Little Nightmares
Reviews

Little Nightmares – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Little Nightmares, ένα Puzzle-Platformer που κλέβει τις εντυπώσεις και αναδεικνύεται ως ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς!

Όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το Little Nightmares, ήταν αρκετά χρόνια πριν και με άλλη ονομασία. Συγκεκριμένα, ήταν γνωστό ως Hunger, όταν και αποκαλύφθηκε από τη δημιουργό του, Tarsier Studios. Αρχικά, το πλάνο ήταν να κυκλοφορήσει για το PS4, αλλά τον Αύγουστο του 2016 ανακοινώθηκε η συνεργασία της Tarsier με την Bandai Namco Entertainment, με την τελευταία να αναλαμβάνει τη διάθεση του παιχνιδιού στην παγκόσμια αγορά. Βέβαια, προέκυψε και μία αλλαγή στον τίτλο του παιχνιδιού και από Hunger έγινε Little Nightmares. Από τα πρώτα βίντεο και εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας, φάνηκε πως θα πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι. Το Concept φαίνεται να βασίζεται πάνω στην οπτική ενός παιδιού και το πώς έχει σχηματίσει τον κόσμο στο μικρό και αθώο του μυαλό. Βέβαια, έχει δοθεί και μία πιο ανατριχιαστική προέκταση από την Tarsier, καθώς στόχος της είναι να προσφέρει μία εμπειρία που θα παίξει με τα συναισθήματά σας, δημιουργώντας έντονες στιγμές ανατριχίλας και φόβου. Φόβου όχι όμως από jump scares, αλλά από την ατμόσφαιρα και τα ανατριχιαστικά πλάσματα που θα συναντήσετε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας.

Η Six και το The Maw

Little Nightmares

Η Tarsier Studios ακολουθεί μία μινιμαλιστική αφήγηση των γεγονότων του παιχνιδιού, καθώς στην ουσία η αφήγηση γίνεται μέσω του gameplay και των όσων βιώνεται κατά τη διάρκειά του. Το Little Nightmares ακολουθεί την περιπέτεια της Six, ενός μικροσκοπικού κοριτσιού που βρίσκεται παγιδευμένο σε ένα θέρετρο που ακούει στο όνομα The Maw. Εκεί, οι «κακοί» μεγάλοι έχουν ψύχωση με το φαγητό, με το θέαμα γενικότερα να είναι κάπως μακάβριο. Αυτό που είναι ξεκάθαρο από την αρχή, είναι ότι υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με το καταπληκτικό Inside της Playdead, με το Little Nightmares να βαδίζει αρκετά στα χνάρια του τόσο στον οπτικό τομέα, όσο και στον τρόπο αφήγησης και την γενικότερη αισθητική. Πολλά πράγματα αφήνονται στην φαντασία του παίκτη, όπως το τι θεωρητικά λένε οι χαρακτήρες, αλλά και το βασικό σενάριο, καθώς ποτέ δεν ξέρετε ακριβώς το τι, ποιος και γιατί. Σίγουρα θα μπορούσε να υπάρξει μία ξεκάθαρη αφήγηση των γεγονότων, ακόμη και μέσω κειμένου αν όχι cutscenes και διαλόγων.

Κάτι χαριτωμένο και ταυτόχρονα ανατριχιαστικό

Το Little Nightmares στην ουσία παρουσιάζει μία νέα μορφή Puzzle-Platformer, που από τα χαριτωμένα πολύχρωμα σκηνικά, μας μεταφέρει σε αποκρουστικά και τρομακτικά μέρη, με απώτερο σκοπό να μας τρομάξει. Βέβαια, όπως αναφέραμε προηγουμένως, ο τρόμος δεν προέρχεται από τα κλασικά jump scares, αλλά από το άγχος και την ένταση που δημιουργείται καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Σκηνικά σκοτεινά, με ελάχιστο φωτισμό πολλές φορές, που με την καταπληκτική μουσική και ηχητικά εφέ που το συνοδεύουν, να ξυπνάει τους παιδικούς μας εφιάλτες. Ειδικά οι σκοτεινοί αποπνικτικοί και ανατριχιαστικοί χώροι είναι κάτι που θα συναντήσετε πολύ συχνά, με μοναδικό σας φίλο τον αναπτήρα που έχει στην κατοχή της η Six. Ένα από τα πολύ θετικά στοιχεία του παιχνιδιού, είναι η τρισδιάστατη περιήγηση στους χώρους, καθώς μπορείτε να πάτε και στο βάθος. Αυτό ξεκλειδώνει νέες δυνατότητες στην επίλυση των Puzzle, αλλά πάνω απ’ όλα στο Platforming, καθώς η εξερεύνηση των χώρων είναι πιο ευχάριστη.

Μέσα από τα μάτια της μικροσκοπικής Six θα χρειαστεί να περάσετε από ένα κάρο έξυπνα Puzzle και να εξοικειωθείτε με την περιήγηση και στις 3 διαστάσεις, καθώς στην αρχή ίσως να σας ξενίσει. Βέβαια, πολύ σύντομα θα καταλάβετε και την «μαγεία» του να πρέπει να μετακινήσετε αντικείμενα στην κατάλληλη θέση για να σκαρφαλώσετε πιο ψηλά ή να λύσετε ένα Puzzle που σας τυραννάει, ενώ η λύση ήταν μπροστά στα μάτια σας. Το μοναδικό μας παράπονο είναι πως γενικά όμως η δυσκολία των Puzzle δεν κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς στα περισσότερα θα βρείτε σχεδόν αμέσως την λύση τους. Στην ουσία, λειτουργούν ως ενδιάμεσα κομμάτια χαλάρωσης, μέχρι να φθάσετε στα σημεία που θα προσπαθείτε να ξεφύγετε σαν το ποντίκι από την γάτα. Το Little Nightmares είναι γεμάτο τέτοιες έντονες στιγμές, που θα σας ωθήσουν στην άκρη του καθίσματός σας από την ένταση και την αγωνία.

Little Nightmares

Σε κάποια σημεία που έρχεστε σε επαφή με κάποιους από τους πιο τρομακτικούς κατοίκους του Maw, στην ουσία πρόκειται για ένα είδους Boss Fight, καθώς θα πρέπει να κρυφτείτε και να λύσετε Puzzle ώστε να προχωρήσετε παρακάτω. Αυτά είναι τα σημεία που πραγματικά λάμπει το Little Nightmares, προσφέροντας μία φανταστική εμπειρία συνολικά, αν και βέβαια υπάρχουν κάποια προβλήματα. Χαρακτηριστικά, το pacing του παιχνιδιού στο δεύτερο μισό μοιάζει κάπως βεβιασμένο και απότομο. Αυτό μαρτυράει και η μικρή διάρκεια του παιχνιδιού, που συνολικά δεν ξεπερνάει τις 4 ώρες, εκτός αν κάποιος ψάξει πάρα πολύ τους γύρω χώρους ή κολλήσει σε κάποιο σημείο. Στο τέλος θα σας μείνει μία πικρή γεύση, όχι γιατί δεν σας άρεσε το παιχνίδι, αλλά γιατί θέλατε το κάτι παραπάνω, έστω 1 επιπλέον ώρα γεμάτη. Προφανώς περιορισμοί στο Budget και στην ημερομηνία που είχε ορισθεί, οδήγησαν την Tarsier σε αυτό το σημείο, αν και υπήρχαν σίγουρα σημεία του παιχνιδιού που θα μπορούσαν να είχαν εξερευνηθεί περισσότερο.

Ένα «σκοτεινό» παραμύθι

Η Tarsier θα πρέπει να πάρει άριστα για την εκπληκτική δουλειά που έχει κάνει με τον οπτικοακουστικό τομέα. Η γραφιστική απεικόνιση του κόσμου του παιχνιδιού, με την ιδιαίτερη αισθητική και την αξέχαστη ατμόσφαιρα, είναι κάτι το μοναδικό, που δεν συναντάμε εύκολα σε άλλα παιχνίδια του είδους, αλλά και γενικότερα. Εδώ όμως αξίζει να προσθέσουμε πως πάλι υπάρχουν σοβαρές επιρροές από το Inside, αν κι αυτό μόνο ως θετικό στοιχείο θα μπορούσε να  θεωρηθεί. Ειδικά οι φωτοσκιάσεις είναι τρομερά προσεγμένες και με μεγάλη λεπτομέρεια, κάτι που φαίνεται όταν ανάβετε τον αναπτήρα σας σε σκοτεινά δωμάτια κτλ. Εξίσου σημαντικό ρόλο στην ατμόσφαιρα αλλά και στην γενικότερη αισθητική, έχουν τα ηχητικά εφέ του παιχνιδιού και το ανατριχιαστικό Soundtrack, που μαζί δημιουργούν ένα ασύλληπτο πακέτο. Οι Art Designers, οι Animators αλλά και οι Sound Designers έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην ποιότητα του παιχνιδιού, ίσως ακόμη περισσότερο και από το ίδιο το gameplay.

Μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις του 2017

Μέχρι πρόσφατα είχαμε μία μεγάλη αδυναμία στην Playdead και τα καταπληκτικά Puzzle-Platformer που μόνο εκείνη ξέρει να προσφέρει, όπως το Limbo και το Inside. Τελικά, οι Σουηδοί της Tarsier Studios ήρθαν για να αποτελέσουν τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή τους, καθώς με το Little Nightmares προσφέρουν μία εξίσου ποιοτική και αξιομνημόνευτη εμπειρία. Ο μακάβριος κόσμος του σας περιμένει για ένα ιδιαίτερο ταξίδι, που αν και σύντομο σίγουρα αξίζει τον χρόνο αλλά και τον κόπο σας. Σίγουρα δεν είναι τέλειο, αλλά παρά τα όποια προβλήματα που έχει, είναι μία καταπληκτική εμπειρία που σας την συνιστούμε ανεπιφύλακτα!