Nioh Review PS4
Reviews

Nioh – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Nioh, ένα Action-RPG που θυμίζει έντονα το Dark Souls αλλά εισάγει τις δικές του ιδέες στο είδος

Το 2017 είναι σίγουρα μία πολύ ενδιαφέρον χρονιά για το PS4, καθώς μέσα στους πρώτους 2 μήνες έχουμε ήδη 2 αποκλειστικότητες. Μετά το Gravity Rush 2, σειρά παίρνει το Nioh, ένα Action-RPG που ξεκίνησε το ταξίδι του το μακρινό 2004 και βρήκε την Ιθάκη του στην κονσόλα της Sony. Τα τελευταία 13 χρόνια πέρασε από πολλές δυσκολίες, αλλά για καλή μας τύχη βρήκε τον σωστό δρόμο και έφτασε επιτέλους στα χέρια μας. Η Koei Tecmo σε συνεργασία με την Sony, θέλησαν να προσφέρουν μία Hardcore εμπειρία, στα πρότυπα της σειράς Dark Souls, όμως κατάφεραν να διαφοροποιήσουν την συνταγή αρκετά, ώστε το Nioh να αφήσει το δικό του στίγμα στην Gaming βιομηχανία και να μην αποτελέσει άλλον έναν μέτριο κλώνο. Βέβαια, όπως θα δείτε και παρακάτω, η ανάπτυξη και στο τέλος η κυκλοφορία ενός παιχνιδιού, δεν είναι πότε εύκολη υπόθεση και πολλές φορές βλέπουμε projects να εγκαταλείπονται.

Nioh

Όπως προαναφέραμε, η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 2004 από την Koei, πριν καν συγχωνευθεί με την Tecmo. Τα πρώτα Concept έμειναν σχεδόν απαράλλακτα από τότε, με τον πρωταγωνιστή να είναι ένας σαμουράι από τη δύση, με μακριά ξανθά μαλλιά. Τα γεγονότα διαδραματίζονται την περίοδο του Sengoku το 1600. Στην Ιαπωνία έχει ξεσπάσει ένας εμφύλιος πόλεμος, με τους φεουδάρχες της χώρας να μάχονται για τον τίτλο του Shogun και την απόλυτη εξουσία. Ο πρωταγωνιστής είναι βασισμένος στον William Adams, ο οποίος ήταν υπαρκτό ιστορικό πρόσωπο που όντως βρέθηκε στην Ιαπωνία εκείνη την περίοδο. Από τότε μέχρι και την κυκλοφορία του, είχαν δημιουργηθεί διάφορα πρότυπα, αλλά πάντα κατέληγαν στον κάδο των σκουπιδιών καθώς δεν ήταν αυτό που έπρεπε. Μία ακόμη ιδέα που είχε πέσει στο τραπέζι ήταν να βασιστεί πάνω στην σειρά Warriors της Koei Tecmo, αλλά τελικά, το 2012, η ανάπτυξη του τίτλου μεταφέρθηκε στην Team Ninja εξολοκλήρου. Η τελευταία, εμπνευσμένη σημαντικά από τα Dark Souls, το Bloodborne, το Onimusha και φυσικά το δικό της Ninja Gaiden, θέλησε να δημιουργήσει ένα Action-RPG που θα ξεχωρίζει για τη δυσκολία του και την συνεχόμενη hack n’ slash δράση.

Η δύναμη των Amritas και η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου

Η ιστορία του Nioh διαδραματίζεται το 1600, κατά την περίοδο Sengoku στην Ιαπωνία. Ένας από τους μεγαλύτερους εμφυλίους της χώρας, με τους φεουδάρχες της Ιαπωνίας να μάχονται για τον θρόνο του Shogun, του απόλυτου ηγέτη της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Πρωταγωνιστής όμως είναι ένας ξένος, ξανθός σαμουράι, ο William. Το ταξίδι του ξεκινάει όντας φυλακισμένος στον Πύργο του Λονδίνου. Μετά από μία σειρά γεγονότων, ο ήρωας μας θα ξεκινήσει ένα ταξίδι που θα τον φέρει στην Ιαπωνία και εκεί θα ξεκινήσει η περιπέτειά του. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκονται τα Amritas, μία θεϊκή πηγή ενέργειας σε μορφή κρυστάλλων, την οποία αναζητούν διάφορες «σκοτεινές» φιγούρες για τα δικά τους καταχθόνια σχέδια. Βέβαια, στην Ιαπωνία έχουν «ξυπνήσει» και άλλες δυνάμεις, πολύ πιο επικίνδυνες από τους ανθρώπους που θα αντιμετωπίσετε. Τα Yokai, δαίμονες κοινώς, είναι πλάσματα από την ιαπωνική μυθολογία, τα οποία παίρνουν σάρκα και οστά στον κόσμο του Nioh και θα είναι ένας από τους βασικούς σας εχθρούς. Πλάσματα βγαλμένα κατευθείαν από τα πιο σκοτεινά και τρομακτικά όνειρα. Φυσικά, όπως πάντα, εμείς καλούμαστε να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα…

Σε γενικές γραμμές το σενάριο του Nioh μπορεί να μην είναι υποψήφιο για… όσκαρ, αλλά καταφέρνει να είναι ενδιαφέρον σε κάποια σημεία. Η αφήγηση των γεγονότων είναι ικανοποιητική και υπάρχει μία ξεκάθαρη ροή. Δυστυχώς όμως, σε πολλά σημεία μοιάζει «νεκρό», με πολλά κενά διαστήματα που σίγουρα ξενίζουν. Το pacing δεν είναι αυτό που θα περιμέναμε, καθώς υπάρχουν πολλά σκαμπανεβάσματα και ίσως σας προκαλέσει αδιαφορία τις περισσότερες φορές. Σε αυτό δεν βοηθάνε και οι ερμηνείες των ηθοποιών στα cutscenes, καθώς είναι μετριότατες. Σίγουρα θα μπορούσε να ήταν καλύτερα δομημένο και πιο προσεγμένο, αλλά αυτό που το κάνει το Nioh να ξεχωρίζει σαν παιχνίδι δεν είναι το σενάριο, αλλά η γενικότερη εμπειρία του gameplay. Το σενάριο υπάρχει γιατί έπρεπε να υπάρχει και αποτελεί ένα συνοδευτικό. Ώρα να περάσουμε στο κυρίως πιάτο λοιπόν.

Αδίσταχτο αλλά δίκαιο

Αυτό που θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή του review, είναι ότι το Nioh δεν είναι ένα παιχνίδι για τον οποιονδήποτε. Είναι δύσκολο, απαιτητικό και πολλές φορές αδίσταχτο. Ακόμη και οι πιο σκληροπυρηνικοί και έμπειροι παίκτες των Dark Souls θα τα βρουν σκούρα, ειδικά στην αρχή, πόσο μάλλον ένας casual παίκτης που δεν είχε ποτέ κάποια παρόμοια εμπειρία. Όμως, το μόνο σίγουρο στην φαινομενικά απελπιστικά υψηλή δυσκολία του, είναι ότι δεν είναι άδικο. Το Nioh ποτέ δεν θα χρησιμοποιήσει περίεργα τεχνάσματα απλά για να σας «σπάσει» τα νεύρα. Από την αρχή θα ξέρετε ότι ήταν δική σας λάθος κίνηση, κάτι δεν υπολογίσατε σωστά, κάτι δεν κάνατε καλά. Κάθε θάνατος -που πρέπει να ξέρετε ότι συνολικά θα είναι πάρα πολλοί-, είναι μία εμπειρία. Μία εμπειρία που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε στην επόμενη απόπειρά σας ώστε να υπερπηδήσετε το εμπόδιο μπροστά σας. Σκεφτείτε το τι πήγε στραβά και ετοιμάστε ένα σχέδιο. Εφαρμόστε το με επιτυχία και θα δείτε την πραγματική “γλύκα” πίσω από τα παιχνίδια στα πρότυπα των Dark Souls, όπως το Nioh.

Nioh

Μετά από την πρώτη εισαγωγική πίστα, έχετε την επιλογή να κάνετε ένα κατατοπιστικότατο Tutorial, που θα σας βοηθήσει σημαντικά στα πρώτα σας βήματα. Εκεί θα δείτε αναλυτικά τα βασικά concept του gameplay και θα έχετε τη δυνατότητα να εξοικειωθείτε λιγάκι, πριν βουτήξετε στα βαθιά… Ο πυρήνας του παιχνιδιού είναι οι μάχες και η συνεχόμενη δράση. Έχετε 2 βασικές επιθέσεις, μία με το τετράγωνο που είναι το Normal Hit και μία με το τρίγωνο που είναι το Heavy. Πατώντας συνεχόμενα ένα από τα 2 ή ένα συνδυασμό τους, μπορείτε να πραγματοποιήσετε διάφορα combos. Βέβαια όμως, κάπου εκεί έρχεται το Stamina, το οποίο καταναλώνεται όταν βαράτε, τρέχετε, αμύνεστε ή αποφεύγετε χτυπήματα. Στο Nioh παρουσιάζεται ως Ki και αναπληρώνεται ανά κάποια δευτερόλεπτα, όταν είστε σε αδράνεια. Στην οθόνη σας βρίσκετε ακριβώς κάτω από την μπάρα της ζωής σας, μία πράσινη μπάρα. Ένα απο τα μεγάλα “μυστικά” του παιχνιδιού, είναι η σωστή διαχείριση του Ki. Πρέπει να ξέρετε πότε χτυπάτε και πόσο Ki χρειάζεστε, ώστε άμα χρειαστεί να μπορείτε να κάνετε dodge ή να αμυνθείτε από κάποιο χτύπημα των εχθρών σας. Σε περίπτωση που σας τελειώσει η ενέργεια και σας χτυπήσουν, τότε παραλύετε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, στο οποίο είστε ευάλωτοι σε finishers, τα οποία “εξαφανίζουν” την μπάρα της ζωής σας. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους εχθρούς σας.

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, η παραμικρή σας κίνηση πρέπει να είναι κατά ένα ποσοστό υπολογισμένη, ώστε να μην βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Το Nioh απαιτεί στρατηγική και όλα τα στοιχεία του gameplay το προωθούν συνέχεια. Συνεχίζοντας με το Ki, όσοι νιώθετε πιο σίγουροι για τις δυνατότητές σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία πιο επιθετική προσέγγιση στις μάχες. Μετά από κάθε χτύπημα, έχετε τη δυνατότητα να αναπληρώσετε το μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας που καταναλώσατε, πατώντας την κατάλληλη στιγμή το R1. Επιτεθείτε με μανία, ενεργοποιήστε το Ki Pulse με το R1 αναπληρώνοντας ενέργεια, και κάντε dodge για να βρεθείτε σε ασφαλή απόσταση από τον εχθρό. Αν χρησιμοποιήσετε σωστά την “ρουτίνα” που μόλις περιγράψαμε, τότε δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα με τους βασικούς εχθρούς και θα αποτελούν παιχνιδάκι, ακόμη και αν είναι 2 και 3 μαζί ταυτόχρονα. Άλλο ένα μεγάλο “όπλο” που σας προσφέρει το παιχνίδι είναι τα Stances και οι διαφορετικές επιλογές που προσφέρει το κάθε ένα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 3 Stances, το High, το Medium και το Low. Κάθε ένα από αυτά έχει μία σειρά από πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και έχουν χρησιμότητα σε διαφορετικές συνθήκες.

Nioh

Με το High Stance κρατάτε το όπλο σας ψηλά, δίνοντας βάση στην επίθεση. Τα χτυπήματα σας είναι πιο δυνατά, αλλά καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια. Η άμυνά σας, όπως είναι αναμενόμενο, δεν είναι τόσο καλή, με αποτέλεσμα κάθε χτύπημα που αποκρούετε να σας “τρώει” πολύ περισσότερο Ki. Χρησιμοποιείται κυρίως σε εχθρούς που δεν αποτελούν απειλή και θέλετε να τους τελειώσετε γρήγορα. Συνεχίζοντας στο Medium Stance, τα πράγματα εδώ είναι πιο ισορροπημένα. Αποτελεί την πιο ασφαλή επιλογή, καθώς σας επιτρέπει και να αμυνθείτε αποτελεσματικά αλλά και να προκαλέσετε σοβαρή ζημιά. Τέλος, βρίσκουμε το Low Stance, που αποτελεί την πιο αμυντικογενής επιλογή όλων. Το Dodge και το block καταναλώνουν λίγο Ki, αλλά τα χτυπήματα είναι σημαντικά πιο αδύναμα, παρόλο που είναι πολύ γρήγορα. Η καλύτερη χρήση του είναι απέναντι σε πολύ επικίνδυνους εχθρούς, με πολύ δυνατά χτυπήματα, όπως για παράδειγμα τα Bosses, όπου ψάχνετε για το άνοιγμα του εχθρού σας, κρυμμένοι καλά πίσω από την άμυνά σας. Τα Stances είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική επιλογή σε μία συνταγή που έχουμε δει ξανά και ξανά χωρίς αλλαγές στο παρελθόν. Κάθε ένα από αυτά απευθύνεται σε διαφορετικούς παίκτες και playstyles και σίγουρα αξίζει να αφιερώσετε χρόνο ώστε να εξερευνήσετε τις πραγματικές τους δυνατότητες.

“Χορταστικό” σε όλους τους τομείς

Εκτός από τα διαφορετικά Stances όμως υπάρχει και μία μεγάλη ποικιλία από όπλα για να τα συνοδεύσει. Συγκεκριμένα, συναντάμε κατάνα, διπλά κατάνα, kusarigama, τσεκούρια, σφυριά, δόρια, τόξα και μουσκέτα. Στη διάθεσή σας έχετε 1 βασικό όπλο και 1 δευτερεύων για melee και άλλο ένα ζευγάρι αντίστοιχα για το range. Στην περίπτωση των melee όπλων, κάθε ένα από αυτά έρχεται με διαφορετικά σετ κινήσεων, ανάλογα πάντα το Stance που βρίσκεστε. Γενικότερα, η Team Ninja σας προσφέρει όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε για να δημιουργήσετε την απόλυτη φονική μηχανή που θα σπέρνει τον όλεθρο στους εχθρούς σας. Μιας που τους αναφέραμε κιόλας, να προσθέσουμε πως υπάρχουν 2 βασικές κατηγορίες εχθρών, οι άνθρωποι και τα Yokai. Τα τελευταία είναι πάντα στο επίκεντρο, καθώς είναι πιο εντυπωσιακά και σημαντικά πιο δύσκολα στις μάχες και υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία. Φυσικά, όλα είναι εμπνευσμένα από αστικούς μύθους της Ιαπωνίας και αποτελούν ένα μικρό ταξίδι στην κουλτούρα και τον πολιτισμό της εποχής. Δυστυχώς όμως, αν και υπάρχει ποικιλία, ο διαμερισμός τους μέσα στους χάρτες είναι τέτοιος που προκαλεί την αίσθηση πως πολεμάτε τους ίδιους εχθρούς συνέχεια.

Nioh

Εδώ φτάνουμε στο μεγάλο αρνητικό του τίτλου, που δεν είναι άλλο από την δομή των πιστών. Συγκεκριμένα, οι πίστες είναι χωρισμένες σε Main και Sub Missions και είναι όλες Instanced. Πρόσβαση σε αυτές αποκτάτε από έναν μεγάλο χάρτη της Ιαπωνίας, που αποτελεί το κεντρικό Hub σας μετά από κάθε αποστολή. Εν έτη 2017, είναι δύσκολο να δεχτούμε πως ένα παιχνίδι σαν το Nioh είναι όλο Instanced, με αποτέλεσμα να χαλάει παρά πολύ το Immersion. Ειδικά τα Sub Missions, τις περισσότερες φορές, είναι ένα κομμάτι από τον χάρτη των Main Missions που είχατε παίξει προηγουμένως, γεγονός που “χτυπάει” άσχημα στο μάτι. Επιπρόσθετα, δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό, με αποτέλεσμα να καταλήγετε να τις κάνετε grind για περισσότερο gear και Amritas. Τα τελευταία αποτελούν ίσως το πιο πολύτιμο “αγαθό” μέσα στο Nioh και ήρθε η ώρα να περάσουμε στα RPG στοιχεία του παιχνιδιού. Υπάρχουν Levels, υπάρχει Skill Tree, υπάρχουν Ninjutsu (νίντζα κανείς;) και μαγείες που ακούν στο όνομα Onmyo. Για να αναβαθμίσετε το κάθε ένα από αυτά όμως, θα πρέπει να περάσετε από διάφορα στάδια.

Αρχικά, levels ανεβάζετε αποκτώντας Amritas, τα οποία μπορείτε να βρείτε κυριολεκτικά παντού. Κάθε level απαιτεί ένα συγκεκριμένο αριθμό, ο οποίος σταδιακά αυξάνεται. Κάθε level αποτελεί στην ουσία ένα πόντο στα στατιστικά του William. Υπάρχουν τα Heart, Body, Stamina, Strength, Skill, Dexterity, Magic και Spirit. Κάθε ένα από αυτά επηρεάζει διαφορετικά κομμάτια του χαρακτήρα σας και αυξάνουν τη δύναμη διαφορετικών όπλων. Το Spirit, ανεβάζει τη δύναμη του Guardian Spirit σας, μία οντότητα που λειτουργεί ως προστάτης σας. Μετά από αρκετά χτυπήματα και kills, υπάρχει μία μπάρα που γεμίζει και πατώντας το τρίγωνο και τον κύκλο όταν είναι φουλ, ενεργοποιείτε το Living Weapon, κάτι σαν ultimate κίνηση. Όταν είναι ενεργή, αντικαθιστά την μπάρα της ζωής και του Ki, και μειώνεται με τον χρόνο αλλά και τα χτυπήματα που δέχεστε. Γενικά, πρέπει να την χρησιμοποιείται μόνο σε πολύ δύσκολες περιπτώσεις. Συνεχίζοντας, ανεβάζοντας το Dexterity, το Skill και το Magic, αποκτάτε και κάποιους πόντους για να τους επενδύσετε στο Skill Tree του χαρακτήρα σας. Εκεί υπάρχουν διάφορες νεές κινήσεις ή Bonus για τα στατιστικά σας, ανάλογα με τα όπλα και την κατηγορία. Οι μαγείες που ξεκλειδώνεται έχουν συγκεκριμένο αριθμό χρήσεων, ο οποίος αναπληρώνεται στα Shrines που βρίσκονται σε διάφορα σημεία στον χάρτη. Τα Shrines λειτουργούν ως checkpoints στην ουσία, και όταν πεθάνετε ξεκινάτε ξανά από κει. Φυσικά, αν προσευχηθείτε εκεί, τότε όλοι οι βασικοί εχθροί σας κάνουν πάλι respawn, ακριβώς όπως και στα Bonefires του Dark Souls. Εκτός από την αναπλήρωση των Ninjutsu και των μαγειών, γεμίζει και η ζωή σας και αναπληρώνονται τα Elixir που χάσατε, τα οποία στην ουσία είναι healing potions (blood vials για όσους έχουν ασχοληθεί με το Bloodborne).

Nioh

Σε κάθε πίστα υπάρχει ένας αριθμός από Shrines, τα οποία συνήθως βρίσκονται κοντά σε shortcuts, τα οποία αποτελούν παράδρομους που μπορείτε να ανοίξετε, κόβωντας δρόμο προς τα boss fights. Διάσπαρτα σε κάθε χάρτη υπάρχουν διάφορα collectibles, αλλά φυσικά και νέα όπλα και πανοπλίες, κάνοντας την εξερεύνησή τους επιτακτική. Βέβαια, αυτό που δεν έχει αρκετό νόημα είναι το crafting του παιχνιδιού. Εκεί μπορείτε να δημιουργήσετε διάφορα αντικείμενα, όπως όπλα και πανοπλίες, από τα υλικά που μαζεύετε κατά τη διάρκεια των περιπετειών σας. Ανάλογα την σπανιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιήσετε (υπάρχουν συγκεκριμένες συνταγές), αυξάνετε την πιθανότητα να δημιουργήσετε πιο δυνατά αντικείμενα. Επιπρόσθετα, μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνισή τους, με αυτή κάποιου άλλου αντικειμένου που σας αρέσει περισσότερο, ενώ μπορείτε να αυξήσετε και το level κάποιου όπλου για παράδειγμα, “θυσιάζοντας” ένα υψηλότερου level. Όλα τα αντικείμενα έχουν διαφορετικά στατιστικά και μπόνους, τα οποία μπορείτε να κάνετε reforge στον blacksmith. Ενώ το σύστημα crafting έχει βάθος και μπορείτε να ασχοληθείτε μαζί του, κάποια υλικά είναι πραγματικά σπάνια και σε συνδυασμό με την συχνότητα που λαμβάνετε καλύτερα αντικείμενα, δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος για να ασχοληθείτε μαζί του.

Συνολικά, από άποψη περιεχομένου και gameplay, το Nioh είναι πραγματικά πλήρες. Δεν θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πολλά πράγματα που θα θέλαμε παραπάνω, εκτός από έναν ενιαίο ανοιχτό κόσμο, με φυσική ροή και συνέχεια. Οι developers βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δήλωσαν πως ο λόγος πίσω από αυτή τους την απόφαση ήταν πως ήθελαν οι παίκτες να επισκεφτούν διάφορες ιστορικές τοποθεσίες, οι οποίες βρίσκονται σε αρκετά διαφορετικά σημεία στον χάρτη. Πρακτικά, μπορεί να μην μπορούσε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος κόσμος, αλλά σίγουρα θα τον προτιμούσαμε. Παράλληλα, τα Sub-Missions ήταν πραγματικά απογοητευτικά και ανούσια και σίγουρα έριξαν αρκετό το ποιοτικό επίπεδο που διατηρεί το παιχνίδι στους υπόλοιπους τομείς του. Το γρήγορο και συνάμα εθιστικό gameplay σίγουρα θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς οπαδούς των hack n’ slash, ενώ τα περισσότερα Boss fights είναι αρκετά εντυπωσιακά και απαιτούν ιδιαίτερη συγκέντρωση και υπομονή. Οι εχθροί ποικίλουν, με τα Yokai να κλέβουν την παράσταση. Η Α.Ι. δεν συγκλονίζει, αλλά είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα του Nioh και τις απαιτήσεις που υπάρχουν. Σε περίπτωση που δεν σας φτάνουν όλα αυτά που σας αναλύσαμε, μην ανησυχείτε… Έχει κι’άλλα!

Η “μόδα” του Asynchronous Multiplayer

Το ότι το Nioh έχει σοβαρές επιρροές από το Dark Souls φαίνεται ξεκάθαρα παντού. Έτσι λοιπόν, το Multiplayer δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, βασιζόμενο κυρίως στο Asynchronous Multiplayer του Dark Souls. Εδώ μπορεί να μην έχετε τη δυνατότητα να αφήσετε σημειώματα για τους υπόλοιπους παίκτες, αλλά μπορείτε να πολεμήσετε τα “πνεύματά” τους. Συγκεκριμένα, διάσπαρτα στον χάρτη υπάρχουν κάποια κόκκινα σημεία με ένα καρφωμένο σπαθί, σαν ένα μικρό τάφο. Εκεί, είναι σημεία που έχουν πεθάνει άλλοι παίκτες και μπορείτε να φωνάξετε το Revenant τους για να το πολεμήσετε στον κόσμο σας. Αν τους νικήσετε, τότε υπάρχει πιθανότητα να σας πετάξει ένα από τα αντικείμενα που φοράει. Το μόνο ανησυχητικό που εντοπίσαμε, είναι πως σε μερικά σημειά υπάρχουν υπερβολικά πολλοί τάφοι και δεν “κάθεται” ωραία στο μάτι.

Nioh

Το άλλο κομμάτι του Multiplayer αφορά το Co-op, όπου μέχρι 2 παίκτες μπορούν να παίξουν παρέα τις αποστολές του Campaign. Το Matchmaking σας επιτρέπει να μπείτε με φίλους σας ή με τυχαίους παίκτες ανά την υφήλιο και να τους βοηθήσετε ή να σας βοηθήσουν. Όταν συνδεθείτε και ξεκινήσετε την αποστολή, τότε θα δείτε πως υπάρχει μία μπλε μπάρα. Αυτή, στην ουσία λειτουργεί ως κοινή ζωή και για τους 2 σας, η οποία μειώνεται όταν κάποιος πεθαίνει. Αν φτάσει στο τέλος της, τότε δυστυχώς θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή όλη την πίστα. Τέλος, υπάρχει άλλη μία επιλογή για Co-op, που μέσω του Shrine μπορείτε να αναζητήσετε βοήθεια από άλλο παίκτη. Για να το κάνετε αυτό όμως, θα χρειαστείτε Ochoko Cup, ένα αντικείμενο που θα βρίσκετε αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια του Playthrough σας.

Οπτικοακουστικός τομέας από άλλη εποχή

Οπτικά το Nioh δυστυχώς δεν έχει να επιδείξει κάτι το ενδιαφέρον. Θα λέγαμε πως θυμίζει περισσότερο παιχνίδι της προηγούμενης γενιάς που έγινε Remaster, παρά ολοκαίνουργιο τίτλο του 2017. Η Team Ninja ανέπτυξε μηχανή γραφικών αποκλειστικά για το παιχνίδι και είναι απορίας άξιο το πως το τελικό αποτέλεσμα είναι τόσο μέτριο. Ακόμη και στο PS4 Pro στο Movie Mode, το αποτέλεσμα δεν είναι κάτι το ενδιαφέρον και στο τέλος καταλήξαμε να παίζουμε το Action Mode, καθώς τα 60 fps είναι πολύ πιο ικανοποιητικά. Από την άλλη, τα animations είναι λεπτομερέστατα και το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ ενδιαφέρον. Ειδικά κατά τη διάρκεια των μαχών, οι χορογραφίες είναι φαντασμαγορικές.

Ηχητικά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο μέτριο. Οι συγκρούσεις από τα όπλα και τα ηχητικά εφέ των τεράτων και των ανθρώπων είναι γενικά απογοητευτικά και το soundtrack παντελώς αδιάφορο. Τα voice-over δυστυχώς βρίσκεται στην ίδια κλίμακα, γεγονός που μαρτυράει πως τα production values δεν είναι αυτό που θα λέγαμε και ΑΑΑ. Ο οπτικοακουστικός τομέας γενικότερα αδικεί πάρα πολύ το υπόλοιπο παιχνίδι και αποτελεί παράγοντα που στερεί αρκετά από την συνολική ποιότητα του τίτλου της Team Ninja. Ειδικά από την στιγμή που αποτελεί αποκλειστικότητα του PS4, θα περιμέναμε πιο αυστηρά κριτήρια από την Sony. Ίσως το γεγονός πως το Nioh δεν προωθήθηκε ιδιαίτερα από την ιαπωνική εταιρία, μαρτυράει και τις προσδοκίες των στελεχών της.

Μία ολοκληρωμένη εμπειρία που θα μπορούσε όμως να ήταν πιο ποιοτική

Το νέο δημιούργημα των Team Ninja, Koei Tecmo και Sony πραγματικά αδικεί τον εαυτό του. Αν του είχε δοθεί η πρέπουσα σημασία από την Sony, πράγμα που σημαίνει και υψηλότερη χρηματοδότηση, θα μπορούσαμε να μιλάμε για έναν άξιο πνευματικό διάδοχο του Bloodborne, ως αποκλειστικότητα του PS4. Δεν υπήρξαν “λαμπερές” διαφημίσεις και ούτε φαντασμαγορικά Trailer. Αντιθέτως, αυτό που βλέπαμε επανειλημμένα ήταν βίντεο από gameplay, που είναι όμως και το πραγματικά δυνατό “χαρτί” του Nioh. Είναι ένας τομέας που έχει πέσει τρομερή δουλειά και φαίνεται ξεκάθαρα από την πρώτη στιγμή. Το επίπεδο δυσκολίας είναι εξαιρετικά ισορροπημένο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, με την Team Ninja να έχει βρει την κατάλληλη συνταγή.

Οι ιαπωνικές εταιρίες έχουν ένα καταπληκτικό IP στα χέρια τους και ελπίζουμε να υπάρξει και συνέχεια, με ακόμη υψηλότερα production values. Αν γίνουν και οι απαραίτητες διορθώσεις και τροποποιήσεις, τότε θα μιλάμε για ένα “διαμάντι”. Το Nioh είναι δύσκολο, είναι αδίσταχτο, είναι απαιτητικό, αλλά ταυτόχρονα τρομερά εθιστικό και διασκεδαστικό. Όσοι αποφασίσουν να ασχοληθούν μαζί του, έχουν εγγυημένες 20 με 30 ώρες διασκέδασης. Ειδικά για όσους προσπαθήσουν να βγάλουν όλα τα Trophies και να το ολοκληρώσουν 100%, τότε μιλάμε για πάνω από 40 ώρες παιχνιδιού. Σε κάθε περίπτωση όμως, το Nioh είναι ένα πολύ ενδιαφέρον Hardcore Action-RPG, που θα ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό όποιον σκοπεύει να ασχοληθεί μαζί του. Αν έχετε την υπομονή και την επιμονή, τότε σίγουρα θα περάσετε τέλεια!