Reviews

Super Lucky’s Tale – Review

Ο αξιαγάπητος Lucky επιστρέφει ως αποκλειστικότητα της Microsoft, κι εμείς σας μεταφέρουμε την άποψή μας για το Super Lucky’s Tale που παρά τα όποια προβλήματά του, αξίζει την προσοχή σας!

Τα Platform, ανεξάρτητα τις υποκατηγορίες που χωρίζονται, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της Gaming βιομηχανίας κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον. Αν και πλέον η αγορά είναι γεμάτη από AAA τίτλους, με φανταχτερά γραφικά και πολύπλοκους μηχανισμούς gameplay, τα Platform συνεχίζουν και έχουν μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά των gamers και κατά συνέπεια και στην βιβλιοθήκη τους. Βέβαια, ο «βασιλιάς» της κατηγορίας δεν είναι άλλος από την Nintendo, όπου μόνο και μόνο το Super Mario υποσκιάζει τα πάντα στο πέρασμά του, χωρίς να υπολογίζουμε Donkey Kong, Yoshi και Kirby. Ένα είδος που για άλλες εταιρείες φαντάζει «νεκρό» και «απαρχαιωμένο», για την Nintendo αποτελεί την κατηγορία που διαπρέπει και πουλάει εκατομμύρια κονσόλες και αντίτυπα ανά τον κόσμο. Από την άλλη η Sony είχε μεγάλες επιτυχίες στο παρελθόν, με τίτλους όπως το Crash Bandicoot και το Abe’s Odyssey, αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δεν είχε την ανάλογη συνέχεια. Τελευταία και καταϊδρωμένη στην κούρσα η Microsoft, όπου δυστυχώς το μόνο αξιόλογο franchise που έχει να δείξει είναι το Banjo-Kazooie της Rare. Τα τελευταία χρόνια όμως φαίνεται να κάνει μία προσπάθεια στο συγκεκριμένο είδος, έχοντας ως αποκλειστικότητα το Ori and the Blind Forest αλλά και το επερχόμενο sequel του, ενώ το νεότερο μέλος της «οικογένειας» είναι το Super Lucky’s Tale της Playful Corp, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε και σας μεταφέρουμε αναλυτικά την άποψή μας.

Super Lucky's Tale

Ο αξιαγάπητος Lucky και τα… προβλήματα του χειρισμού

Το Super Lucky’s Tale αποτελεί sequel του Lucky’s Tale που είχε κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2016 για το Oculus Rift και πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» 3D Platformer. Η Microsoft φαίνεται πως πίστεψε στις δυνατότητες της Playful Corp., δίνοντάς της το μπάτζετ και την υποστήριξη ώστε να δημιουργήσει κάτι ακόμη καλύτερο και σε αρκετά μεγαλύτερη κλίμακα. Ο καρπός αυτής της προσπάθειας είναι μία νέα περιπέτεια για το αξιαγάπητο αλεπουδάκι, που όπως θα δούμε και παρακάτω, ενώ είχε όλες τις περγαμηνές για να γίνει μία μεγάλη επιτυχία, ο χειρισμός και διάφορα τεχνικά προβλήματα του στερούν αυτή τη δυνατότητα. Στο επίκεντρο της ιστορίας ο Lucky και η προσπάθειά του να βοηθήσει την αδερφή του να ανακτήσει το Book of Ages από τον Jinx, τον κεντρικό κακό του παιχνιδιού. Στον δρόμο του βέβαια θα συναντήσει πολλά εμπόδια, οπότε σας περιμένει μία παραμυθένια περιπέτεια με πολλές στιγμές γέλιου αλλά και… νεύρων!

Το πρώτο θέμα που θα «εξερευνήσουμε» είναι ο χειρισμός και οι ικανότητες του Lucky στο παιχνίδι. Αν και στον πυρήνα του αποτελεί 3D Platformer, θυμίζοντας τις 3D περιπέτειες του Super Mario, πολλές φορές αλλάζει οπτική, κάποιες φορές ως 2.5D Platform και κάποιες ως side-scroller. Σε κάθε έναν από τους τέσσερις κεντρικούς κόσμους που θα επισκεφτείτε, υπάρχουν διάφορες πίστες, με την κάθε μία να έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Χαρακτηριστικά, υπάρχουν οι κανονικές πίστες που είναι σε κλασικό 3D, ενώ υπάρχουν κι αυτές που δίνουν μία διαφορετική «νότα» στο gameplay, αναμειγνύοντας λίγο τα πράγματα με την μετάβαση σε 2.5D ή side-scroller, χωρίς όμως να προσφέρουν κάτι ριζοσπαστικά διαφορετικό. Διαφορά συναντάμε κατά κύριο λόγο στην δομή των 3D πιστών, καθώς ποικίλουν τόσο σε μορφή όσο και σε δυσκολία. Σε διάφορες πίστες η κάμερα είναι από πάνω από τον χαρακτήρα και «παίζει» με την γωνία θέασης στην επίλυση κάποιων έξυπνων puzzle, αλλά δυστυχώς εδώ συναντάμε και τα πρώτα σοβαρά τεχνικά θέματα.

Super Lucky's Tale

Αρχικά, η οπτική γωνία της κάμερας τις περισσότερες φορές, είναι τελείως λάθος, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι ακουμπάτε μία πλατφόρμα ή ένα αντικείμενο, αλλά στην πραγματικότητα ο χαρακτήρας απέχει αρκετά σε απόσταση ή πλευρά. Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλές φορές ενώ έχετε την εντύπωση ότι έχετε πηδήξει προς την σωστή κατεύθυνση, στο τέλος καταλήγετε στο κενό, με την απορία του τι κάνατε λάθος. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον οποιονδήποτε, όταν ένα 3D Platformer αποτυγχάνει να μεταφέρει επιτυχώς την αίσθηση του χώρου στον παίκτη, προκαλεί απίστευτο εκνευρισμό και απόγνωση, καθώς δίνει την ψευδαίσθηση πως οι εντολές που δίνονται μέσω του χειριστηρίου δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Άπειρες φορές ενώ θα ορκιζόμασταν πως βρίσκαμε πάνω σε κάποιο αντικείμενο, στην πραγματικότητα απλά πηδάγαμε δεξιά και αριστερά του. Μπορεί να φαντάζει δύσκολο να το περιγράψουμε σωστό, αλλά γίνεται εύκολα αντιληπτό μέσα στα πρώτα λεπτά ενασχόλησης με το παιχνίδι.

Το jumping και το platforming αποτελούν τα βασικά στοιχεία του gameplay, αλλά δεν είναι τα μόνα πράγματα που μπορεί να κάνει ο Lucky. Η κίνηση που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι το burrow, δηλαδή όταν μπαίνει στο έδαφος και κινείται κάτω από την επιφάνεια του χώματος. Μέσω αυτού μπορεί να περιηγηθεί σε σημεία που σε άλλη περίπτωση δεν θα μπορούσε, να αποφύγει χτυπήματα εχθρών, αλλά και να περάσει κάτω από εμπόδια. Βέβαια, αυτό γίνεται μόνο όταν από κάτω του υπάρχει χώμα και σε κάποιες άλλες συγκεκριμένες περιπτώσεις, κι όχι γενικότερα. Αυτό που η Playful πέτυχε με ιδιαίτερο τρόπο όμως είναι η ομαλή εναλλαγή στο animation του χαρακτήρα, καθώς μπορεί αστραπιαία να χωθεί στο έδαφος και στην συνέχεια να κάνει άλμα στον αέρα. Επιπρόσθετα, στο ρεπερτόριο των κινήσεών του βρίσκουμε και το διπλό άλμα, αλλά και το χτύπημα με την ουρά του που εξουδετερώνει τους διάφορους εχθρούς που θα συναντήσει. Κάπου εκεί όμως τελειώνουν και οι διαθέσιμες κινήσεις του, καθώς δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην πολυπλοκότητα των πιστών και τον συνδυασμό των jumping και platforming puzzle.

Φαινομενικά, τα Platform ανέκαθεν τα χαρακτήριζε η υψηλή δυσκολία, αλλά στο επίκεντρο ήταν η αύξηση των εχθρών και η ποικιλομορφία σε εμπόδια και πλατφόρμες. Στο Super Lucky’s Tale, ενώ υπάρχει μία σωστή ισορροπία σε αυτόν τον τομέα, το πρόβλημα εντοπίζεται γι’ ακόμη μία φορά στον χειρισμό, έχοντας ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της δυσκολίας σε σημεία που δεν υπήρχε λόγος να γίνει. Εκτός από την προβληματική οπτική που δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στον παίκτη σχετικά με τον χώρο, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η γεωμετρία των αντικειμένων, καθώς πολλές φορές ο χαρακτήρας γλιστράει στις άκρες, ενώ ξεκάθαρα φαίνεται πως βρίσκεται πάνω τους. Για τους πιο παρατηρητικούς, παρόμοιο πρόβλημα εντοπίζεται και στην Remastered τριλογία του Crash Bandicoot, έχοντας δημιουργήσει εξίσου μεγάλη σύγχυση. Παρόλα αυτά όμως, στον πυρήνα του παραμένει ένα κλασικό Platform, που αν δεν είχε αυτά τα θέματα, σίγουρα θα ήταν πολύ πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό.

Συνολικά, το Super Lucky’s Tale έχει τέσσερις κόσμους προς εξερεύνηση, με τον κάθε έναν να περιέχει διάφορες πίστες που θα πρέπει να ολοκληρώσετε για να συγκεντρώσετε Clovers. Για να ολοκληρώσετε τον κόσμο, θα πρέπει πρώτα να συλλέξετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από Clovers, προτού μεταβείτε στην πίστα που πολεμάτε το Boss του κάθε κόσμου. Στο παιχνίδι υπάρχουν 99 Clovers στο σύνολο, που μπορείτε να τα βρείτε ολοκληρώνοντας πίστες, βρίσκοντας κρυφά Puzzles και επίπεδα πιστών, αλλά και συλλέγοντας νομίσματα που είναι διασκορπισμένα σε κάθε μία από αυτές. Με αρκετό ψάξιμο και επανάληψη κάποιων πιστών για να συλλέξετε και τα 99, θα χρειαστείτε περίπου 7-8 ώρες, ανάλογα βέβαια και το πόσες φορές θα χάσετε και θα χρειαστεί να επαναλάβετε εξαρχής την πίστα.

Παραμυθένιος κόσμος

Οπτικά, το Super Lucky’s Tale είναι ξεκάθαρα ένα παιχνίδι που απευθύνεται στις μικρότερες ηλικίες, με τα «καρτουνίστικα» γραφικά του να είναι γεμάτα έντονα χρώματα και ευχάριστες φιγούρες, φιλικές προς όλους στο μάτι. Οι κόσμοι του είναι όμορφοι και σχεδιαστικά «καθαροί», με την εικόνα να είναι πανέμορφη. Στο απλό Xbox One αντιμετωπίσαμε κάποια σπάνια φαινόμενα frame-drop, ενώ και κάποιες φορές μας «κόλλησε» ο ήχος του παιχνιδιού, χωρίς να υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος. Από την άλλη, αν και τα voice-over λάμπουν διά της απουσίας τους, το soundtrack του παιχνιδιού είναι φανταστικό και δημιουργεί την ιδανική ατμόσφαιρα.

Μία καλή βάση για το μέλλον

Το Super Lucky’s Tale ήταν μία αξιόλογη προσπάθεια από την Playful, καθώς παρά τα όποια προβλήματα του, κατάφερε να παραμείνει διασκεδαστικό από την αρχή έως το τέλος, ενώ και ο Lucky είναι αξιαγάπητος. Φυσικά, θα ήταν ιεροσυλία να τον συγκρίνουμε με τον έναν και μοναδικό Crash ή τα άλλα ιερά τέρατα του είδους, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει την προοπτική κάποια στιγμή να τους φτάσει. Η Microsoft φαίνεται διατεθειμένη να τον στηρίξει, αλλά αυτό βέβαια δεν αρκεί. Θα πρέπει η ίδια η Playful να διορθώσει τα κακώς κείμενα, να εμβαθύνει το gameplay και να προσφέρει ένα πιο ανταγωνιστικό πακέτο που θα “συγκινήσει” ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, όσοι αγαπούν τα Platform και θέλουν να περάσουν μερικές ευχάριστες ώρες με την οικογένειά τους ή απλά να χαλαρώσουν, τότε το Super Lucky’s Tale αποτελεί μία αξιόλογη πρόταση.