Reviews

Middle-earth: Shadow of War – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Middle-earth: Shadow of War, που κυκλοφόρησε προκαλώντας πανδαιμόνιο στους λάτρεις του epic στοιχείου βάζοντας ένα τέλος στην μεγάλη ανυπομονησία τους!

Παρά το γεγονός ότι η Warner Bros. Interactive Entertainment είχε στην κατοχή της ένας από τα πολυτιμότερα IPs στον κόσμο, δεν έκανε και πολλά με το The Lord of the Rings μετά την απόκτηση του από την EA το 2009. Το 2014 όμως, η Monolith κυκλοφόρησε το Middle-earth: Shaodw of Mordor. Πέραν των πολύπλευρων σημαντικών αλλαγών που έκανε στην ιστορία του Tolkien, το Shadow of War είχε ωραίο gameplay και ένα καινοτόμο mechanic με το όνομα Nemesis System. Η Monolith επέστρεψε το 2017 με το Middle-earth: Shadow of War για να προσφέρει μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία, μεγαλύτερες αναμετρήσεις και ένα ανανεωμένο Nemesis System. Οι ιστορίες αναδύονται διαδικαστικά και όχι μέσα από cutscenes, με τον κάθε παίκτη να βιώνει τη δική του ιστορία για τον κάθε Uruk που απλά δεν μπορεί να σκοτώσει ή τον εχθρό του οποίου έκοψε το χέρι μόνο για να τον δει να επιστρέφει για εκδίκηση με ένα γάντζο στη θέση του κομμένου του χεριού.

Talion vs Sauron

Το Shadow of War λαμβάνει χώρα λίγο μετά τα γεγονότα του Shadow of Mordor. Ο Talion και ο σύντροφος του, Celebrimbor, έχουν σφυρηλατήσει το New Ring για να πολεμήσουν τον Sauron. Τα πράγματα όμως πάνε στραβά, όταν ο Shelob με τη μορφή μιας προκλητικά ντυμένης γυναίκας παίρνει το νέο δαχτυλίδι και αποκαλύπτει ότι ο Sauron και ο Witch-King έχουν ως στόχο να πάρουν το Minas Ithil και το Palantir του. Για να νικήσουν λοιπόν τον Sauron, ο Talion και ο Celemrbimbor θα πρέπει να φτιάξουν έναν στρατό, να ξαναπάρουν στην κατοχή τους το New Ring, να αψηφήσουν τα σχέδια του Witch-King και τέλος να αποδεσμέυσουν τη Mordor από τον Sauron.

Βέβαια η Monolith έχει μπερδέψει αρκετά τα πράγματα εδώ πέρα. Ενώ οι φανατικοί με την ιστορία δε θα μπορούν να καταπιούν τις αποφάσεις που πήρε η Monolith, μέχρι και οι πιο casual gamers θα μείνουν με απορίες και αμηχανία. Γιατί η αράχνη που προσπάθησε να φάει το Frodo είναι τώρα μια όμορφη γυναίκα; Γιατί ο Isildur μετατράπηκε σε Nazgul; Για μία διαφορετική προσέγγιση πάνω σε ένα concept είναι εντάξει το να παίρνονται ρίσκα και να γίνονται κάποιες αλλαγές, αλλά στο Shadow of War το πάνε πολύ μακριά και καταλήγει να δημιουργεί ένα αινιγματικό χάος.

Το “νέο” Nemesis System

Το Middle-earth: Shadow of War επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο ταξίδι του παίκτη για να δημιουργήσει αυτή την ασταμάτητη δύναμη, με μεγάλο μέρος της ομορφιάς του παιχνιδιού να περιστρέφεται γύρω από την καταστροφή των φυλών orc ώστε να κερδίσουν οι παίκτες εξουσία. Αυτό το καταφέρνετε με το να ψάχνετε και να σκοτώνετε τους εχθρικούς captains και war-chiefs. Με την ανανέωση του Nemesis System, τα πλεονεκτήματα, οι αδυναμίες και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των orc είναι καλύτερα και ισχυρότερα. Στο δρόμο σας θα συναντήσετε σοβαρά, αστεία και ακόμη και τρελαμένα orcs. Με κάποιο τρόπο, αυτές οι ανόητες μηχανές θανάτου έχουν περισσότερη προσωπικότητα από κάθε ανθρώπινο χαρακτήρα σε ολόκληρο το παιχνίδι.

Middle-earth: Shadow of War

Το να πραγματοποιήσετε κάποια επίθεση απαιτεί προετοιμασία που συνήθως δεν παρατηρείται στα παιχνίδια hack-and-slash. Το να μάθετε πως να προσαρμόζεστε στις δυνάμεις και αδυναμίες των orcs μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Οι αγώνες σας για να συλλάβετε captains και να σκοτώσετε τους warchiefs, καταλήγουν σε μια μεγάλη μάχη πολιορκίας, όπου πρέπει συστηματικά να πάρετε στη κατοχή σας τμήματα του φρουρίου πριν αντιμετωπίσετε τον overlord του. Αυτές οι μάχες δημιουργούν σίγουρα μερικές από τις πιο συναρπαστικές στιγμές στο Shadow of War, αλλά μπορεί να γίνουν κουραστικές στο Shadow Wars γιατί δεν θα κάνετε κάτι άλλο.

Η μάχη ξεκινά

Το Shadow Wars είναι ένα mode που κατακτάτε φρούρια και είναι επίσης το μεγαλύτερο μέρος του 4 act του παιχνιδιού. Περιλαμβάνει επιπλέον 20 αποστολές πολιορκίας ή άμυνας φρουρίων και η επαναλαμβανόμενη φύση αυτού του act καταστρέφει σχεδόν αυτό που κάνει το Shadow War τόσο καταπληκτικό. Αντιμετωπίζοντας εχθρούς υψηλού επιπέδου, οι παίκτες αναγκάζονται να κυνηγούν για όλο και πιο ισχυρά orcs για να αντικαταστήσουν τα πιο αδύναμα και ο παράγοντας της τύχης εξασφαλίζει ότι θα ψάχνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ξοδεύει τόσο από το χρόνο σας που ακόμα και τα πράγματα που μπορεί να απολαμβάνατε κάποτε, όπως η παύση του παιχνιδιού όταν ένας captain σας έκανε διάλογο, γίνονται τόσο κουραστικά που θα θέλατε να μην ήταν εκεί. Το Shadow Wars θα ήταν καλύτερο να μην ήταν μέσα στο παιχνίδι ή να έπαιρνε πολύ λιγότερο, γιατί είναι ένα mode το οποίο δοκιμάζει την υπομονή ή ακόμα και το πορτοφόλι σας.

Middle-earth: Shadow of War

Ευτυχώς, το Middle-earth: Shadow of War παραμένει ευχάριστο. Η συνέχεια χρησιμοποιεί το ίδιο free-flow combat από το πρώτο παιχνίδι, το οποίο είναι απλό, εθιστικό αλλά έχει και το απαραίτητο βάθος ώστε να είναι αρκετά challenging να το μάθετε αρκετά καλά. Το μόνο πρόβλημα με το combat είναι η κάμερα, η οποία μπορεί να γίνει αρκετά ενοχλητική όταν υπάρχουν πάρα πολλοί εχθροί στην οθόνη και να μην είστε σε θέση να διακρίνετε τι ακριβώς συμβαίνει.

RPG mechanics

Επίσης, το παιχνίδι εισάγει ένα πλήθος RPG mechanics που επιτρέπουν στους παίκτες να προσαρμόσουν καλύτερα τον Talion τους. Πλέον είστε σε θέση να αλλάξετε σπαθιά, μαχαίρια και armor, ενώ θα μπορείτε να μαζέψετε gear σε όλο το παιχνίδι που παρέχει καλύτερα στατιστικά και προσφέρει ειδικές ικανότητες, όπως το να αρπάξουν οι εχθροί σας φωτιά. Επιπλέον, θα βρείτε διάφορα gems που μπορείτε να τα βάλετε στα σας όπλα για να αυξήσουν τη ζημιά τους, να ρουφάνε επιπλέον health από τους εχθρούς ή να αυξήσουν το πόσο Mirian κερδίζετε. Κάθε κομμάτι του gear και κάθε orc έχει κάποια σπανιότητα που συνδέεται με αυτό, η οποία κυμαίνεται από common σε legendary. Όσο σπανιότερο, τόσο καλύτερα τα προνόμια που έρχονται με αυτό.

Middle-earth: Shadow of War

Φυσικά, υπάρχει ακόμα ένα RPG στοιχείο και δεν είναι άλλο από τα skill trees. Το menu τους βέβαια θα μπορούσε να είναι λιγότερο περίπλοκο. Υπάρχουν έξι skill tress, περίπου τέσσερα ή πέντε skills σε κάθε tree και στη συνέχεια περίπου τρία υποδεέστερα skill για κάθε skill. Είναι πολλά για να τα παρακολουθείτε και θα βρεθείτε να παρακάμπτετε καταλάθος κάποιο πιο χρήσιμο skill, διότι ίσως να μη το έχετε προσέξει. Είναι ένα πολύ περίπλοκο σύστημα που αποδεικνύει ότι οι περισσότερες επιλογές δεν είναι απαραιτήτως και η καλύτερη λύση.

Πιθανώς η πιο αμφιλεγόμενη προσθήκη στο Middle-earth: Shadow of War, είναι τα microtransactions. Οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νόμισμα του παιχνιδιού που ονομάζεται Mirian για να αγοράσουν silver loot boxes και πραγματικά χρήματα για να αγοράσουν gold, το οποίο χρησιμοποιείται σε gold loot boxes. Είναι ένας γρηγορότερος τρόπος να αποκτήσετε epic και legendary orc captains χωρίς να παίζετε πραγματικά το παιχνίδι. Δε συμφωνούμε καθόλου με τα microtransactions και εφόσον κάποιος αγοράζει έναν τίτλο ολοκληρωμένο δε θα έπρεπε να υπάρχουν, αλλά τουλάχιστον η Monolith δεν το τρίβει στα πρόσωπά σας με κάθε ευκαιρία κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Middle-earth: Shadow of War

Ένας “μαγικός” κόσμος;

Όσο αφορά το οπτικοακουστικό κομμάτι, η Monolith δημιούργησε έναν καταπληκτικό και ζωντανό κόσμο. Οι παίκτες που είναι συνηθισμένοι από τα τοπία των ταινιών θα εκπλαγούν όταν θα δουν πόσο μοναδικές είναι οι διάφορες περιοχές της Mordor. Από τα χιονισμένα βουνά του Seregost μέχρι τις πλούσιες ζούγκλες του Nurnen, υπάρχουν πολλά για να δείτε καθ ‘όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Με πέντε μοναδικούς χάρτες για εξερεύνηση, οι παίκτες θα δουν τις πλευρές της Mordor που ξέρουν, αλλά και εκείνες που δεν είχαν ιδέα ότι υπήρχαν.

Δυστυχώς όμως αρκετά θέματα που προκύπτουν σχετικά με τα γραφικά, βλάπτουν αυτό το κατά τα άλλα όμορφο παιχνίδι. Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα είναι ότι τα orcs NPC κοιτάνε σε λάθος κατεύθυνση όταν είναι σαφές ότι θα πρέπει να μιλάνε μαζί σας και το σπαθί του Talion κάνει τα δικά του όταν η camera κάνει zoom-in. Επίσης, το Shadow of War υποφέρει και από πολλά pop-in των textures. Δε παύει να είναι ένα όμορφο παιχνίδι, αλλά υπάρχουν κάποια θεματάκια εδώ και εκεί που κλέβουν από την εμπειρία.

Middle-earth: Shadow of War

Ο πανικός που επικρατεί περνάει όπως θα έπρεπε μέσα από το ηχητικό κομμάτι. Καταλαβαίνετε ότι εκεί που βρίσκεστε υπάρχει πόλεμος, ειδικά κατά τη διάρκεια siege. Τα voice over είναι εξαιρετικά με τα orcs και τις κραυγές του Celembrimbor να κλέβουν τη παράσταση. Από διάφορους ψιθύρους, μέχρι κραυγές και εκρήξεις, o ηχητικός τομέας φαίνεται πως δέχθηκε ιδιαίτερη προσοχή και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.

Η επιτυχία του Middle-earth: Shadow of War βασίζεται στο να επεκτείνει όλα όσα έκαναν το Shadow of Mordor ένα καλό παιχνίδι. Στοχεύει στο να προσφέρει ένα θέαμα σαν τις ταινίες αλλά συσσωρεύεται ολοένα και περισσότερο στους παίκτες και χάνει τον εαυτό του μέσα σε ένα campaign με μηδαμινή κατεύθυνση και αλλαγμένο lore. Ευτυχώς το Nemesis System, το οποίο είναι ο πυρήνας του παιχνιδιού και το κάνει να ξεχωρίζει, είναι αρκετά εθιστικό. Αυτό όμως είναι ταυτόχρονα και το πρόβλημα. Επειδή το Middle-earth: Shadow of War βασίζεται τόσο πολύ σε αυτό το System και αργότερα το χρησιμοποιεί πολύ περισσότερο, μπορεί να κουράσει αρκετά και αρκετός κόσμος να μην έχει την όρεξη να το συνεχίσει. Τα visuals θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα αλλά ας αρκεστούμε στο ότι η Monolith έκανε μία πάρα πολύ καλή προσπάθεια την απεικόνιση της Mordor.

Το Middle-earth: Shadow of War, είναι μια καλή συνέχεια του πρώτου παιχνιδιού. Μπορεί σε κάποιους να μη φανεί αρκετά ανανεωμένο, αλλά είναι εκεί που έπρεπε να είναι. Το μόνο κακό είναι πως θα έπρεπε να τελειώνει πολύ συντομότερα από όσο το τραβάει, γιατί σε μερικά σημεία αρχίζει να επαναλαμβάνεται “επικίνδυνα”, κουράζοντας τους παίκτες.

Middle-earth: Shadow of War