Sword Art Online: Hollow Realization
Reviews

Sword Art Online: Hollow Realization – Review

Το Sword Art Online: Hollow Realization είναι ο τρίτος τίτλος Sword Art Online στο PS4 και μάλιστα ο καλύτερος

Είναι σίγουρα δικαιολογημένο το γιατί η Bandai Namco έχει γεμίσει την αγορά με Sword Art Online παιχνίδια τελευταία. Το Sword Art Online: Hollow Fragment κυκλοφόρησε το 2014, με το Sword Art Online: Lost Song να ακολουθεί το 2015. Τώρα κυκλοφόρηε και το 2ο sequel της σειράς, με το όνομα Sword Art Online: Hollow Realization. Ενώ στο Lost Song φύγατε από το κόσμο του Aincrad για να πάτε στο Alfheim Online, το Hollow Realization σας φέρνει πίσω σε έναν κόσμο πιο κοντά στις ρίζες της σειράς.

Τώρα αν αναρωτιέστε πως ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ανάμεσα στις κυκλοφορίες των παιχνιδιών θα μπορούσε να κάνει την εμπειρία βαρετή, αποβάλλετε αυτή τη σκέψη. Το Sword Art Online: Hollow Realization είναι μια απολαυστική εμπειρία και η καλύτερη ως τώρα στο franchise.

Εκεί που άρχισαν όλα

Ο Kirito και η παρέα του ήταν παγιδευμένοι στο Sword Art Online, χάρη την VR τεχνολογία γνωστή ως Nerve Gear, και αναγκάστηκαν να πολεμήσουν και να τελειώσουν το παιχνίδι χωρίς να πεθάνουν. Τα ίδια τεχνολογικά θαύματα που επιτρέπουν στους χρήστες να βιώσουν πλήρως και τις πέντε αισθήσεις τους μέσα στο παιχνίδι, δώσανε και τη δυνατότητα σε αυτόν που το δημιούργησε να τους παγιδεύσει. Πεθαίνοντας στο παιχνίδι σήμαινε πως θα πέθαιναν και στην πραγματικότητα.

Στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, το Sword Art Online: Hollow Fragment, κάνετε αυτό ακριβώς. Τελειώνετε το παιχνίδι, με τον Kirito να καθαρίζει τους 100 ορόφους του πύργου και οι επιζώντες να ξεφεύγουν από τη παγίδα. Στο αμέσως επόμενο, το Lost Song, είδαμε τους χαρακτήρες στο παραμυθένιο κόσμο του Alfheim Online. Τώρα όμως αποφάσισαν να επισκεφθούν το αρχικό παιχνίδι, το οποίο έκανε reboot με το όνομα Sword Art: Origins. Δεν είναι όλα το ίδιο όμως. Το πρωτότυπο παιχνίδι έχει ξαναφτιαχτεί διαφορετικό για τους παίκτες και ο κόσμος πλέον έχει το όνομα “Ainground”. Εδώ οι παίκτες μπορούν να εξερευνήσουν, να κάνουν διάφορα quests, να ψάξουν για υλικά crafting ή να προσπαθούν να γίνουν δυνατότεροι με το να σκοτώνουν τέρατα. Κάνοντας ακριβώς τα παραπάνω, ο Kirito ανακαλύπτει μία AI με κάποιο glitch και μαζί με τους φίλους του προσπαθεί να ανακαλύψει τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό αλλά και σε αυτόν τον νέο κόσμο.

Η Aquria χρησιμοποίησε διάφορα στοιχεία από τους προηγούμενους τίτλους και αυτό έγινε για να βοηθήσει τη μεγάλη και καλά ανεπτυγμένη αφήγηση. Επίσης, τα πάντα έχουν voice-over, έστω και στα Ιαπωνικά, από το κύριο quest μέχρι και τα δευτερεύοντα. Έτσι, αν κάποιος ψάχνει για ένα καλό story και καλή αφήγηση, σίγουρα η επιθυμία του θα εκπληρωθεί. Το Sword Art Online: Hollow Realization, λειτουργεί εξ ολοκλήρου ως ένα offline MMO, με τους παίκτες κανονικών MMORPG να μπορούν να παρατηρήσουν αρκετές λειτουργίες ώστε να πειστούν με το αποτέλεσμα. Αυτός είναι ο κόσμος του Sword Art και εστιάζει στο να δημιουργείτε party με φίλους, να κάνετε level up, να πάρετε νέο gear και να πολεμάτε διάφορα τέρατα. Όπως και σε κάθε καλό MMO, θα περάσετε ένα τεράστιο ποσό του χρόνο σας έξω στο κόσμο, πολεμώντας τέρατα και προσπαθώντας να προχωρήσετε στο επόμενο κομμάτι αφήγησης. Σίγουρα είναι ένα άνετο format και ενώ δεν ωθεί τα όρια στα άκρα, συλλαμβάνει το πνεύμα του anime τέλεια.

Ο κόσμος του Ainground

Παρ’όλο που από την αρχή ο χαρακτήρας σας είναι ο Kirito, το παιχνίδι σας δίνει τη δυνατότητα να τον κάνετε customize όπως θέλετε. Μπορείτε να αλλάξετε μέχρι και το φύλο του χαρακτήρα σας. Επίσης, συνεχίζοντας με το customization, καθώς προχωράτε το παιχνίδι μπορείτε να αλλάξετε armor και όπλα. Αυτά πέραν του ότι φαίνονται διαφορετικά το κάθε ένα ξεχωριστά, σας δίνουν και στατιστικά σαν κάθε κλασικό RPG. Ένα πολύ σημαντικό συστατικό για να πετύχει ένα τέτοιο παιχνίδι, δεν είναι άλλο από το combat system. Εάν αυτό δε γίνει καλά, τότε ο τίτλος θα αποτύχιε να συλλάβει τη μαγεία του anime.

Ευτυχώς όμως, με τις αλλαγές που έκανε η Aqυria στο Hollow Realization, κατάφερε να το κάνει τρομερό. Οι επιθέσεις πρέπει να είναι καλά χρονομετρημένες για να μπορέσετε να κάνετε τη μέγιστη ζημιά. Το να πατάτε όλα τα κουμπιά μαζί κάνει δουλειά αλλά όχι στο ίδιο επίπεδο απόδοσης. Το να κάνετε combos προσθέτει bonus στη ζημιά, επιτρέποντας στις μάχες να ξεκινάνε δύσκολες, αλλά σιγά-σιγά να ευνοούν τον παίκτη μέσω της έξυπνης χρήσης των συστημάτων τους. Οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα “switch”, όπου ο Kirito μπορεί να ξεκινήσει ένα combo, μόνο για να κάνει πίσω, επιτρέποντας σε έναν συμπολεμιστή του να το τελειώσει για παραπάνω ζημιά. Υπάρχουν επίσης συστήματα για stun, για να βάζετε τα skills της ομάδα να γίνονται με συγκεκριμένη χρονική σειρά για dodge και parry και ακόμα περισσότερα ώστε να κερδίσετε τις μάχες σας. Μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο για να μάθετε να χρησιμοποιείτε πραγματικά τα πάντα όπως πρέπει, αλλά μετά όλο αυτό που μοιάζει αρκετά περίπλοκο γίνεται ένα διασκεδαστικό σύνολο. Κάνοντας χρήση αυτών των συστημάτων είναι υψίστης σημασίας για την επιβίωσή σας. Ειδικά νωρίς, είναι αρκετά πιθανό να πέσετε σε έναν εχθρό που είναι μεγαλύτερο level από το party σας. Όλα αυτά τα εργαλεία υπάρχουν για να πετύχετε και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Δίνοντας προσοχή και παίζοντας έξυπνα, μειώνετε σημαντικά την δυσκολία.

Αυτό που είναι αρκετά κρίμα, είναι το γεγονός ότι οι σύμμαχοί σας κάνουν πολλές χαζομάρες κατά καιρούς. Η AI είναι πολύ βασική στο μεγαλύτερο της μέρος, αλλά ενάντια ιδιαίτερα ισχυρών εχθρών οι σύντροφοι σας έχουν μία κακιά συνήθεια να μη κάνουν αυτά που πρέπει. Δυστυχώς, δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο να δείτε έναν σύμμαχο σας να δέχεται κάποια επίθεση, που θα είχε αποφύγει με άνεση αν του την έκανε κάποιος πιο αδύναμος εχθρός. Δε χαλάει την εμπειρία του παιχνιδιού εφόσον μπορείτε να κάνετε καλά τους πεσμένους σας σύμμαχους σας και να τους πείτε να κάνουν στην άκρη όταν βλέπετε τον κίνδυνο να έρχεται. Ωστόσο, καταντάει κουραστικό πολύ γρήγορα.

Ενώ εξερευνείτε διάφορα dungeons και μέρη, μπορεί να βρεθείτε σε κάποιο “Event Fragment”. Υπάρχουν διάφοροι τύποι, το καθένα με τους δικούς του στόχους, αλλά συνήθως αυτά τα μικρά events έχουν να κάνουν με το να σκοτώσετε κάποιο τέρας ισχυρότερο από το κανονικό. Ολοκληρώνοντας ένα “Fragment”, ο παίκτης θα έχει το δικαίωμα όχι μόνο στο να κερδίσει χρηματικά έπαθλα και XP πόντους, αλλά και σπάνια αντικείμενα και ίσως κάποιο ασυνήθιστο κομμάτι εξοπλισμού.

Το Hollow Realization κάνει φανταστική δουλειά στο να μοιάζει με MMO, με αρκετές πινελιές που το κάνουν να δίνει την αίσθηση ότι είναι πυκνοκατοικημένο. Επίσης, δεν υπάρχει κανένα μέσο για να ταξιδέψετε αυτόματα, ενώ κάνετε ταυτόχρονα κάτι άλλο όπως στα κανονικά MMO. Αντ ‘αυτού, η τηλεμεταφορά και η έξυπνη σχεδίαση του χάρτη κάνουν τις αποστάσεις να μη κρατάνε πολύ. Άλλη μία ωραία προσθήκη είναι η παρουσία ενός chat box στην κάτω αριστερά γωνία της οθόνης σας, που σας ενημερώνει συνεχώς για τη ζημιά που κάνατε και δεχθήκατε. Ακόμα υπάρχει και ένα πιο εκτεταμένο σύστημα questing. Αυτά τα quest διαφέρουν από τα γεγονότα της ιστορίας και ο παίκτης μπορεί να πάρει και να κάνει αρκετά από αυτά. Τα περισσότερα δεν είναι ακριβώς βαθιά, καθώς είναι του στυλ “σκοτώστε χ τέρατα” ή “να φέρετε χ ποσό κάποιου αντικειμένου”, αλλά πρέπει να του το δώσουμε, γιατί αυτές είναι οι τυπικές αποστολές που βρίσκει κανείς σε κάθε MMO.

Μια άλλη πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή αυτού του τίτλου, έρχεται με τη μορφή της διάπλασης σχέσεων. Σίγουρα, στο anime, υπάρχει μία ιστορία αγάπης ανάμεσα στον Kirito και την Asuna, αλλά εδώ φαίνεται να μην υφίσταται και τόσο. Για παράδειγμα, μπορείτε να βγείτε ραντεβού ή να εξερευνήσετε την πόλη των αρχάριων μαζί, με τους περισσότερους από τους κατοίκους αυτού του κόσμου. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, θα προκύψουν ερωτήσεις που θα κληθεί ο παίκτης να απαντήσει με βάση τη σχέση μεταξύ των δύο. Αν τα πράγματα πάνε καλά, μπορείτε να κάνετε μια τολμηρή κίνηση από το να κρατήσετε χέρια μέχρι το να δώσετε ένα φιλί. Αυτό το σύστημα προσθέτει αρκετά στην αίσθηση MMO που θέλει να δώσει το παιχνίδι και είναι κάτι που θα έπρεπε να έχουν τα περισσότερα RPG παιχνίδια.

Πιστό στο Anime

Οπτικά τα πράγματα φαίνονται εντάξει, αν και δεν είναι εντυπωσιακά. Η δράση στο τρίτο πρόσωπο έχει μεγάλο draw distance, αλλά δεν έχει τη λεπτομέρεια που θα περιμένατε να δείτε σε άλλα παιχνίδια του PS4. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι πολύ απλά αν σκεφτεί κανείς τα πανέμορφα υψηλής ευκρίνειας 2D μοντέλα που χρησιμοποιούνται στα σημεία που μιλάνε. Η διαφορά είναι αισθητή, καθώς θα περιμένατε να υπάρχει κάποια συνέπεια μεταξύ των δύο στυλ. Η οθόνη είναι επίσης γεμάτη με εικονίδια και παράθυρα. Αυτή η “ακαταστασία” μιμείται το σχεδιασμό ενός MMO και η αλήθεια είναι πως το κάνει πολύ καλά! Το παιχνίδι είναι γεμάτο voice-over στα Ιαπωνικά, από τους κανονικούς χαρακτήρες που δώσανε τη φωνή τους στο anime. Αυτό από μόνο του προσθέτει πάρα πολύ σε όσουν είναι fans του anime, αλλά γενικότερα οι ερμηνείες είναι υψηλού επιπέδου και θα ικανοποιήσουν και όσους δεν έχουν άμεση σχέση με το Anime. Το soundtrack παραμένει στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει, με την επική μουσική των μαχών να είναι αξιομνημόνευτη.

Μία φανταστική περιπέτεια για τους οπαδούς του SAO

Κάνοντας τα αρνητικά στην άκρη, το Sword Art Online: Hollow Realization είναι μια ευχάριστη και μεγάλη περιπέτεια. Το βασικό πλεονέκτημα εδώ είναι αναμφίβολα η αρχική ιστορία, η οποία είναι βέβαιο ότι θα παρασύρει τους οπαδούς της σειράς. Το παιχνίδι έχει τη δυνατότητα να σας κρατήσει τουλάχιστον 30 ώρες μπροστά απο τις οθονες σας. Παρά την προχειρότητα της AI, το σύστημα μάχης είναι γρήγορο και ικανοποιητικό, με τη προϋπόθεση να μη βαρεθείτε από το μεγάλο ποσοστό ανούσιων side quests. Το Hollow Realization, είναι η καλύτερη εκδοχή του Sword Art Online μέχρι σήμερα και εύκολα προτείνεται στους fans του anime αλλά και των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς. Από την άλλη, όσοι δεν έχετε άμεση σχέση με το anime ή τους προηγούμενους τίτλους, τότε θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί πριν το αγοράσετε, καθώς ίσως δεν θα σας τραβήξει στον κόσμο του.