Killing Floor 2 Review
Reviews

Killing Floor 2 – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Killing Floor 2, που επιστρέφει πιο φρενήρες και gory από ποτέ!

Είναι αδιαμφισβήτητη η επιρροή που έχει ασκήσει το υπερ επιτυχημένο Left 4 Dead, στα FPS αλλά και στο σύγχρονο gaming γενικότερα. Σε ποιον gamer άλλωστε δεν θα άρεσε να μάχεται για την επιβίωση του μετά απο ένα zombie apocalypse, παρέα με 3 φίλους του; Αυτή η δοκιμασμένη συνταγή του co op ‘παρέα’ με ένα inventory γεμάτο ευφάνταστα όπλα, αποτελεί την βάση για το νέο παιχνίδι της Tripwire Interactive που ονομάζεται Killing Floor 2. Οι ομοιότητες μεταξύ των δύο παιχνιδιών είναι προφανείς, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως το Killing Floor 2 καταφέρνει και βάζει μια διαφορετική ‘πινελιά’ στο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών.

To πρώτο παιχνίδι της σειράς αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία στο Steam. Παρόλο που ήταν αρκετά απλοϊκό, κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού με αποτέλεσμα την συνεχή κυκλοφορία DLCs και mods τα οποία το βοήθησαν να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο. Είναι απόλυτα φυσικό λοιπόν, η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Killing Floor 2 μερικούς μήνες πριν (με αρκετά ακριβότερα production values) να προκαλέσει μια μικρή κορύφωση του hype γύρω απο το παιχνίδι και να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τις προσδοκίες του κοινού, οι οποίες απ’ότι φαίνεται εκπληρώθηκαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό.

kf2

Απλή υπόθεση!

Η υπόθεση αφορά το ‘κλασικό’ zombie apocalypse που όλοι γνωρίζουμε πάνω κάτω. Βρισκόμαστε στην Ευρώπη, έναν μήνα μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού και το αποτυχημένο πείραμα με το φάρμακο Horzine Biotech που προκάλεσε μια πολύ σοβαρή μόλυνση, η οποία εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Οι ‘κλώνοι’-ανθρωπόμορφα τέρατα που δημιούργησε η μόλυνση πολλαπλασιάζονται και ο ανθρώπινος πολιτισμός έχει καταρρεύσει. Τηλεποικοινωνίες δεν υπάρχουν πια, ο στρατός έχει σχεδόν διαλυθεί, ενώ οι ελάχιστοι επιζώντες προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν στην ζώη είτε μαζωμένοι, είτε πολύ καλά κρυμμένοι.

Την στιγμή που αντικρύζουμε την αρχική οθόνη του παιχνιδιού, καλούμαστε να διαλέξουμε μια εκ των τριών διαθέσιμων επιλογών. Η πρώτη είναι να ξεκινήσουμε άμεσα να παίζουμε, η δεύτερη να ολοκληρώσουμε την training αποστολή (προτείνεται) και η τελευταία να ‘παίξουμε’ με την εμφάνιση του χαρακτήρα μας και να επιλέξουμε class. Οι επιλογές παραμετροποίησης του ‘player’ δεν είναι ότι πιο ολοκληρωμένο έχουμε δει ποτέ, αλλά κρίνονται αρκετές για παιχνίδι του είδους. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι απλοϊκός και κατανοητός. Εσείς μαζί με τρεις ακόμα ‘επιζώντες’ επιλέγετε ένα από τα διαθέσιμα classes (τα λεγόμενα perks), το οποίο καθορίζει τις ικανότητες του χαρακτήρα σας αλλά και τον αρχικό οπλισμό σας. Μετά τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις, ‘ορμάτε’ μέσα σε κάποιον απο τους χάρτες του παιχνιδιού και σκοτώνετε Zeds, τα γνωστά σε όλους μας zombies! H ποικιλία των διαθέσιμων maps είναι αξιοπρόσεχτη και τα περισσότερα από αυτά μοιάζουν σαν να έχουν ‘βγει’ απευθείας από κάποιο B Movie τρόμου. Εγκαταστάσεις ιατρικών πειραμάτων, ομιχλώδεις φάρμες, απομονωμένα δάση και φυλακές είναι μερικά μόνο απο τα ‘σκηνικά’ στα οποία θα παλέψετε για την ζωή σας παρέα με την ομάδα σας.

Φρενήρες!

Το Κilling Floor 2 δεν είναι τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο απο ένα co-op multiplayer FPS παιχνίδι. Γρήγορη δράση, άγχος καθώς ο χρόνος μετράει αντίστροφα μέχρι το επόμενο wave απο Zeds, μπόλικο αίμα, εντυπωσιακά όπλα και boss fights συνδυάζονται και δημιουργούν ένα ‘καθαρτικό’ και πολλές φορές απολαυστικό FPS παιχνίδι. Μικρές προσθήκες στο gameplay όπως ο διαφορετικός ήχος για κάθε τύπου εχθρού που προειδοποιεί τον παίχτη, τα μη προσβάσιμα δωμάτια γεμάτα απο zeds τα οποία μας προκαλούν να ξοδέψουμε άσκοπα σφαίρες και η ‘έξυπνη’ αλλαγή των abilities των εχθρών καθώς αυξάνεται η δυσκολία, προσθέτουν ‘πόντους’ στη διάρκεια ζωής του παιχνιδιού και είναι ευπρόσδεκτες. Στο Killing Floor 2 υπάρχουν στοιχεία που ενώ είναι καλά σαν ιδέες, η υλοποίηση τους είναι φανερό πως ήθελε περισσότερη προσοχή. Για παράδειγμα η melee combat του Berserker perk ίσως θα ήταν καλύτερα να λείπει, καθώς δεν είναι και τόσο διασκεδαστική όπως θα περίμενε κάποιος, αφού το σύστημα μάχης είναι πολύ απλό, ενώ η λειτουργία ‘άμυνας’ με το time limit απλά είναι πολύ δύσκολο να αξιοποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας μάχης.

Gore Fest! ΚΦ2

Ο τίτλος της Tripwire, πέρα απο τα όποια θετικά διαθέτει (τα οποία είναι πολλά), ‘κουβαλάει’ μαζί του και όλα τα αρνητικά αυτού του είδους παιχνιδιών. Οι πρώτες 4-5 ώρες ενασχόλησης μαζί του, ενθουσιάζουν και είναι άμεσα ξεκάθαρο στον παίχτη το πόσο διασκεδαστικό και ‘mindless’ είναι το παιχνίδι. Μάλιστα η κάπως ‘απότομη’ γραμμή εκμάθησης επιδρά τελικά θετικά στην όλη εμπειρία και ο τίτλος προσφέρει το 100% απο την πρώτη στιγμή! Κάπου εκεί όμως έρχεται ο παράγοντας επανάληψη ο οποίος είναι αντιστρόφως ανάλογος με την διασκέδαση. Έπειτα απο αρκετές ώρες παιχνιδιού, αρχίζει να ‘ενοχλεί’ η έλλειψη ενός έστω υποτυπώδους single player campaign και η διαπίστωση πως στην ουσία παρέχεται μόνο ένα mod παιχνιδιού, φανερώνει πως ο τίτλος της Tripwire είναι ίσως πιο μονοδιάστατος απ’ότι δείχνει αρχικά. Σίγουρα το VS Survival mode προσθέτει κάποια ποικιλία αλλά κρίνεται ανεπαρκές για να κρατήσει τον παίχτη για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς δείχνει ‘προχειροφτιαγμένο’.

Γραφικά και…metal!

Τα γραφικά του KF2 βασίζονται σε μια τροποποιημένη έκδοση της Unreal Engine 3. Παρόλο που ένα σχετικά ‘έμπειρο’ μάτι μπορεί να καταλάβει πως το παιχνίδι βασίζεται σε μηχανή γραφικών προηγούμενης γενιάς, οι βελτιώσεις και τροποποιήσεις που έχουν γίνει αναβαθμίζουν το οπτικό αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό. Οι λεπτομέρειες στα διάφορα είδη εχθρών είναι ευδιάκριτες και η ομαλότητα του animation κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Οι χάρτες είναι καλοσχεδιασμένοι, με πολλές διάσπαρτες μικρολεπτομέρειες. Τα textures στα περιβάλλοντα και ειδικά στις ‘σταθερές’ επιφάνειες (τοίχους, κολώνες, ταβάνι κλπ) θα μπορούσαν να είναι πιο προσεγμένα αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν, ειδικά όταν σαν κυνηγάνε μερικές δεκάδες Zeds!  Οι φωτοσκιάσεις και γενικότερα τα lighting effects κρίνονται λειτουργικά και όμορφα και ίσως είναι ότι καλύτερο μπορεί να προσφέρει η UN3. Τα weather effects σε maps με βροχή και ειδικότερα το εφέ του νερού ‘πείθουν’ για την ποιότητα τους και προσφέρουν μια ευχάριστη εναλλαγή απο τα κλειστοφοβικά maps σε περισσότερο ‘ανοιχτά’ περιβάλλοντα!

killingfloor2_4gamers

Τα ηχητικά εφέ είναι κάτι παραπάνω απο ικανοποιητικά για αυτό το είδος παιχνιδιού. Οι διακριτικοί ήχοι για κάθε εχθρό είναι ξεκάθαροι, ενώ απόκοσμες κραυγές θα σας συνοδεύουν κατα την μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού. Τα ηχητικά εφέ των όπλων είναι ρεαλιστικά και τολμώ να πω ‘απολαυστικά’ ειδικά με ακουστικά. Η μουσική δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από…metal! Είδος μουσικής που ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Μάλιστα ίσως αξίζει να προμηθευτείτε ή να ακούσετε online το soundtrack του, καθώς οι μπάντες που συμμετέχουν έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά αν είστε λάτρης του συγκεκριμένου είδους.

Τελική μάχη!

Το Killing Floor 2 είναι ένα αρκετά προσεγμένο multiplayer co-op στα πρότυπα του Left 4 Dead, με μεγάλη ποικιλία εχθρών και όπλων, γρήγορη δράση και μπόλικο αίμα. Το πόσο θα σας αρέσει εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό απο τον τόπο που θα το προσεγγίσετε. Μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενο και το single player mode να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο, αλλά ο ‘έξυπνος’ βαθμός της κυμαινόμενης δυσκολίας του, ο φρενήρης ρυθμός του και η δυνατότητα ‘συνεργασίας’ με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας είναι στοιχεία που θα σας προσφέρουν σίγουρα αρκετές ώρες διασκέδασης. Δεν είναι το καλύτερο παιχνίδι που έχετε παίξει ποτέ, αλλά αξίζει σίγουρα λίγο (ή πολύ) απο τον χρόνο σας.