνομα Horizon Zero Dawn.

Κάπως έτσι λοιπόν, φτάσαμε το 2015 στην ανακοίνωση του Horizon Zero Dawn στην E3, με το πρώτο gameplay βίντεο να μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό, κυριολεκτικά… Το concept του ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ και από τις πρώτες στιγμές θέλαμε να μάθουμε ακόμη περισσότερα πράγματα για τη νέα δημιουργία των Ολλανδών. Θα μπορούσε κανείς να πει πως ο κόσμος του μας τράβηξε μέσα σε μόνο μερικά λεπτά, και δεν ήταν τυχαίο όπως αποδείχθηκε. Βέβαια, προκάλεσε μεγάλη έκπληξη το γεγονός πως η Guerrilla Games πήρε μία τόσο τολμηρή απόφαση, ακολουθώντας μία ιδέα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «τρελή». Δεν είναι καθόλου εύκολο να πείσεις το αφεντικό σου –την Sony στην προκειμένη περίπτωση- πως θα πρέπει να σε χρηματοδοτήσει για να φέρεις εις πέρας ένα πολύ φιλόδοξο αλλά ταυτόχρονα πολύ επικίνδυνο πρότζεκτ. Για καλή τύχη όλων μας όμως, η Sony έδωσε το «πράσινο φως» και η Guerrilla Games της πρόσφερε το νέο μεγάλο franchise του PlayStation!

Η ιστορία της Aloy και του «Μεταλλικού Κόσμου»

Τα γεγονότα του Horizon Zero Dawn διαδραματίζονται στο πολύ μακρινό μέλλον. Για άγνωστους λόγους, η ανθρωπότητα όπως την ξέραμε σχεδόν αφανίστηκε, μαζί με όλο τον πολιτισμό. Το μόνο που έχει απομείνει από τον κάποτε «ένδοξο» και «λαμπρό» κόσμο μας είναι τα απομεινάρια των κτιρίων και των πόλεων μας. Πλέον, οι άνθρωποι ζουν σε μικρές φυλές, ενώ τεχνολογικά έχουμε επιστρέψει σε αρχαϊκά χρόνια. Παρόλα αυτά όμως, υπάρχουν ακόμη αναφορές στους «Old Ones» και τον «Μεταλλικό Κόσμο» μας, ενώ η πιο σημαντική υπενθύμιση είναι τα μηχανικά ζώα και δεινόσαυροι που κατακλύζουν την φύση. Η προέλευση τους άγνωστη. Οι ιστορίες και οι μύθοι τις θέλουν να υπάρχουν από πάντα. Ο σκοπός τους άγνωστος, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον δημιουργό τους. Στο επίκεντρο της ιστορίας όμως βρίσκεται ένα πρόσωπο, η πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού, Aloy.

Horizon Zero Dawn

Η ιστορία της ξεκινάει ως μωρό που βρέθηκε από την φυλή των Nora. Με την μητέρα να αποτελεί μία ιερή παρουσία για την φυλή, η Aloy θα βρεθεί πολύ σύντομα στο περιθώριο. Το γεγονός πως κανείς δεν ξέρει την μητέρα της θα την οδηγήσει στην εξορία, μαζί με τον Rost, που θα την μεγαλώσει και θα την εκπαιδεύσει, αποτελώντας την πατρική φιγούρα που χρειαζόταν. Από πολύ μικρή ηλικία, θα σκληραγωγηθεί ώστε να μπορέσει να ανακτήσει την θέση της μέσα στην φυλή και να καταφέρει να αποδείξει σε όλους πως άδικα βρέθηκε στο περιθώριο. Έχοντας φτάσει σε εφηβική ηλικία πλέον, θα βρεθεί αντιμέτωπη με μία σειρά γεγονότων που θα την οδηγήσουν σε ένα ταξίδι αναζήτησης της μητέρας της, αλλά και των εχθρών της φυλής. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που παρουσιάστηκε όμως, είναι το Corruption. Μία κόκκινη ουσία που μολύνει τις μηχανές, τις κάνει πιο επιθετικές, και δίνει τη δυνατότητα σε κάποιους να τις ελέγξουν. Στο συγκλονιστικό ταξίδι της για απαντήσεις, θα υπάρξουν πολλές ανατροπές και μυστήριο μέχρι τις τελευταίες στιγμές. Το σενάριο, είναι ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του παιχνιδιού, και η Aloy αποτελεί έναν φανταστικό χαρακτήρα που όλοι θα λατρέψουν.

Ο τεράστιος και πανέμορφος κόσμος του Horizon Zero Dawn

Το ξέραμε πως το Horizon Zero Dawn θα είναι Open-world. Το ξέραμε πως θα είναι πανέμορφο, καθώς το «μαρτυρούσαν» όλα τα gameplay βίντεο. Αυτό που δεν ξέραμε όμως, είναι πως όλα όσα είχαμε δει ήταν ένα… τίποτα μπροστά στην πραγματική ομορφιά του κόσμου αλλά και του μεγέθους του! Ο κόσμος που έχει δημιουργήσει η Guerrilla Games είναι ότι πιο όμορφο και λεπτομερέστατο έχουμε δει ποτέ! Από τις πρώτες σας στιγμές στο παιχνίδι, ο κόσμος του θα σας συνεπάρει με την μαγευτική του ομορφιά και τα απίθανα τοπία του. Αν και πολύ μεγάλος όμως, σε καμία περίπτωση δεν είναι άδειος και δεν νιώθει «νεκρός». Αντιθέτως, σε κάθε γωνία σας περιμένουν νέοι εχθροί, quests και ένας «σκασμός» από side activities και collectibles για να αφιερώσετε δεκάδες ώρες. Το μόνο παιχνίδι του είδους που είναι ικανό να συγκριθεί μαζί του, είναι το The Witcher 3: Wild Hunt, το αριστούργημα της πολωνικής CD Projekt Red. Αν και το τελευταίο αποτελεί ίσως το καλύτερο Action-RPG όλων των εποχών, ο κόσμος του δεν είναι τόσο γεμάτος όσο του Horizon Zero Dawn. Συγκεκριμένα, θυμίζει ένα πολύ καλά δομημένο puzzle, με κάθε κομμάτι του παιχνιδιού να έρχεται και να «δένει» άψογα με το προηγούμενο, προσφέροντας μία μαγευτική εμπειρία.

Horizon Zero Dawn

Ως RPG όμως, είναι απίστευτα σημαντικό να έχει να διηγηθεί ιστορίες, πέραν του βασικού σεναρίου, που να έχουν νόημα και να προσελκύουν το ενδιαφέρον των παικτών. Πάλι, όπως γίνετε αντιληπτό από την αρχή του παιχνιδιού, το παραμικρό side quest έχει μία ολόκληρη ιστορία να διηγηθεί, που θα μείνει στους παίκτες ακόμη και μετά από πολλές ώρες και μέρες. Οι διάλογοι είναι καλογραμμένοι και θα σας οδηγήσουν στο να ακούσετε και την παραμικρή λεπτομέρεια πριν συνεχίσετε το ταξίδι σας. Πολλά quests σας περιμένουν σε κάθε γωνιά του χάρτη, κυρίως όμως σε χωριά, πόλεις και οικισμούς. Ευτυχώς ξεφεύγουν από τα πρότυπα του «πήγαινε σκότωσε 5, ή μάζεψε 4 κάτι» και έλα πίσω, αλλά όχι πάντα. Θα υπάρξουν και αυτά, αλλά θα σας παρουσιαστούν με τέτοιο τρόπο που σχεδόν δεν θα το καταλάβετε ή για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν θα σας ενοχλήσει. Το μόνο ίσως ενοχλητικό στοιχείο της υπόθεσης είναι πως υπάρχει αρκετό backtracking, που σε συνδυασμό με τις μεγάλες αποστάσεις που θα πρέπει να διανύσετε ίσως κουράσει κάποιες φορές. Ευτυχώς σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα του fast travel, αλλά τα loading times στο απλό PS4 είναι μεγάλα, με αποτέλεσμα να κρίνονται απαγορευτικά για μικρότερες αποστάσεις. Ακόμη και στο PS4 Pro όμως, η κατάσταση δεν είναι αρκετά καλύτερη, οπότε τις περισσότερες φορές θα το χρησιμοποιείτε μόνο αν θέλετε να πάτε κάπου πολύ μακριά γρήγορα ή αν έχετε την υπομονή μπορείτε να πηγαίνετε παντού έτσι. Μοναδική προϋπόθεση είναι να ξεκλειδώσετε διάφορα campfires που είναι διάσπαρτα στον χάρτη και να έχετε το ανάλογο αντικείμενο που χρειάζεται κάθε φορά που κάνετε fast travel.

Η RPG δομή και οι φαντασμαγορικές μάχες με τα ρομπότ

Όντας RPG, το Horizon Zero Dawn παραμένει πιστό σε πρότυπα που υπάρχουν εδώ και χρόνια, χωρίς να καινοτομεί σε κάτι. Ολοκληρώνοντας quests και διάφορες δραστηριότητες, αλλά φυσικά και σκοτώνοντας εχθρούς αποκτάτε XP, ώστε να ανέβετε level. Το μέγιστο που μπορείτε να φτάσετε είναι τα 50 level, με το κάθε ένα από αυτά να σας αμείβει με επιπλέον πόντους ζωής και 1 skill point. Το Skill Tree του παιχνιδιού είναι πολύ έξυπνα δομημένο και δίνει όντως την αίσθηση πως ξεκλειδώνεται κάτι σημαντικό, πως κάνετε πρόοδο. Υπάρχουν 3 διαφορετικές κατηγορίες που μπορείτε να ξοδέψετε τους πόντους σας, η Prowler, η Brave και η Forager. Εκεί υπάρχουν διάφορες ικανότητες που μπορείτε να ξεκλειδώσετε, αλλά και να αποκτήσετε κάποια bonus στις επιθέσεις σας κτλ. Συνολικά υπάρχουν 36 διαθέσιμα skills, με το κάθε ένα να απαιτεί διαφορετικό αριθμό πόντων για να το αποκτήσετε. Πρακτικά, θα χρειαστεί να ολοκληρώσετε main, side quests και διάφορα activities για να καταφέρετε να τα ξεκλειδώσετε όλα, καθώς λαμβάνετε επιπλέον πόντους αφού τα φέρετε εις πέρας. Συνεχίζοντας, αν και θεωρητικά δεν υπάρχουν classes για να επιλέξετε, το role-playing έρχεται κυρίως από τις στολές, τα όπλα αλλά και το play style σας. Ειδικά το τελευταίο αποτελεί και τον «οδηγό» των υπολοίπων, καθώς ανάλογα την προσέγγιση που θα έχετε σε κάθε μάχη.

Ένα από τα στοιχεία που προσέλκυσαν τον περισσότερο κόσμο είναι οι μάχες με τους μηχανικούς δεινόσαυρους και ζώα, τα οποία θα συναντήσετε παντού σε όλο τον χάρτη του παιχνιδιού. Η ζωή των ανθρώπων περιστρέφεται γύρω από αυτά και ως εκ τούτου θα τα πολεμήσετε πάρα πολλές φορές. Η Aloy έχει στο οπλοστάσιό της λίγα όπλα ναι μεν, αλλά το κάθε ένα από αυτά ανοίγει τελείως νέες επιλογές κατά τη διάρκεια της μάχης και σας δίνει τη δυνατότητα να καταστρώσετε νέα σχέδια και τακτικές. Τα βασικά όπλα της Aloy είναι το τόξο και το δόρυ, τα οποία και θα χρησιμοποιείται τις περισσότερες φορές. Άλλες επιλογές που θα αποκτήσετε στη συνέχεια είναι το Tripcaster, το οποίο τοποθετεί παγίδες με σύρμα, που άμα περάσουν οι μηχανές ενεργοποιούν και εκρήγνυνται. Ακολουθεί το Ropecaster, με το οποίο μπορείτε να δέσετε τις μηχανές στο έδαφος, ώστε να περιορίσετε τις κινήσεις του. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο απέναντι είτε σε πολύ γρήγορα ρομπότ, είτε σε πολύ μεγάλα, των οποίων οι κινήσεις είναι άκρως επικίνδυνες. Ακολουθεί το Sling, μία μεγάλη σφεντόνα που ρίχνει μικρές βόμβες και το Rattler που εξαπολύει κύματα αέρα τα οποία αποκολλούν με 1 χτύπημα μηχανικά κομμάτια των ρομπότ. Το κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικές εκδοχές που είναι ανάλογες και με την σπανιότητά τους (Common, Rare, Very Rare). Ανάλογα την εκδοχή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά βέλη και πυρομαχικά γενικότερα, με τη διαφορά να εντοπίζετε στο στοιχείο που χρησιμοποιούν, είτε μιλάμε για φωτιά, πάγο, ηλεκτρισμό, είτε για Corruption.

Αν και θεωρητικά ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων όπλων ανέρχεται στα 6, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η σωστή διαχείριση των πυρομαχικών και των όπλων και η κατάλληλη χρήση τους ανάλογα τον εχθρό θα κάνει την πραγματική διαφορά στις μάχες. Κάθε ρομπότ έχει διαφορετικά εξαρτήματα, που εξυπηρετούν διαφορετικό σκοπό. Για παράδειγμα, το Glinthawk, ένα μηχανικό πουλί, έχει το ράμφος και το στήθος του ως εξαρτήματα, με το πρώτο να του επιτρέπει να κάνει κατακόρυφη βουτιά και να σας επιτίθεται, ενώ το δεύτερο του επιτρέπει να σας πετάει πάγο. Αν πετύχετε ένα από αυτά τα εξαρτήματα, είτε θα το αποκολλήσετε μετά από 2-3 βολές, είτε θα προκαλέσετε κάποιου είδους έκρηξης αν χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο στοιχείο. Όταν συμβεί αυτό, τότε αυτόματο ο εχθρός χάνει και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τις συγκεκριμένες κινήσεις. Συνεχίζοντας με ένα παρόμοιο παράδειγμα, το Ravager έχει ένα laser cannon στην πλάτη του, το οποίο άμα αποκολλήσετε μπορείτε να σηκώσετε από το έδαφος και να το χρησιμοποιήσετε εναντίον του. Κάθε μάχη είναι διαφορετική από την προηγούμενη και ποικίλει, ανάλογα τον αριθμό και τον τύπο των εχθρών που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε. Οι μηχανές, ακόμα και σε χαμηλότερα level και με καλύτερο εξοπλισμό, αποτελούν μεγάλο κίνδυνο, κι άμα δεν είστε προσεκτικοί θα βρεθείτε προ εκπλήξεων. Προετοιμαστείτε σωστά για τις επικείμενες μάχες σας, όντας πλήρως εξοπλισμένοι και «μελετήστε» τους εχθρούς σας. Κάθε μηχανή έχει πολλά αποσπώμενα μέρη και καθώς εξελίσσεται η μάχη θα παρατηρήσετε πως γίνεται εμφανές πάνω τους το κατά πόσο έχουν δεχθεί σημαντική ζημιά ή όχι, πέραν της μπάρας ζωής τους.

Horizon Zero Dawn

Βέβαια, οι μηχανές δεν είναι οι μονοί εχθροί που θα αντιμετωπίσετε (δυστυχώς). Ίσως το μόνο μεγάλο αρνητικό που συναντήσαμε στο Horizon Zero Dawn, ήταν οι άνθρωποι που θα βρεθούν απέναντί σας, καθώς απογοητεύουν σε όλους τους τομείς. Ανύπαρκτη ποικιλία, απογοητευτική Α.Ι. και μάχες «αγγαρεία». Σαν πρόκληση δεν έχουν να προσφέρουν απολύτως τίποτα το ενδιαφέρον και γενικότερα πιο πολύ χαλάνε την εμπειρία του παιχνιδιού, παρά έχουν να προσφέρουν κάτι ουσιώδες. Μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση το πώς οι μηχανές έχουν τόσο καλή και «έξυπνη» Α.Ι., ενώ οι άνθρωποι από την άλλη είναι τόσο κακοδουλεμένοι ως εχθροί. Ειδικά όταν θα ακολουθήσετε μία Stealth προσέγγιση, τότε γίνεται εμφανές το πόσο προβληματική συμπεριφορά έχουν. Γενικότερα όμως, το Stealth είναι αρκετά ικανοποιητικό και σας επιβραβεύει όταν το επιλέξετε ως προσέγγιση. Μπορείτε να κρυφτείτε σε ψηλά χόρτα, θάμνους, πίσω από βράχια και να σκαρφαλώσετε πάνω σε κτίρια, «εκτελώντας» τους εχθρούς σας σαν άλλη Lara Croft. Μιας που την αναφέραμε, όσοι έχουν ασχοληθεί με τα νεότερα Tomb Raider θα βρει αρκετές ομοιότητες στο gunplay με το τόξο και τα υπόλοιπα όπλα στο Horizon Zero Dawn. Από την άλλη, οι melee μάχες είναι πολύ ρηχές, έχοντας μόνο 2 χτυπήματα στη διάθεσή σας, ενώ είναι απορίας άξιο το γεγονός πως απουσιάζει αισθητά κάποιο lock on, ώστε να «κλειδώνετε» τον στόχο πάνω στον εχθρό της επιλογή σας. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως η Aloy αποκτάει τη δυνατότητα να μπορεί να ελέγχει τις μηχανές, κάνοντας Override. Βέβαια, αρχικά δεν μπορεί να ελέγξει όλες τις μηχανές, αλλά μόνο τους πολύ αρχικούς εχθρούς, με κάποια από αυτά να χρησιμοποιούνται και ως mount, κάνοντας τη μετακίνησή σας στον χάρτη πολύ πιο εύκολη.

Το Horizon Zero Dawn κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα άψογα. Το gunplay του είναι καταπληκτικό, ο συνδυασμός των όπλων και των ικανοτήτων της Aloy προσφέρει μεγάλη ποικιλία και πολλές επιλογές, ο κόσμος του είναι τεράστιος και πανέμορφος, γεμάτος πάρα πολλά πράγματα για να ασχοληθείτε, αλλά αυτό που κάνει ιδιαίτερα καλά είναι να βγάλει τον… Geralt μέσα από την Aloy. Με το Focus που είχε βρει μικρή και φοράει από τότε η Aloy, μπορείτε να βρείτε τα χνάρια ανθρώπων και μηχανών, να εντοπίσετε σήματα σε μακρινές αποστάσεις αλλά και εχθρούς, ενώ γενικότερα αποτελεί το πιο χρήσιμο εργαλείο σας. Πατώντας το R3 ενεργοποιείται ένα mode αντίστοιχο των Witcher senses του The Witcher 3, το οποίο σας κάνει highlight σημεία ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα, όταν κάνετε scan τα ρομπότ, σας δείχνει με έντονο κίτρινο χρώμα τα τρωτά τους σημεία και τις αδυναμίες τους. Συνεχίζοντας όμως, ενδιαφέρον είναι και το σύστημα Crafting, το οποίο είναι απλό, κατανοητό αλλά έχει και τις απαιτήσεις του. Κάθε εχθρός αφήνει loot όταν τον σκοτώσετε, ενώ διάσπαρτα σε όλο τον χάρτη θα βρείτε διάφορα resources για να χρησιμοποιήσετε, με τα πιο σημαντικά να είναι τα μηχανικά εξαρτήματα των ρομπότ. Εξίσου σημαντική πηγή αποτελούν διάφορα ζώα όπως αγριογούρουνα, γαλοπούλες, ψάρια, πουλιά και διάφορα άλλα που μπορείτε να σκοτώσετε για να αποκτήσετε σημαντικά materials. Μπορείτε να φτιάξετε health και resistance potions, βέλη, διάφορα άλλα πυρομαχικά, ενώ παράλληλα μπορείτε να ενισχύσετε τα όπλα σας και την στολή σας με modifications, τα οποία δίνουν διάφορα μπόνους.

Horizon Zero Dawn

Σε γενικές γραμμές το Horizon Zero Dawn είναι ένα mainstream Action-RPG που βασίστηκε σημαντικά πάνω στα δυνατά στοιχεία του The Witcher 3, αλλά έχει τη δική του ταυτότητα στο gameplay. Μπορεί να μην είχε τις πολύπλοκες επιλογές που θα κρίνουν την εξέλιξη της ιστορίας, αλλά μαεστρικά καταφέρνει να διηγηθεί μία φανταστική περιπέτεια, γεμάτη μυστήριο και αγωνία, που θα σας κρατήσει σε εγρήγορση μέχρι το τελευταίο λεπτό. Το παιχνίδι είναι γεμάτο από side activities και άλλες δραστηριότητες να ασχοληθείτε, ικανά να προσφέρουν δεκάδες ώρες διασκέδασης. Όπως το υπολογίσαμε, ένα βασικό playthrough με μερικά side quests και activities θα διαρκέσει περίπου 35-40 ώρες. Αν θελήσετε να τα ολοκληρώσετε όλα στο 100%, τότε μιλάμε για πάνω από 60 ώρες ενασχόλησης στο νερό. Εμείς πάντως θα σας προτείναμε την 2η διαδρομή. Το Horizon Zero Dawn είναι από τα παιχνίδια που πρέπει να αφιερώσετε ώρες για να το απολαύσετε, χωρίς βιασύνες, ακριβώς όπως ένα καλό ποτήρι κρασί.

Το θαύμα της Decima

Αν και ήμασταν σίγουροι πως το Horizon Zero Dawn θα ήταν πανέμορφο στο PS4, το τελικό αποτέλεσμα δεν το περιμέναμε με τίποτα. Η λεπτομέρεια και η ευκρίνεια που υπάρχει στο παραμικρό texture είναι ασύλληπτη, ενώ οι φωτισμοί κόβουν την ανάσα. Ο κόσμος του παιχνιδιού έχει να σας προσφέρει ότι τοπίο μπορείτε να φανταστείτε προς εξερεύνηση. Πεδιάδες, χιονισμένα βουνά, ερήμους, ζούγκλες και ότι άλλο τραβάει η όρεξή σας. Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το δυναμικό σύστημα καιρού, το οποίο προσφέρει τα πιο ρεαλιστικά καιρικά φαινόμενα που έχουμε δει ποτέ. Καταιγίδες, χιονοθύελλες, αμμοθύελες, μπουρίνια που φουσκώνουν τα νερά των ποταμών και τα κάνουν πιο ορμητικά είναι μερικά από τα όσα συναντήσαμε στον κόσμο του Horizon και η αλήθεια είναι πως τις περισσότερες φορές πιάσαμε τον εαυτό μας να χαζεύει την οθόνη. Μαζί με το Uncharted 4 και το The Order: 1886 είναι ότι πιο εντυπωσιακό υπάρχει στο PS4 αυτή τη στιγμή στο θέμα του οπτικού τομέα, με διαφορά κιόλας.

Εκείνο που ξεχωρίζει όμως είναι η καταπληκτική απόδοση του παιχνιδιού, καθώς τρέχει με σταθερά 30 frames, ακόμη και κάτω υπό αντίξοες συνθήκες πολλές φορές, όπου γίνεται ένα μικρός χαμός από εφέ στην οθόνη. Άριστα παίρνει και στον ηχητικό τομέα, με καταπληκτικές ερμηνείες στο voice-acting και ένα ενδιαφέρον soundtrack. Ειδικά τα ηχητικά εφέ των μηχανών είναι από άλλον… πλανήτη, καθώς είναι απίστευτα λεπτομερή και πειστικά. Τεχνολογικά το Horizon Zero Dawn είναι ένα αριστούργημα και κατά τη γνώμη μας ένα μικρό τεχνολογικό “θαύμα”. Τα Open-world παιχνίδια είναι ίσως η πιο περίπλοκη μορφή των video games και πάντα είναι πιο δύσκολο να απεικονιστούν με την ίδια ποιότητα όπως για παράδειγμα ένα linear παιχνίδι όπως το Uncharted. Το ότι το Horizon Zero Dawn προσφέρει τέτοια οπτική ποιότητα, παρόλο την Open-world δομή του, είναι κάτι το ασύλληπτο.

Το νέο μεγάλο franchise του PlayStation

Η Guerrilla Games, αλλά και η Sony, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια. Αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν κάτι πραγματικά ριψοκίνδυνο, το οποίο σε περίπτωση που δεν είχαν γίνει όλες οι κατάλληλες επιλογές από την πλευρά του ολλανδικού στούντιο, θα μπορούσε να καταλήξει ως μία μεγάλη αποτυχία. Ευτυχώς για όλους μας όμως, το Horizon Zero Dawn αποτελεί το κορυφαίο exclusive του PS4, παρέα με το Uncharted 4 και κατά τη γνώμη μας, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα αποτελέσει και το κορυφαίο παιχνίδι του 2017. Οι φίλοι των Action-RPG θα πρέπει ήδη να κάνουν προπαραγγελία χωρίς δεύτερη σκέψη, ενώ σίγουρα αποτελεί ένα από τα παιχνίδια που δεν πρέπει να λείπει από την συλλογή κανενός κατόχου PS4. Η Aloy είναι πλέον η επόμενη μεγάλη ηρωίδα του PlayStation και ήδη ανυπομονούμε για τον επόμενο τίτλο της σειράς, όταν με το καλό έρθει.