Quantum Break
Reviews

Quantum Break – Review

Η Remedy επιστρέφει και πάλι με ένα νέο IP και καινοτόμες ιδέες που όμως δεν είχαν και τη καλύτερη δυνατή υλοποίηση

Η Remedy Entertainment γνωστή κυρίως για τη σειρά Max Payne και το Alan Wake, έρχεται με ένα νέο third-person παιχνίδι δράσης. To Quantum Break δεν είναι απλά ένα παιχνίδι, είναι πολλά πράγματα και μόνο ένα κομμάτι από αυτά το κάνει παιχνίδι. Διαφημίζεται επίσης ως TV show, μυθιστόρημα, ταινία και ραδιοφωνική εκπομπή. Κατά κάποιο τρόπο, είναι κρίμα γιατί είναι αρκετά ευχάριστο όσο αφορά το gameplay. Είναι ένα παιχνίδι που διαπρέπει στο να είναι ένα παιχνίδι, αλλά εκλιπαρεί τους παίκτες να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους, είτε βλέποντας, διαβάζοντας ή ακούγοντας διάφορα πράγματα.

Όσα φέρνει η ώρα δε τα φέρνει ο χρόνος

Η ιστορία ξεκινά με τον Jack Joyce να ανακρίνεται από έναν πράκτορα. Από εκεί ο παίκτης κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν, όπου ο Jack είχε κληθεί από τον φίλο του Paul Serene, τον ιδιοκτήτη της Monarch Corporation, σε μια μυστική παρουσίαση στη μέση της νύχτας. Με τη βοήθεια του νεότερου αδελφού του Jack, τον William, ήταν σε θέση να καταφέρουν το ασύλληπτο. Έλυσαν το γρίφο του ταξιδιού πίσω στον χρόνο. Ο Paul είναι ο πρώτος που κάνει την απόπειρα του ταξιδιού, αλλά, ο William εμφανίζεται και θέλει να τον σταματήσει. Εκείνη τη στιγμή άρχισε η μηχανή να δυσλειτουργεί και το αποτέλεσμα είναι τόσο εσείς όσο και ο Paul να αποκτήσετε δυνάμεις που έχουν σχέση με το χρόνο. Σκοπός σας, είναι να μάθετε γιατί ο William ενώ δούλεψε πάνω στο project ήθελε τόσο πολύ να το σταματήσει και να βρείτε τους ανθρώπους που βρίσκονται από πίσω, ώστε να επαναφέρεται τα πράγματα στην φυσιολογική τους ροή.

quantum-break-2

Ο ρυθμός είναι καλός και η πορεία της ιστορίας εξελίσσεται αρκετά καλά, αλλά αυτό που κάνει το Quantum Break να ξεχωρίζει είναι το πως μεταδίδει την ιστορία. Μπορεί να υπάρχει ένας κεντρικός χαρακτήρας, αλλά δίνεται έμφαση κυρίως στο σύνολο του cast, χωρίς να ακολουθεί το στερεότυπο του “ήρωα και κακοποιού”. Ο καθένας έχει μια ιστορία να πει, και συλλογικά δημιουργεί μια πολύ ισχυρότερη αφήγηση, δεδομένου ότι έχετε πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες για να δείτε τα πράγματα. Βοηθά, επίσης, το ότι δεν βλέπετε πάντα τα πράγματα από τη μεριά του Jack, και οι διαφορετικές οπτικές γωνίες προσθέτουν βάθος στους χαρακτήρες των δύο πλευρών, καθώς και βάθος στην ιστορία ως σύνολο.

Ενώ κάθε τμήμα του παιχνιδιού θα πρέπει να σας πάρει περίπου δύο ώρες για να ολοκληρωθεί, στο τέλος κάθε Act παίρνετε το ρόλο του κακού και αποφασίζετε ποιους θα εμπιστευτείτε και πως θα χειριστείτε τη κατάσταση. Αφού πάρετε την απόφασή σας, ακολουθεί ένα 30λεπτο live-action επεισόδιο που επικεντρώνεται σε ένα ευρύτερο σύνολο χαρακτήρων. Αυτά τα βίντεο μαζί με τα υπερβολικά πολλά cutscenes μπορεί να κουράσουν τον παίκτη και να τον “κρυώσουν” από άποψη gameplay. Μπορείτε βέβαια να τα κάνετε skip αλλά μαζί με αυτά θα κάνετε skip και αρκετές πληροφορίες.

” Παλιά μου τέχνη κόσκινο “

Το gameplay έχει την αίσθηση μίξης στοιχείων από το Max Payne και το Alan Wake, καθώς χωρίζεται σε δύο διαφορετικές μορφές. Η πρώτη μορφή είναι το ότι περπατάτε τριγύρω σηκώνοντας ή εξετάζοντας διάφορα αντικείμενα που επηρεάζουν την ιστορία. Ορισμένα από αυτά παρέχουν ένα backstory για το τι έχει αποκαλυφθεί στο παρελθόν της Monarch ή του αδερφού σας. Κάποια από τα στοιχεία σχετίζονται με ό, τι συμβαίνει γύρω σας, ενώ μπορείτε να βρείτε reports σχετικά με το τι σκέφτονται οι άλλοι για τις ενέργειές σας και την προσέγγισή τους για να σας σταματήσουν. Υπάρχουν και λίγα στοιχεία Puzzle αλλά είναι αρκετά εύκολα, δεδομένου ότι συνεπάγονται από platforming ή με το να πατήσετε κάποιους διακόπτες με τη σωστή σειρά.

Quantum Break

Η δεύτερη μορφή έχει να κάνει με τη δράση, η οποία διαφέρει από το απλά να κρύβεστε και να πυροβολάτε όπως όλα τα third-person shooters αυτό το καιρό. Μπορείτε να πάρετε κάλυψη, αλλά αυτό γίνεται αυτόματα πλησιάζοντας πίσω από μία επιφάνεια. Δε μπορείτε να ρίξετε στα τυφλά όταν είστε κρυμένος σε ένα σημείο, οπότε η κάλυψη λειτουργεί ως ένας τρόπος να πάρετε μία ανάσα από τους εχθρούς. Τα όπλα είναι πολύ κλασσικά χωρίς κάτι το extreme να κάνει την εμφάνιση του, έχουν ωραία αίσθηση και έχουν κατάλληλο recoil ώστε να μάθετε να πυροβολάτε λίγο λίγο και όχι συνέχεια γιατί δε θα βρίσκετε το στόχο σας.

Δεν παίρνει πολύ πριν να σας παρουσιαστεί η δυνατότητα χειραγώγησης του χρόνου. Ξεκινάτε με τη δυνατότητα σόναρ για την αναζητήση των εχθρών, πυρομαχικών, καθώς και άλλων σημαντικών στοιχείων της περιοχής. Λίγο αργότερα έχετε τη δυνατότητα να “παγώνετε” τους εχθρούς σας με μία “φούσκα” χρόνου. Πριν το καταλάβετε, παίρνετε τη ικανότητα να ορμάτε μπροστά αστραπιαία, την ικανότητα να συσσωρεύετε ενέργεια και να τη πετάτε σα βόμβα στους εχθρούς και την ικανότητα να δημιουργήσετε μία ασπίδα που θα σας προστατεύει από τα εχθρικά πυρά. Όλες οι δυνάμεις μπορούν να αναβαθμιστούν αλλά πέρα απο τις αρχικές αναβαθμίσεις δε φαίνονται και τόσο σημαντικές.

Και οι δύο σημαντικές πτυχές του παιχνιδιού επωφελούνται από την χειραγώγηση του χρόνου. Τα παζλ δεν είναι δύσκολα μόλις πάρετε ορισμένες δυνάμεις, αλλά είναι πιο ευχάριστα επειδή φαίνονται αρκετά όμορφα σχεδιασμένα. Για τα chrono points και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα, το sonar κάνει θαύματα στο να σας βοηθήσει να τα βρείτε πιο εύκολα.

Quantum Break

Οι δυνάμεις που έχετε στη διάθεση σας κάνουν τη μάχη να φαίνεται αρκετά ανανεωμένη από τα άλλα third-person shooters. Από τη μία μπορείτε να παγώσετε τους δυνατούς εχθρούς και να σκοτώσετε τους πιο αδύναμους και από την άλλη μπορείτε να κάνετε τη μάχη πιο γρήγορη συνδιάζοντας όλες σας τις δυνάμεις πριν οι εχθροί αντιδράσουν. Είτε έτσι είτε αλλιώς, μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι αρκετά διαφορετικά χρησιμοποιώντας αυτές τις δυνάμεις και οι μάχες παραμένουν ελκυστικές λόγω των πολλών πιθανών προσγεγγίσεων.

Η Remedy θα μπορούσε να θεωρηθεί ως “Master” στο να δημιουργεί εντυπωσιακά Third-person Shooters, κάτι που απέδειξε σε μεγάλο βαθμό με το Max Payne, που για την εποχή του ήταν κάτι το πρωτοποριακό, ενώ σε μικρότερο βαθμό το ίδιο θα μπορούσε να ειπωθεί και για το Alan Wake, που μπορεί το Shooting στοιχείο να ήταν πιο απλό, λόγω και της φύσης του παιχνιδιού, παρόλα αυτά ήταν εξαιρετικά υλοποιημένο. Στο Quantum Break ο συνδυασμός των στοιχείων από δύο διαφορετικούς τίτλους της Remedy φαίνεται να αποδίδει καρπούς, ειδικά με την χειραγώγηση του χρόνου, όπου οπτικά αλλά και από πλευράς ομαλότητας στο gameplay πέρνει άριστα.

Ο χρόνος πιο “όμορφος” από ποτέ

Από άποψη γραφικών το Quantum Break είναι εξαιρετικό. Αμέσως θα παρατηρήσετε το πόσο καλοφτιαγμένα είναι τα μοντέλα των χαρακτήρων. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους πιο αξιοσημείωτους ηθοποιούς, όπως ο Shawn Ashmore, o Aiden Gillen (“Littlefinger” στο Game of Thrones) και o Lance Reddick, των οποίων οι ψηφιακές αναπαραστάσεις είναι εντυπωσιακές. Τα animations είναι καταπληκτικά τόσο στην ομιλία και τα facial expressions όσο και στις κινήσεις των χαρακτήρων.

quantum-break-5

Τα φόντα είναι επίσης πολύ λεπτομερή, με λίγες μόνο περιπτώσεις texture pop. Ο φωτισμός είναι πολύ ρεαλιστικός, αλλά ειδικά σε κάποιες ζώνες που υπάρχει το φαινόμενο time stutter θα σας κάνει πραγματικά εντύπωση. Το μόνο κακό είναι πως φαίνεται σα να χρησιμοποιούν ένα φίλτρο που διατηρεί μια μόνιμη “θολούρα” και θυμίζει το film grain, μόνο που γίνεται σε υπερβολικό βαθμό. Όσοι από εσάς έχετε παίξει πιο πρόσφατα το Mafia 3, θα καταλάβετε ακριβώς το τι περιγράφουμε.

Ομοίως, ο ήχος είναι εξίσου προσεγμένος. Όπως ήταν αναμενόμενο από το cast, το voice acting είναι εξαιρετικό. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους χαρακτήρες που βλέπετε στο παιχνίδι, καθώς διατηρούν τον τόνο που μεταφέρεται από τους ηθοποιούς και στα live-action αποσπάσματα του παιχνιδιού. Από άποψη μουσικής, το Soundtrack  είναι πολύ καλό κατά τη διάρκεια των live-action αλλά και του gameplay, με μία καλή χρήση πρωτότυπων κομματιών.

Φιλόδοξο Project που έχασε τον προσανατολισμό του

Η Remedy έχει διατηρήσει το επίπεδο της προσοχής στη λεπτομέρεια σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού του Quantum Break και αυτό είναι κάτι που μπορεί να είναι υπερήφανη. Η σαγηνευτική ιστορία δε παίρνει αμέσως μπρος, αλλά όταν το κάνει είναι δύσκολο να μην θέλετε να την συνεχίσετε χωρίς ανάπαυση ώστε να μάθετε τι και πως. Αυτό που παραμένει ένα δίκοπο μαχαίρι για το ρυθμό και για τον κάθε παίκτη ξεχωριστά όμως, είναι οι live-action σκηνές. Αν και σαν ιδέα είναι αρκετά πρωτοποριακή και θα μπορούσε σίγουρα να προσφέρει ακόμη περισσότερο στην εμπειρία, η συνολική διάρκεια του κάθε “επεισοδίου” είναι κάπως απογορευτική για τα δεδομένα ενός video game, καθώς “κλέβει” αρκετή ώρα από το gameplay και χαλάει το pacing.

Παρόλα αυτά όμως, η Remedy μας φέρνει κάτι ξεχωριστό και ποιοτικό. Αυτή τη φορά το όνομα αυτού είναι το Quantum Break. Πολλές φρέσκιες και καινοτόμες ιδέες, που δυστυχώς δεν είχαν την καλύτερη δυνατή υλοποίηση και η προσέγγιση που πήρε το στούντιο ήταν λάθος. Ελπίζουμε στο μέλλον όμως, η εμπειρία της Remedy πάνω στο Quantum Break να συμβάλλει στην ανάπτυξη του Alan Wake 2, που σύμφωνα με τις φήμες θα είναι και ο επόμενος τίτλος της εταιρίας.