ReCore cover
Reviews

ReCore – Review

Οι δημιουργοί των  Metroid Prime 3 και Mega Man ενώνουν τις δυνάμεις τους στο ReCore, με το τελικό αποτέλεσμα να προβληματίζει

Όταν ανακοινώθηκε το ReCore στην E3  2015, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της Microsoft, όλοι απορήσαμε για το τι περί τίνος πρόκειται. Το Cinematic Trailer δεν αποκάλυψε και πάρα πολλά, με τις απόψεις επί του θέματος να ποικίλουν. Στο άκουσμα ότι πίσω από την ανάπτυξή του κρύβονται οι δημιουργοί των Metroid Prime 3 και Mega Man, σίγουρα οι προσδοκίες μας ανέβηκαν κατακόρυφα, αναμένοντας κάτι το διαφορετικό και καινοτόμο, ειδικά από την στιγμή που από πίσω τους βρίσκεται το «πορτοφόλι» της Microsoft. Συγκεκριμένα, η Armature Studios, αποτελούμενη από πρώην developers του Metroid Prime 3, σε συνεργασία με τον θρυλικό δημιουργό του Mega Man, Keiji Inafune, και την εταιρία του, Comcept, ένωσαν την εμπειρία και την γνώση τους, υποσχόμενοι να προσφέρουν ένα Action-Adventure Platform παιχνίδι.

Η ανάπτυξη του τίτλου μοιράστηκε ανάμεσα στις 2 ομάδες, με την Comcept του Inafune να συμβάλλει περισσότερο στον σχεδιαστικό τομέα, προσφέροντας το βασικό concept του παιχνιδιού, ενώ η Armature Studio επικεντρώθηκε στον τεχνικό τομέα, χρησιμοποιώντας την μηχανή γραφικών Unity. Συνολικά, η ανάπτυξη του παιχνιδιού διήρκησε 2,5 χρόνια, μία σχετικά μικρή περίοδος αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για τελείως νέο IP. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση ίσως είχε και η τελική τιμή του ReCore. Συγκεκριμένα, σύμφωνα και με την ίδια την Microsoft, το ReCore ήταν η πρώτη απόπειρα να προσφέρει μία εμπειρία με AAA production values, αλλά σε μία πιο χαμηλή τιμή. Ίσως υπό διαφορετικές συνθήκες το δημιούργημα των Armature και Comcept να κυκλοφορούσε αργότερα, αλλά με υψηλότερη τιμή. Όπως θα γίνει εύκολα αντιληπτό όμως, ίσως ήταν προτιμότερο να χρησιμοποιήσει τον έξτρα χρόνο, για διάφορους λόγους που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Ταξίδι στην Far Eden

ReCore

Τα γεγονότα του ReCore διαδραματίζονται στον πλανήτη Far Eden, 200 χρόνια στο μέλλον. Μία πανδημία έφερε την ανθρωπότητα στο χείλος της εξαφάνισης, αλλά ο οργανισμός Mandate κινήθηκε άμεσα για την καταπολέμησή της, χωρίς καμία επιτυχία όμως. Τελευταία λύση ήταν ο αποικισμός νέων πλανητών, με την Far Eden να αποτελεί την ιδανικότερη επιλογή όλων. Για να γίνει ο πλανήτης κατοικήσιμος όμως, χρειάστηκε να αποσταλούν ρομποτικές μηχανές γνωστές και ως Corebots, οι οποίες έπρεπε να χτίσουν εγκαταστάσεις επεξεργασίας της ατμόσφαιρας και του περιβάλλοντος, μία διαδικασία γνωστή και ως Terraforming. Οι πρώτες επανδρωμένες αποστολές θα έφταναν και θα βρισκόντουσαν σε ένα είδους «χειμερίας νάρκης» (cryo-stasis αν προτιμάτε) για 200 χρόνια, έως ότου ο πλανήτης θα ήταν έτοιμος να τους υποδεχθεί.

Η πρωταγωνίστριά μας που ακούει στο όνομα Joule, μαζί με το αξιαγάπητο Corebot της, τον Mack, ξυπνάνε από τον βαθύ ύπνο και βρίσκουν μία τελείως διαφορετική κατάσταση από το αναμενόμενο. Οι περισσότεροι από τους αποίκους λείπουν και μέσα σε αυτούς είναι και ο πατέρας της, ο οποίος αγνοείται. Το σημαντικότερο πρόβλημα όλων όμως, είναι ότι ο πλανήτης δεν έχει γίνει κατοικήσιμος, καθώς ακόμη καλύπτεται από ατελείωτες εκτάσεις ερήμου. Εσείς καλείστε να επαναφέρετε τη διαδικασία του Terraforming αλλά και να μάθετε το τι πραγματικά έχει συμβεί κατά τη διάρκεια της νάρκης σας. Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να πούμε πως το σενάριο είναι αρκετά ενδιαφέρον και τα γεγονότα έχουν ομαλή ροή, χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το pacing του. Πάμε να δούμε όμως πιο αναλυτικά την γενικότερη εικόνα του παιχνιδιού και του gameplay και κατά πόσο είναι ικανά να προσφέρουν μία ικανοποιητική εμπειρία.

Old-school ψυχή σε «σκαρί» 20άρη

 Ίσως το πιο βασικό στοιχείο του ReCore είναι ότι καταφέρνει να συνδυάσει μοναδικά το retro στοιχείο σε ένα σύγχρονο και πιο καλοδουλεμένο τεχνολογικό «σκαρί». Αν και πρόκειται για ένα Action-Adventure τρίτου προσώπου, η βασική δομή του gameplay θυμίζει περισσότερο ένα 2D Side-scrolling Action Platform, ή για να είμαστε ακόμη πιο ακριβείς, το Mega Man. Οι επιρροές του Inafune στο Design του gameplay είναι ξεκάθαρες, από τα πρώτα κιόλας λεπτά του παιχνιδιού.  Η Joule έχει στην κατοχή της ένα όπλο, αλλά και τέσσερα διαφορετικά Corebot, τα οποία αποκτάει στην πορεία με διάφορους τρόπους. Για το όπλο της όμως υπάρχουν 4 διαφορετικά είδη σφαιρών, μαζί με το απλό που ξεκινάει στην αρχή, τα οποία αποκτάει καθώς προχωράτε την ιστορία και καλείτε να τα χρησιμοποιήσει ανάλογα τον εχθρό.

ReCoreΣυγκεκριμένα, υπάρχουν 4 διαφορετικά χρώματα. Το λευκό (normal), το κόκκινο, το μπλε και το κίτρινο. Κάθε ένα από αυτά βρίσκει χρησιμότητα στις διαφορετικές αποχρώσεις του Core των εχθρικών Corebots, το οποίο η Joule πρέπει να ταιριάζει σε κάθε μάχη ώστε να τα εξοντώσει. Το ίδιο ισχύει και για τα ρομπότ της Joule, τα οποία έχουν διαφορετικές αποχρώσεις και τα οποία είναι πιο χρήσιμα στο αντίστοιχο χρώμα. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε πως σε κάποιες περιπτώσεις, ανεξάρτητα από το χρώμα των εχθρικών Corebot, κάποιο από τα companions της Joule μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό, λόγω κάποιος ιδιαιτερότητας. Σε γενικές γραμμές, το gameplay της μάχης είναι εστιασμένο στην απλότητα και την εναλλαγή σε είδος πυρομαχικών αλλά και companions.

Αν προσπαθήσουμε να αλλάξουμε οπτική και να προσομοιώσουμε το gameplay σε μία 2D Side-Scrolling πλευρά, θα μπορούσαμε κάλλιστα να πούμε πως πρόκειται για κάποιον «κλώνο» του Mega Man. Συνεχόμενη κίνηση για να αποφύγουμε τα πυρά των εχθρών, διαφορετικοί τύποι Corebots που χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση στην μάχη και απλός χειρισμός που θεωρητικά μπορεί ο οποιοσδήποτε να ξεκινήσει να παίζει επιτόπου. Υπό άλλες συνθήκες θα λέγαμε πως θα ήταν συνταγή επιτυχίας η συγκεκριμένη τακτική που ακολουθείτε στο gameplay, αλλά στην περίπτωση του ReCore το πρόβλημα βρίσκεται στον αντικειμενικά αρκετά μεγάλο κόσμο του, τον οποίο δυστυχώς δεν μπορεί να υποστηρίξει κατάλληλα. Ο λόγος; Πολύ γρήγορα γίνεται επαναλαμβανόμενο και απαιτεί grind ακόμη και για να προχωρήσετε την ιστορία.

ReCore

Συγκεκριμένα,  υπάρχουν αρκετά Dungeons διάσπαρτα στον χάρτη, τα οποία απαιτούν Prismatic Cores για να τα ξεκλειδώσετε, ενώ και η ολοκλήρωσή τους σας ανταμείβει με επιπλέον. Έτσι, σιγά σιγά, αποκτάτε πρόσβαση σε νέα Dungeons και σημεία του χάρτη και ούτω καθεξής. Τα Dungeons είναι αρκετά διασκεδαστικά, με διάφορα Puzzles που μπορείτε να επιλύσετε και γενικότερα αξίζουν τον «κόπο» να τα ολοκληρώσετε, καθώς σας ανταμείβουν με διάφορα «καλούδια» αλλά κυρίως Prismatic Cores, τα οποία και χρειάζεστε απεγνωσμένα. Πάντως, το σημείο που πραγματικά «λάμπει» το ReCore είναι τα εξαιρετικά Platform Puzzles, με πραγματικά πολύ έξυπνες και ιδιαίτερες δοκιμασίες να σας περιμένουν, τα οποία απαιτούν διαφορετική προσέγγιση. Ο κόσμος της Far Eden είναι γεμάτος από αυτά, που όμως θα χρειαστεί να κάνετε πολλά μπρος πίσω μέχρι να ανακαλύψετε όλα τα Companions και να μπορείτε να τα ολοκληρώσετε όλα.

Αν και το περιβάλλον είναι πραγματικά πανέμορφο και η ατμόσφαιρα φανταστική, τραβώντας τον παίκτη στην ιστορία του παιχνιδιού και το setting, δίνει την αίσθηση του «άδειου». Ο χάρτης φαίνεται να έχει αρκετά μεγαλύτερο μέγεθος από αυτό που κανονικά θα έπρεπε, ή ακόμη καλύτερα θα ήταν να είχε περισσότερες ασχολίες για τους παίκτες, όπως περισσότερους εχθρούς ή διάφορα άλλα Puzzles. Πάντως, η τελική υλοποίηση που συναντήσαμε ήταν κάθε άλλο παρά ιδανική και σίγουρα θα καταλήξετε να χρησιμοποιείτε το Fast Travel τις περισσότερες φορές. Εκεί υπάρχει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του παιχνιδιού, αυτό των Loading screens, τα οποία είναι υπερβολικά μεγάλα. Αν και πλέον έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις μετά από 2 updates, ακόμη εξακολουθούν να είναι μεγάλα. Διάφορα άλλα ζητήματα που είχαν προκύψει, όπως η ξαφνική εξαφάνιση των Waypoints των quests, ευτυχώς έχουν διορθωθεί αυτή τη στιγμή και το παιχνίδι είναι σε αρκετά καλύτερη κατάσταση απ’ότι την περίοδο κυκλοφορίας του.

Η ομορφιά της Far Eden

Ο οπτικοακουστικός τομέας του ReCore είναι αρκετά δουλεμένος και προσεγμένος, αλλά δεν προσφέρει κάτι το ενδιαφέρον, τουλάχιστον οπτικά. Η επιλογή της μηχανής γραφικών Unity ίσως να μην ήταν και η καλύτερη επιλογή για τον συγκεκριμένο τίτλο, καθώς συνήθως προσφέρεται σε projects χαμηλότερων production values, χωρίς αυτό να υποτιμάει τις δυνατότητές της. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, φαίνεται οι developers να μην την εκμεταλλεύτηκαν όσο έπρεπε. Βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε πως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα των animations αλλά και των facial expressions στα cutscenes. Τέλος, το μεγαλύτερο παράπονό μας στην έκδοση του Xbox One, είναι τα πολύ συχνά frame drops κατά τη διάρκεια των μαχών, που σε μερικές περιπτώσεις είναι πραγματικά ενοχλητικά. Επειδή πρόκειται για exclusive της Microsoft, θα περιμέναμε να έχει γίνει πιο προσεκτική δουλειά σε αυτό το κομμάτι.

ReCore 3

Ηχητικά, στέκεται αρκετά καλά, έχοντας δοθεί αρκετή προσοχή στα ηχητικά εφέ των Corebots αλλά και γενικότερα της ομιλίας τους. Οι περιβαλλοντικοί ήχοι είναι ικανοποιητικοί, με το παραμικρό βήμα στην άμμο, ή την χρησιμοποίηση των thrusters που φοράει η Joule να ακούγεται λεπτομερέστατα μέσω των ηχείων σας. Σε υψηλά επίπεδα, αν και δεν το περιμέναμε, είναι το Voice-acting, με τις ερμηνείες να βρίσκονται σε πολύ υψηλά στάνταρ. Τέλος, καταπληκτική δουλειά έχει γίνει στο Soundtrack του παιχνιδιού, το οποίο είναι τελείως ατμοσφαιρικό και ανεβάζει την ένταση τις κατάλληλες στιγμές.

Θα μπορούσε να ήταν η έκπληξη της χρονιάς

Συνολικά, το ReCore είχε τις βάσεις για να προσφέρει μία πιο πλούσια εμπειρία σε όλους τους τομείς. Ειδικά από τη στιγμή που υπήρχε η RPG δομή στα στατιστικά της Joule και των Companions, αλλά και με το Crafting των αντικειμένων τους, οι Armature και Comcept θα μπορούσαν να βάλουν κάποιες ικανότητες στην πρωταγωνιστρία, στις οποίες θα αποκτούσαμε πρόσβαση μέσω κάποιου Skill Tree. Γενικά, αρκετά επιπλέον θα μπορούσαν να γίνουν, αλλά δυστυχώς φάνηκε να μην υπήρξε ο κατάλληλος σχεδιασμός από την ομάδα του Inafune και έχουν μείνει πολλές ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες. Στα θετικά του ότι είναι ο πρώτος Xbox Play Anywhere τίτλος, το οποίο πρακτικά σημαίνει πως αν το αποκτήσετε ψηφιακά, είτε στο Windows Store, είτε στο Xbox One, θα το λάβετε εντελώς δωρεάν και στην άλλη πλατφόρμα.

Επίσης, υπάρχει κοινό Save, αλλά και πρόοδος των Achievements. Πάντως η έκδοση του PC είναι σαφώς ανώτερη τεχνικά, καθώς δεν αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με το Xbox One, γεγονός που “μαρτυράει” ένα κακό port στην κονσόλα της Microsoft. Δυστυχώς όμως, αυτή τη στιγμή έχουμε στα χέρια μας ένα μέτριο Action-Adventure Platform, που αδικεί τον εαυτό του. Αν βασιστούμε στα όσα έχει δηλώσει η Microsoft, ελπίζουμε το ReCore να πάρει άλλη μία ευκαιρία και αν υπάρξει sequel να γίνουν οι απαραίτητες προσθήκες/αλλαγές ώστε να φανεί η πραγματική του αξία.