Warhammer 40K: Dawn of War 3
Reviews

Warhammer 40K: Dawn of War 3 – Review

Μία από τις κορυφαίες σειρές RTS επιστρέφει με το Dawn of War 3 στο αιματηρό και σκοτεινό σύμπαν του Warhammer 40K!

Δεν πρέπει να υπάρχουν πολλοί οπαδοί των RTS που δεν γνωρίζουν την σειρά Dawn of War. Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλής σειρές, με πολλούς πιστούς οπαδούς, που παίζουν φανατικά σε καθημερινή βάση. Πίσω από τη δημιουργία της κρύβεται η Relic Entertainment, γνωστή στους περισσότερους από το καταπληκτικό Company of Heroes, που σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του όταν κυκλοφόρησε. Σε συνεργασία με την Games Workshop, η Relic αποφάσισε να επιστρέψει στο σύμπαν του Dawn of War, με το τρίτο μέρος της σειράς, έχοντας όμως πλέον περισσότερη εμπειρία και τεχνογνωσία. Η ανακοίνωση του παιχνιδιού έγινε τον Μάιο του 2016 και χαρήκαμε πάρα πολύ για να είμαστε ειλικρινείς. Βλέπετε, το Dawn of War 2 ήταν ένα από τα αγαπημένα μας παιχνίδια, οπότε η συνέχεια του από την Relic ήταν κάτι που περιμέναμε για πολύ καιρό και συγκεκριμένα 7 ολόκληρα χρόνια. Αν και μεσολάβησαν κάποια expansions του 2, δεν ήταν ικανά για να καλύψουν το κενό που υπήρχε. Έτσι λοιπόν, φτάσαμε στο Dawn of War 3 και είχαμε την ευκαιρία να το λάβουμε από την Zegetron, την επίσημη αντιπρόσωπο της SEGA στην Ελλάδα, για τους σκοπούς του Review. Παρακάτω, σας μεταφέρουμε αναλυτικά την άποψή μας για το νέο «δημιούργημα» της Relic και κατά πόσο στέκεται αντάξιο των προκάτοχών του.

Ο πλανήτης Acheron και το Spear of Khaine

Dawn of War 3

Στο επίκεντρο του Campaign του Dawn of War 3 βρίσκονται ο πλανήτης Acheron και το Spear of Khaine, ένα αρχέγονο κειμήλιο των Eldar που έχει μέρος της δύναμης του θεού του πολέμου Khaine. Το κειμήλιο διεκδικούν όμως αρκετοί «μνηστήρες» και συγκεκριμένα οι Eldar, οι Space Marines και τα Orks. Των Space Marines ηγείται ο θρυλικός πλέον Gabriel Angelos, Chapter Master των Blood Ravens και κεντρική φυσιογνωμία στη σειρά. Από την πλευρά των Eldar έχουμε την Farseer Macha και τέλος στα Orks βρίσκουμε τον Warboss Gorgutz. Οι 3 τους αποτελούν τους κεντρικούς χαρακτήρες του Campaign, με την ιστορία να διηγείται και από τις 3 πλευράς, εναλλάξ. Συγκεκριμένα, σε κάθε αποστολή του Campaign θα χρειαστεί να παίξετε με διαφορετική φυλή, προχωρώντας την ιστορία. Το σενάριο είναι σίγουρα ενδιαφέρον, αποφεύγοντας τα πολλά κλισέ, με την κάθε φυλή να έχει τους δικούς της λόγους που διεκδικεί το Spear of Khaine, ενώ παράλληλα στο εσωτερικό τους υπάρχουν πολλές τριβές και διαμάχες, γεγονός που αυξάνει και συνολικά το ενδιαφέρον μας για την εξέλιξη της ιστορίας. Όλα αυτά, οδηγούμενοι στην γενική κλιμάκωση που δημιουργείται στο τέλος. Το Campaign είναι πραγματικά αρκετά «χορταστικό», με μπόλικο περιεχόμενο και ποικιλία στις αποστολές. Στο Normal, θα χρειαστείτε περίπου 12 ώρες για να το ολοκληρώσετε, ανάλογα βέβαια και το επίπεδο των ικανοτήτων σας.

Η επιστροφή των βάσεων και η μίξη των προηγούμενων τίτλων

Η μεγάλη αλλαγή που υπήρξε στο Dawn of War 3, ήταν η επιστροφή του base-building, δηλαδή τη δημιουργία βάσης και κτιρίων για τη παραγωγή στρατού και φυσικά την συλλογή πρώτων υλών. Στο Dawn of War 2 η αποχή των βάσεων ήταν αισθητή, ειδικά για τους σκληροπυρηνικούς των RTS, οπότε η επιστροφή σε αυτή την φιλοσοφία ήταν η σωστή απόφαση για την Relic. Βέβαια, δεν είναι όλα πάντα τόσο «ρόδινα» και κάποια χαρακτηριστικά των προηγούμενων τίτλων που αγαπήσαμε λάμπουν διά της απουσίας τους από το παιχνίδι. Συγκεκριμένα, στο Campaign του Dawn of War 2, επιλέγατε έναν συγκεκριμένο αριθμό μονάδων για κάθε αποστολή. Πλέον με το base-building να έχει τον κεντρικό ρόλο, το συγκεκριμένο σύστημα αφαιρέθηκε, αλλά μαζί του αφαιρέθηκε (εν μέρει όπως θα δείτε παρακάτω) η δυνατότητα του customization. Συγκεκριμένα, παλαιότερα είχατε τη δυνατότητα να αναβαθμίσετε τα στατιστικά της μονάδας σε με κάθε Level, να αποκτήσετε νέα αντικείμενα για την κάθε μία, έχοντας μεγάλη ελευθερία παραμετροποίησης. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν να δεθείτε με τον στρατό σας και την κάθε μονάδα ξεχωριστά, ένα συναίσθημα που απουσιάζει αισθητά στο Dawn of War 3, καθώς όλοι είναι αναλώσιμοι, συμπεριλαμβανομένων και των ηρώων. Σε κάθε αποστολή ο βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη της βάσης σας και στη συνέχεια η ολοκλήρωση διάφορων objectives που σας ορίζονται. Η δομή του base-building είναι κυρίως βασισμένη πάνω στο Company of Heroes, με ελάχιστα κτίρια που όμως έχουν μεγαλύτερη σημασία. Επίσης, πλέον χρειάζεστε και πρώτες ύλες για την κατασκευή κτιρίων και τη δημιουργία στρατού, που ακούν στο όνομα Requisition και Energy. Η συλλογή τους γίνεται μέσω κατάκτησης συγκεκριμένων objectives πάνω στον χάρτη, που πρώτα πρέπει να καταλάβετε με τον στρατό σας και στη συνέχεια να κάνετε τις απαραίτητες αναβαθμίσεις.

Η διατήρηση αυτών των σημείων είναι καίριας σημασίας, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν θα καταφέρετε να διατηρήσετε την απαραίτητη στρατιωτική και τεχνολογική υπεροχή έναντι του εχθρού σας. Προηγουμένως, αναφερθήκαμε στις ομοιότητες που υπάρχουν με το άλλο «παιδί» της Relic, το Company of Heroes και όχι τυχαία. Εκτός από το σύστημα των βάσεων και της συλλογής πρώτων υλών, το Dawn of War 3 ασπάζεται τα Elites και τα Doctrines που γνωρίσαμε στο Company of Heroes 2, αντικαθιστώντας εν μέρει το σύστημα παραμετροποίησης του Dawn of War 2, αλλά προσφέροντας και νέες επιλογές στρατηγικής. Πριν από κάθε μάχη μπορείτε να επιλέξετε έως 3 Elites, που πρόκειται για μονάδες ηρώων που μπορείτε να καλέσετε στην μάχη, μέσω των Hero Points, τα οποία συγκεντρώνεται καθώς περνάει η ώρα. Από την άλλη, τα Doctrines είναι passive ικανότητες που συνήθως δίνουν κάποιο μπόνους στα στατιστικά συγκεκριμένων μονάδων. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιείτε πολύ τα Howling Banshees των Eldar, τότε μπορείτε να επιλέξετε τα Doctrine που τα ενισχύουν. Στην ουσία, επιλέγεται τα Doctrines που πιστεύετε ότι θα σας δώσουν το πάνω χέρι όταν σχεδιάζετε την στρατηγική σας. Το βασικό μας παράπονο σε αυτόν τον τομέα είναι πως ενώ θα μπορούσε το συγκεκριμένο σύστημα να αφορά αποκλειστικά το Multiplayer, όπου ταιριάζει λόγω και της απλότητάς του, τελικά εφαρμόστηκε και στο Campaign και το τελικό αποτέλεσμα μας αφήνει λίγο αδιάφορους, καθώς δεν επηρεάζει αισθητά με κάποιον τρόπο την εξέλιξη των προκαθορισμένων γεγονότων του Campaign. Κάλλιστα, η Relic θα μπορούσε να διατηρήσει το σύστημα του Dawn of War 2, κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές και λίγο πιο κατανοητό για όλους.

Ένα ακόμη σημαντικό “αγκάθι” είναι πως η αρχική έκδοση του παιχνιδιού περιλαμβάνει μόλις 3 φυλές, με τις απουσίες να είναι πολλές και αισθητές, όπως για παράδειγμα των Chaos Space Marines και των Tyrannids. Δυστυχώς, σε αυτό το κομμάτι “μυρίζει” παρέμβαση SEGA, καθώς σίγουρα πρόκειται να ακολουθήσουν αρκετά DLC ή μεμονωμένα Expansions που θα προσθέσουν αρκετές φυλές. Το είδαμε στο παρελθόν να συμβαίνει στο Dawn of War 2 με το Retribution, το πιο πιθανό είναι να ακολουθήσει το ίδιο μονοπάτι και ο διάδοχός του. Τουλάχιστον οι φυλές που είναι διαθέσιμες τώρα, οι Space Marines, τα Orks και οι Eldar είναι πολύ καλά δουλεμένες, με πολλές λεπτομέρειες και διαφορετικά στοιχεία στο Gameplay. Οι Space Marines βασίζονται κυρίως στα Pads που πέφτουν από τον ουρανό με νέες μονάδες κατά τη διάρκεια της μάχης, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τακτικός βομβαρδισμός για να σπάσετε την παράταξη του εχθρού σας. Επίσης, ο στρατός τους αποτελείται από σκληροτράχηλες μονάδες πεζικού, αλλά και τις μηχανοκίνητες μονάδες που σπέρνουν τον όλεθρο στο πέρασμά τους. Τα Orks στηρίζονται στον πολυάριθμο στρατό τους και στην αριθμητική υπεροχή, αλλά φυσικά και το Waghhhhh!, που καθώς το ανεβάζετε αποκτάτε πρόσβαση σε ισχυρότερα κτίρια και μονάδες. Εξίσου σημαντική επιρροή στο gameplay τους έχουν και τα Scraps, διάφορα κομμάτια από μέταλλο που βρίσκονται διάσπαρτα στον χάρτη και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να φτιάξετε μονάδες ή να αναβαθμίσετε αυτές που ήδη έχετε. Τέλος, οι Eldars μέσω του Webway μπορούν να τηλεμεταφέρουν μονάδες, ακόμη και κτίρια, σε άλλα σημεία στον χάρτη, δίνοντάς τους μεγάλη ευελιξία κινήσεων. Ο στρατός τους αποτελείται από πολύ ακριβές, αλλά ταυτόχρονα ικανές μονάδες, που έχουν και το πλεονέκτημα της ασπίδας που τις περιβάλλει.

Dawn of War 3

Γενικότερα, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ειπωθεί πως έχει γίνει “προχειροδουλειά” ή ότι οι φυλές δεν ικανοποιούν. Αντιθέτως, το τελικό αποτέλεσμα είναι άκρως “χορταστικό” και ελπίζουμε πως στο άμεσο μέλλον, είτε ως DLC, είτε ως Expansion (σε μία λογική τιμή πάντα), θα έχουμε στη διάθεσή μας ακόμη περισσότερες φυλές. Περνώντας στο Multiplayer κομμάτι τώρα, τα πράγματα είναι αρκετά απλά. Τα διαθέσιμα Modes είναι το 1v1, το 2v2 και το 3v3, σε συνολικά 8 χάρτες και μπορείτε να συνδεθείτε είτε μέσω Matchmaking, είτε μέσω Online Lobbies που δημιουργείτε εσείς ή άλλοι παίκτες. Εδώ τα Doctrines και τα Elites παίζουν σημαντικό ρόλο και η επιλογή τους επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο παιχνιδιού σας. Αν δεν τα εκμεταλλευτείτε, τότε θα βρεθείτε σε δύσκολη θέση, καθώς ένας έμπειρος αντίπαλος θα τα εκμεταλλευτεί στο έπακρο, δημιουργώντας σας “πονοκέφαλο”. Βέβαια, η στρατηγική και η ικανότητές σας παίζουν μεγάλο ρόλο και με το κατάλληλο σχέδιο μπορείτε να εξουδετερώσετε τα δυνατά σημειά του αντιπάλου και να πάρετε τη νίκη. Για να το πετύχετε αυτό όμως, θα πρέπει να καταστρέψετε 3 σημαντικά κτίρια που αποτελούν τον πυρήνα της κάθε βάσης. Τα Shield Generators, το Turret και τέλος το Power Core. Νικητής είναι όποιος καταφέρει να καταστρέψει το αντίπαλο Power Core. Η εισαγωγή των νέων objectives στο Multiplayer είναι καλοδεχούμενη, καθώς πλέον είναι πιο ξεκάθαρος ο στόχος κάθε παίκτη. Σαφώς έχουν υπάρξει επιπροές από τα MOBA στο συγκεκριμένο κομμάτι, αλλά τουλάχιστον είναι μία προσθήκη που δίνει νέα πνοή στο Multiplayer του Dawn of War 3 , ενώ λόγω και της δομής του επιτρέπει σε όλους να κάνουν το Comeback, ακόμη και αν δεν τα πήγαν καλά νωρίς στο παιχνίδι. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν και τα Escalation Phases, με κάθε μία φάση να αλλάζει σημαντικά το πως πρέπει να προσεγγίσετε κάθε αγώνα. Συνολικά, υπάρχουν 3, με το κάθε ένα να ανεβάζει κλιμακωτά το ποσοστών των πρώτων υλών που μαζεύετε, το ποσοστό των πρώτων υλών που σας επιστρέφεται όταν πεθάνει μία μονάδα, αλλά και διάφορα άλλα στατιστικά.

Το αιματοβαμμένο σύμπαν του Warhammer 40K

Η Relic αξίζει πολλά συγχαρητήρια για την καταπληκτική αναπαράσταση του αιματοβαμμένου σύμπαντος του Warhammer 40K στο Dawn of War 3. Κάθε μονάδα, κτίριο και χάρτης ξεχειλίζει από λεπτομέρεια, γεγονός που υποδηλώνει την αγάπη και το μεράκι των developers για το παιχνίδι. Το Dawn of War 3 χρησιμοποιεί την Essence Engine 4.0, τη νεότερη έκδοση της μηχανής γραφικών που συναντήσαμε στο Company of Heroes 2 αλλά και στο Dawn of War 2. Η σημαντικότερη διαφορά που παρατηρήσαμε, ήταν το optimization που έχει γίνει, καθώς με μόλις μία GTX 770 με 2GB DDR5, έναν i7-3770K και 12GB RAM καταφέραμε να το τρέξουμε “ζουμί” στα High Settings, σε ανάλυση 1080p. Η μόνη περίπτωση που είχαμε αισθητά frame-drops, ήταν όταν υπήρχαν μεγάλοι στρατοί στην οθόνη μας. Ηχητικά, η Relic συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει, δίνοντας μεγάλη προσοχή στο παραμικρό ηχητικό εφέ, αλλά κυρίως στα εκπληκτικά Voice-over καθ’ όλη τη διάρκεια του Campaign. Πάντως η κάθε μάχη είναι μία μικρή οπτική πανδαισία, με αμέτρητα οπτικά εφέ από τις ικανότητες των μονάδων και ατελείωτο αίμα. Κάτι που αγαπήσαμε στο Dawn of War 2, αλλά δεν έκανε την επιστροφή του στο Dawn of War 3, ήταν τα sync-kills, δηλαδή συγχρονισμένα finishing animations που έδιναν μία ακόμη πιο gory αισθητική στο gameplay και είναι κρίμα που τελικά η Relic αποφάσισε να τα αφαιρέσει για να κάνει πιο ομαλή τη ροή του παιχνιδιού στο Multiplayer.

Ένα καταπληκτικό RTS που αξίζει την προσοχή σας

Συνοψίζοντας την εμπειρία μας από το Dawn of War 3, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως πρόκειται για ένα καταπληκτικό και καλοδουλεμένο RTS. Εγγυητής της ποιότητας δεν είναι άλλος από την Relic Entertainment, που συνεχίζει και προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στο είδος, που πλέον έχει μόνο το StarCraft της Blizzard ως αντίπαλο δέος. Οι οπαδοί της σειράς σίγουρα πρόκειται να το αγαπήσουν και να αφιερώσουν δεκάδες ώρες τόσο στο Campaign, αλλά κυρίως στο εθιστικότατο Multiplayer. Ειδικά με μία καλή παρέα, τα 3v3 είναι απόλαυση και σίγουρα θα σας απασχολήσουν αρκετά. Το μεγάλο “αγκάθι” του παιχνιδιού είναι η έλλειψη επιπλέον φυλών, καθώς έχοντας μόλις 3 χάνει αρκετά σε replayability και ποικιλία. Γνωρίζοντας πως στο μέλλον σίγουρα θα προστεθούν κι άλλες μέσω DLC, μας αφήνει ακόμη περισσότερα αρνητικά συναισθήματα, καθώς σίγουρα θα μπορούσε να είχε καθυστερήσει λίγο η κυκλοφορία του παιχνιδιού, ώστε να προστεθεί έστω 1 παραπάνω. Όπως και να έχει όμως, το “στιβαρό” gameplay σε συνδυασμό με τον καλοδουλεμένο οπτικοακουστικό τομέα και τις αιματηρές μάχες θα σας προσφέρουν μία καταπληκτική εμπειρία, που οι λάτρεις του είδους – και της σειράς ειδικότερα, δεν πρέπει να χάσουν για κανένα λόγο.