Ο αγαπημένος μας Crash επιστρέφει σε μία νέα καταπληκτική περιπέτεια, έπειτα από αρκετά χρόνια αναμονής!
Το Crash Bandicoot αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών. Η πρώτη επαφή με τον αγαπημένο μας ήρωα έγινε το μακρινό 1996 στο PS1. Πολύ γρήγορα έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα παιχνίδια της κονσόλας και η μεγάλη επιτυχία του οδήγησε σε 2 sequels για την ίδια πλατφόρμα. Δημιουργός της σειράς είναι η πλέον θρυλική Naughty Dog, γνωστή στους περισσότερους από τα franchises Uncharted και The Last of Us, έχοντας αποτελέσει συνώνυμο της επιτυχίας του PlayStation. Με το τέλος της αρχικής τριλογίας, ακολούθησε μία σειρά από Spin-offs που ο κόσμος αγάπησε, όπως το Crash Team Racing και το Crash Bash. Μετά την τεράστια επιτυχία που είδε το franchise στο PlayStation 1 μέχρι το 1999, δυστυχώς δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια και η παρακμή της σειράς τα επόμενα χρόνια οδήγησε και στο “πάγωμα” της το 2011. Ο επόμενος τίλος ήρθε έπειτα από 6 χρόνια και συγκεκριμένα το 2017 με την κυκλοφορία της N.Sane Trilogy, μίας συλλογής που περιλαμβάνει Remake των πρώτων 3 παιχνιδιών της σειράς. Η αγάπη του κοινού για τον Crash και η επιτυχία της επιστροφής του οδήγησε την Activision στην κυκλοφορία ενός πλήρους sequel της αρχικής τριλογίας, με την Toys for Bob στο τιμόνι (για όσους δεν το γνωρίζουν, το συγκεκριμένο στούντιο ήταν υπεύθυνο για το Remake του Spyro). Έπειτα από 12 χρόνια αναμονής λοιπόν, είχαμε επιτέλους την ευκαιρία να απολαύσουμε μία νέα περιπέτεια του Crash, βγαλμένη από τα παιδικά μας χρόνια, με το Crash Bandicoot 4: It’s About Time!
Μία απειλή από το παρελθόν επιστρέφει
Τα γεγονότα του παιχνιδιού διαδραματίζονται κάποια χρονιά μετά το τέλος του Crash Bandicoot 3: Warped. Ο Uka Uka κατάφερε να ανοίξει μία “τρύπα” στον χωροχρόνο, με αποτέλεσμα οι Neo Cortex και Nefarious Tropy να δραπετεύσουν από την φυλακή τους στο παρελθόν. Οι 2 δαιμόνιοι επιστήμονες, ελεύθεροι από την φυλακή τους, ενώνουν τις δυνάμεις τους και θέτουν σε ισχύ το νέο σατανικό σχέδιο τους, την κυριαρχία όλων των διαστάσεων του multiverse (κλέψαμε λίγο Avengers απ’ όσο φαίνεται). Για άλλη μία φορά όμως θα βρουν απέναντί τους τον Crash, την Coco και τον Aku Aku. Στο τέταρτο μέρος της σειράς επιστρέφουν όλοι οι αγαπήμενοι μας χαρακτήρες από τα προηγούμενα παιχνίδια, ενώ η πλοκή του Crash Bandicoot 4 έδωσε τη δυνατότητα στην Toys for Bob να εισάγει και νέους χαρακτήρες. Κάπως έτσι λοιπόν ξεκινάει η νέα μας περιπέτεια που θα μας οδηγήσει σε αμέτρητους μαγικούς κόσμους του παρελθόντος, του παρόντος αλλά και του μέλλοντος. Συνολικά θα λέγαμε πως το σενάριο δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό, αν και έχει κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις από την αρχή έως και το τέλος του παιχνιδιού. Ικανοποιητική κρίνεται και η δουλειά που έχει γίνει στους διαλόγους των χαρακτήρων στα cinematics, αν και για να είμαστε απολύτα ειλικρινείς δεν περιμέναμε και κάτι περισσότερο από ένα παιχνίδι σαν το Crash Bandicoot, καθώς δεν χρειάζεται και κάτι επιπλέον είναι η αλήθεια.
Σαν να μην πέρασε μια μέρα
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του Crash Bandicoot 4: It’s About Time είναι το γεγονός πως έχει συνδυάσει όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε από τους παλαιότερους τίτλους της σειράς, προσθέτοντας τις δικές του πινελιές εκσυγχρονισμού στον τομέα του gameplay. Η Toys for Bob έχει καταφέρει με έναν μοναδικό τρόπο να προσφέρει μία εμπειρία που θα προκαλέσει νοσταλγία στους παλαιούτερους, αλλά και μία φρεσκάδα που συναρπάζει. Η πολυετή αναμονή έφθασε στο τέλος της και ο Crash έχει πλέον το sequel που του άξιζε. Ο βασικός πυρήνας του gameplay έχει παραμείνει ο ίδιος, από την ταχύτητα των αλμάτων μέχρι και το timing τους. Η μεγάλη διαφορά από τα προηγούμενα παιχνίδια είναι οι νέες δυνάμεις που προσφέρονται στον Crash, μέσω των Quantic Masks που γνωρίζουμε από το σενάριο του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 4 μάσκες, παρόμοιες με τον Aku Aku, με την κάθε μία να προσφέρει μία νέα δύναμη στον Crash. Οι δυνάμεις θα σας εισαχθούν σταδιακά όσο προχωράτε την ιστορία, καθώς θα βρεθείτε αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις. Το level design είναι πραγματικά εξαιρετικό, καθώς απαιτεί σε διάφορα σημεία είτε να χρησιμοποιήσετε μία από αυτές τις δυνάμεις για να περάσετε ένα συγκεκριμένο σημείο, είτε να τις συνδυάσετε μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, εναλλάξ.
Ένα παράδειγμα δύναμης είναι η μάσκα που γυρίζει ανάποδα την βαρύτητα, με αποτέλεσμα να ωθεί τον Crash προς τα πάνω, με την οροφή να λειτουργεί ως πλατφόρμα. Σε κάποια σημεία το παιχνίδι απαιτεί να χρησιμοποιήσετε τη συγκεκριμένη μάσκα ώστε να γυρίσετε ανάποδα, προς τα πάνω και στη συνέχεια να αλλάξετε στη μάσκα που παγώνει τον χρόνο, ώστε να περάσετε κάποιες πλατφόρμες που περνάνε σχεδόν αστραπιαία μπροστά σας. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά ευχάριστο και προσδίδει μία τελείως νέα διάσταση στο gameplay, καθώς δοκιμάζει συνέχεια τον παίκτη, προσφέροντας νέα platforming puzzles. Πάντως στα τελευταία στάδια του παιχνιδιού το επίπεδο δυσκολίας αυξάνεται εκθετικά, καθώς σε κάποια σημεία είναι λες και οι designers του It’s About Time είχαν τελείως σαδιστικές διαθέσεις. Ακόμα και οι πιο έμπειροι του είδους θα τα βρουν σκούρα και σίγουρα για εμάς αποτέλεσε ένα από τα αρνητικά σημεία της εμπειρίας μας. Κανείς δεν αναιρεί πως πάντα υπήρχε μία αισθητή δυσκολία σε κάποια επίπεδα των προηγούμενων τίτλων, αλλά θεωρούμε πως στο Crash Bandicoot 4: It’s About Time η καμπύλη της δυσκολίας είναι τελείως ανέξηγητη σε κάποια σημεία.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε όμως πως πλέον έχετε την επιλογή δύο νέων mode, που μπορούν να επηρεάσουν αισθητά τη δυσκολία. Το Retro Mode ακολουθεί το μοτίβο των παλαιότερων τίτλων, με τις ζωές σε κάθε επίπεδο. Αν χάσετε όλες τις ζωές σας, τότε θα πρέπει να παίξετε το επίπεδο από την αρχή. Από την άλλη βρίσκουμε το Modern Mode που όπως προδίδει και η ονομασία του, φέρνει τη δομή της κάθε πίστας στα δεδομένα των σύγχρονων platformers. Οι ζωές αντικαθιστούνται από ένα checkpoint σύστημα που σας επιτρέπει να σώσετε αυτόματα την πρόοδο σας μέσα στην πίστα, σε προκαθορισμένα σημεία. Επιπρόσθετα, μετά από κάποιες φορές που θα χάσετε συνεχόμενα σε ένα σημείο, το checkpoint θα μεταφερθεί αυτόματα πιο κάτω, ώστε να σας κάνει τη ζωή όσο ευκολότερη γίνεται. Βέβαια για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς ακόμη δεν είμαστε σίγουροι στις πόσες φορές γίνεται αυτό, καθώς κάθε φορά που το συναντήσαμε φάνηκε να ήταν κάπως τυχαίο. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό το Modern Mode βοηθάει αισθητά στο να μειώσει τη δυσκολία των επιπέδων, καθώς σας γλιτώνει από το να πρέπει να αρχίσετε από την αρχή την πίστα, παρόλα αυτά όμως το παιχνίδι συνεχίζει και διατηρεί τη δυσκολία αρκετά υψηλά, ειδικά όταν αρχίσετε και χρησιμοποιείτε όλες τις διαθέσιμες δυνάμειες.
Ένα από τα πιο θετικά του Crash Bandicoot 4: It’s About Time είναι η τεράστια ποικιλία σε πίστες και χαρακτήρες, που προσθέτει τρομερή αξία στο replayability και αυξάνει κατακόρυφα τη συνολική διάρκεια της πιθανής ενασχόλησής σας με το παιχνίδι. Εκτός από τις κύριες πίστες, υπάρχει πληθώρα προαιρετικών που μπορείτε να παίξετε με διαφορετικούς χαρακτήρες, εκτός του Crash και της Coco. Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στους playable χαρακτήρες καθώς θέλουμε να αποφύγουμε τυχόν spoilers της εμπειρίας σας, αλλά σίγουρα υπάρχουν αρκετές ευχάριστες εκπλήξεις, με τον κάθε ένα να έχει διαφορετικές ικανότητες στη διάθεσή του και την κάθε διαθέσιμη πίστα να είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Επιπρόσθετα συναντάμε και το ολοκαίνουργιο N.Verted Mode που σας προσφέρει έναν επιπλεόν λόγο να παίξετε δεύτερη φορά όλο το παιχνίδι από την αρχή. Αφού το ξεκλειδώσετε λίγη ώρα αργότερα μέσα στην ιστορία, θα έχετε την επιλογή να παίξετε κάθε πίστα είτε κανονικά, είτε N.Verted. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως για κάθε πίστα υπάρχει μία mirror εκδοχή της, αλλάζοντας σημαντικά την εμπειρία σας. Μεταξύ πολλών εφέ και έξυπνων ιδεών, μερικές από τις εκδοχές που θα συναντήσετε είναι αυξημένη ταχύτητα, 8-bit γραφικά και ήχους, εντελώς διαφορετικό art style και πραγματικά αμέτρητες άλλες παρόμοιες “τρελές” εκδοχές.
Το Crash Bandicoot 4: It’s About Time είναι το sequel που περιμέναμε πάνω από 10 χρόνια
Το Crash Bandicoot 4: It’s About Time είναι ένα πραγματικό sequel της αρχικής τριλογίας που κυκλοφόρησε στο PlayStation 1, σε κάθε τομέα. Διατηρώντας το ιδιαίτερα επιτυχημένο art style από το N.Sane Trilogy, η Toys for Bob καταφέρνει να μας προσφέρει μία πραγματικά εξαιρετική platforming εμπειρία, που δεν φοβάται να πειραματιστεί με την φόρμουλα και να προσθέσει νέα στοιχεία που ταιριάζουν γάντι στο Crash. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην ποικιλία που προσφέρεται απλόχερα, είτε αφορά τους playable χαρακτήρες, είτε τις πραγματικά αμέτρητες πίστες αν υπολογίσουμε και το N.Verted Mode. Το μόνο “αγκάθι” είναι κάποιες επιλογές σε ορισμένα σημεία του παιχνιδιού στο κομμάτι του level design, καθώς η δυσκολία είναι πραγματικά εξωπραγματική και είμαστε σίγουροι πως η συντριπτική πλειοψηφία των παικτών θα αγανακτήσει. Σε κάθε περίπτωση όμως, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως απολαύσαμε το παιχνίδι από την αρχή μέχρι το τέλος, παρόλο που κάποιες φορές μας έφτασε στα όρια μας. Η πραγματική επιστροφή του Crash, μετά το Remake του N.Sane Trilogy, είναι γεγονός και ήδη ανυπομονούμε για τον πέμπτο τίτλο στο μέλλον. Ελπίζουμε πως αυτή την φορά επέστρεψε και δεν θα ξαναφύγει ποτέ από την gaming ζωή μας.