Reviews

MotoGP 17 – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το MotoGP 17, το racing simulator με μοτοσυκλέτες που μας επιτρέπει για λίγο να μπούμε στη θέση του Valentino Rossi και των υπόλοιπων διάσημων αναβατών

Εάν έχετε παίξει κάποιο simulation με μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια, οι πιθανότητες είναι ότι η Milestone κρύβεται από πίσω. Το ιταλικό στούντιο ξεκίνησε το ταξίδι του στους δύο τροχούς με το Superbike World Championship για το PC το 1999 και κυκλοφόρησε όλων των ειδών τα racers από τότε, με την εταιρία να είναι υπεύθυνη για περισσότερα από 10 simulations με μοτοσυκλέτες, με το τελευταίο να είναι το MotoGP 17.

It’s all about physics

Με 25 τίτλους δύο τροχών στο ενεργητικό της, η εταιρεία έχει φθάσει σε υψηλό επίπεδο κατανόησης όταν πρόκειται για τα physics της μοτοσικλέτας. Έχουν καταφέρει να κάνουν το gameplay της μηχανής να είναι σχεδόν τόσο απαιτητικό όσο σε πραγματικές συνθήκες. Οι ομαλές είσοδοι είναι απαραίτητες αν σκοπεύετε να επιτύχετε κάτι σε όλες τις πίστες της τρέχουσας σεζόν του MotoGP, καθώς μερικές ανεπιθύμητες ή ξαφνικές κινήσεις στη σκανδάλη του φρένου είναι αρκετές να σας κοστίσουν αρκετούς αγώνες.

Βέβαια οι αναμενόμενες βελτιώσεις για έναν ετήσιο τίτλο είναι εδώ. Το παιχνίδι διαθέτει όλες τις επίσημες πίστες του MotoGP 2017, τους αναβάτες και τις μηχανές. Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών είναι εδώ, μαζί με διαφορετικές κατηγορίες όπως Moto2, Moto3 και το Red Bull Rookies Cup. Εκτός από αυτό, υπάρχουν εβδομήντα ιστορικοί αναβάτες που μπορείτε να ξεκλειδώσετε και έρχονται μαζί  με τις μοτοσυκλέτες τους. Υπάρχουν σίγουρα αρκετά πράγματα, ικανά για να κρατήσουν συντροφιά στους μακροχρόνιους οπαδούς του MotoGP.

MotoGP 17

Ανεβαίνοντας στη δική μας μοτοσυκλέτα

Το Career Mode είναι απαραίτητο για κάθε racing game και το MotoGP 17 προσφέρει μερικές επιλογές με περισσότερο βάθος. Το Rider Career, επιτρέπει στους παίκτες να δημιουργήσουν έναν αναβάτη, να κάνουν customize τη μοτοσικλέτα, να διαλέξουν τα χρώματα του αναβάτη και να ξεκινήσουν τη καριέρα τους. Εκεί, θα ξεκινήσουν από το Red Bull Rookie Cup για να δουν αν μπορούν να προχωρήσουν στο Moto3, ώσπου να καταφέρουν να φτάσουν στο MotoGP. Η επιλογή Career Mode με το περισσότερο βάθος, είναι το Managerial Career. Εδώ οι παίκτες μπορούν να ελέγχουν μια ομάδα, το οποίο δεν είναι και το πιο εύκολο. Η πρόσληψη μιας ομάδας, η ανάθεση κεφαλαίων για το research and development (R&D) και η διατήρηση της καλής διάθεσης της ομάδας με σύγχρονες εγκαταστάσεις, παίζουν έναν αρκετά σημαντικό ρόλο. Θα προσλάβετε έναν ακόμα μηχανικό της επιλογής σας, δεδομένου ότι προσφέρουν διαφορετικά χαρακτηριστικά για τις τιμές τους ο καθένας και ο στόχος είναι να αποκτήσετε reputation points και τα credits, όπου μπορεί να γίνει και μέσω off-day events. Οι παίκτες έχουν την επιλογή να κάνουν εκδηλώσεις PR ή άλλες δραστηριότητες σε συγκεκριμένες μέρες που δίνουν ώθηση στην ομάδα. Αυτό δείχνει επίσης τι είδους αναβάτης προτιμάτε να είστε, αν δηλαδή προτιμάτε να είστε συνέχεια στο προσκήνιο ή αν είστε ένα πραγματικός gearhead. Το Managerial Career κάνει πολλά μικρά πράγματα σωστά που άλλα racing παιχνίδια δεν έχουν σκεφτεί να προσθέσουν και σίγουρα προσθέτει αρκετά πράγματα στην όλη εμπειρία που αφήνει στον παίκτη.

Ο αγώνας ξεκινάει

Φυσικά, υπάρχουν και άλλα modes για ταχύτερη πρόσβαση. Οι παίκτες μπορούν να αγωνιστούν σε ένα Grand Prix ή ένα πρωτάθλημα. Τα Time Trials επίσης υπάρχουν για όσους θέλουν να σπρώξουν τα όρια τους και να αναμετρηθούν με άλλους παίκτες για τον καλύτερο χρόνο. Το MotoGP 17 διαθέτει splitscreen multiplayer, το οποίο γίνεται όλο και πιο επιθυμητό τον τελευταίο καιρό. Όσο για τους online αγώνες, οι παίκτες μπορούν να μπουν σε ένα full ή απλό Grand Prix, ενώ μπορούν ακόμα και να συμμετέχουν σε πρωτάθλημα. Το πιο σημαντικό, είναι πως οι παίκτες μπορούν να ανταγωνιστούν σε co-op πρωτάθλημα online. Αυτό έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά στην F1 της Codemasters πριν από μερικά χρόνια και είναι μια σημαντική επιλογή για ένα racing τίτλο.

MotoGP 2017

Η A.I. υποτίθεται πως βελτιώθηκε όσο αφορά τις προσπεράσεις, αλλά από όσο φαίνεται κολλάει πάνω στην αγωνιστική γραμμή και δε διστάζει να σας χτυπήσει αν βρεθείτε μπροστά. Από την άλλη μεριά, τα κρατήματα της μηχανής με τη σειρά τους αφήνουν ανάμεικτα συναισθήματα. Μπορείτε να επιλέξετε διαφορετικές θέσεις που θα παίρνει ο αναβάτης σας κατά τη διάρκεια της στροφής και η η τεχνική πλευρά είναι εκεί για τα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας, αλλά γενικά τα κρατήματα δίνουν την αίσθηση πως η μηχανή είναι λίγο άκαμπτη, πράγμα που μας στερεί ένα μέρος της εμπειρίας που θα θέλαμε να έχουμε όταν παίζουμε το συγκεκριμένο παιχνίδι. Η αίσθηση της ανάρτησης και του πόσο γέρνει ο αναβάτης θα μπορούσε σίγουρα να είναι αρκετά καλύτερη και είναι σίγουρα ένα από τα αρνητικά σημεία του παιχνιδιού, το οποίο η εταιρία θα πρέπει να βελτιώσει μελλοντικά.

Η ώρα της πτώσης

Οι συγκρούσεις έχουν καλύτερη αίσθηση στο MotoGP 17 σε αντίθεση με το MXGP 3. Αν παίρνετε λάθος τις στροφές υπάρχει περίπτωση ο αναβάτης να φύγει από τη μοτοσυκλέτα του, οπότε πρέπει πάντα να είστε σε εγρήγορση για να μη κάνετε λάθος. Υπάρχουν αρκετές επιλογές για να κάνουν τη simulation εμπειρία όλο και πιο καλή, όπως το ότι το μπροστινό και το πίσω φρένο μπορούν να εφαρμοστούν ξεχωριστά. Ένα ακόμη πολύ ωραίο feature είναι το guided tuning. Με το guided tuning, το παιχνίδι σας κάνει μερικές ερωτήσεις για το τι κάνει η μηχανή και που το κάνει, ώστε να εφαρμόσει αυτόματα τις αλλαγές. Σίγουρα ένα feature που δε πρέπει να λείπει από κάθε racing γιατί δεν είναι όλοι οι fans μηχανικοί ταυτόχρονα.

Όταν μιλάμε για simulation και πόσο μάλιστα για μηχανές, οι πολλές “τούμπες” είναι αναπόφευκτα η πρώτη σκέψη πολλών παικτών. Το MotoGP 17 όμως, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα racing, διαθέτει σύστημα rewind. Αυτό που κάνει την απόπειρα της Milestone τόσο επιτυχημένη είναι ο τρόπος με τον οποίο εντάσσεστε ξανά στη δράση. Αντί δηλαδή, ξαφνικά να παίρνετε τον έλεγχο του αναβάτη σας σε πλήρη ταχύτητα με το που πατήσετε play, υπάρχει μία περίοδος slow-motion που διαρκεί ένα με δύο δευτερόλεπτα και οι χειρισμοί είναι υπερευαίσθητοι, επιτρέποντάς σας να κάνετε σημαντικές αλλαγές στη γωνία και την ταχύτητά σας, για να αποφύγετε μια ενδεχόμενη πτώση που θα σας στοιχίσει. Μπορεί να ακούγεται μικρό, αλλά σε ένα τόσο δύσκολο παιχνίδι είναι αρκετό για να κάνει τεράστια διαφορά.

Περιμέναμε περισσότερα οπτικοακουστικά

Το MotoGP 17 τρέχει στα 60fps και ενώ δεν είναι 4K στο PS4 Pro, τρέχει σε 1440p. Ωστόσο το κακό είναι πως δεν είναι κάτι ιδιαίτερο οπτικά. Τρέχει σε παλιά μηχανή γραφικών και μοιάζει σαν ένα PS3 παιχνίδι σε υψηλή ανάλυση. Η παρουσίαση πριν από τον αγώνα είναι καλή και φαίνεται επαγγελματική, αλλά στην πίστα τα πράγματα είναι βαρετά. Η έλλειψη λεπτομερειών στις πίστες αφαιρούν από την αίσθηση που θα ήθελε να προσφέρει.

Οι ήχοι των μηχανών έχουν βελτιωθεί, αλλά δεν είναι απαραιτήτως και ότι καλύτερο έχετε ακούσει. Αν και ακούγονται διαφορετικά η μία από την άλλη, δεν έχουν δυναμισμό και αυτό σε συνδυασμό με τον οπτικό τομέα χάνει πολύ στην αίσθηση που αφήνει. Ακόμα και οι ήχοι των συγκρούσεων και των τρακαρισμάτων είναι αρκετά αδύναμοι, πράγμα που πρέπει σίγουρα να βελτιωθεί για να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στους παίκτες.

Η συνολική εμπειρία

Η Milestone φαίνεται πως προσπαθεί να κάνει αλλαγές και να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία στους παίκτες. Το Managerial Career είναι μία πολύ καλή κίνηση και βάζει τους παίκτες να δουν και άλλες πτυχές του sport πέραν του αγώνα. Σε αυτό τον τομέα η εταιρία μπορεί να προσφέρει πολλά πράγματα και να μας εκπλήξει ακόμα πιο ευχάριστα στο μέλλον. Δυστυχώς όμως το πρόβλημα εστιάζεται στον τεχνικό τομέα, όπου η εμπειρία αυτή χωλαίνει. Τα γραφικά δεν είναι ότι καλύτερο, ο ήχος μια από τα ίδια και η A.I. που υποτίθεται είχε φτιαχτεί σας αγνοεί. Η Milestone πρέπει να προσπαθήσει αρκετά με τον επόμενο της τίτλο, γιατί μέχρι στιγμής οι μόνοι που θα ευχαριστηθούν το συγκεκριμένο παιχνίδι δυστυχώς, θα είναι οι hardcore fans του MotoGP.