FIFA 17 Preview
Previews

FIFA 17 – Preview

Ένα βήμα μπρος και δύο πίσω

Κάθε ποδοσφαιρόφιλος ανυπομονεί για την κυκλοφορία των νέων τίτλων της σειράς FIFA ή Pro Evolution Soccer. Νέες τεχνολογίες και φυσικά τα ανανεωμένα ρόστερ, τα οποία προσθέτουν τις μεταγραφές των παικτών στην αγαπημένη μας ομάδα, είναι το δέλεαρ κάθε χρόνο. Παίζοντας το demo του FIFA 17, είχαμε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τι μας περιμένει αυτή τη χρονιά και πως στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό. Το highlight όμως, είναι το νέο Story Mode, The Journey, το οποίο αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού επιθετικού, του Alex Hunter, καθώς αυτός κάνει τα πρώτα του ποδοσφαιρικά βήματα. Πάμε να αναλύσουμε λοιπόν τα πρώτα δείγματα γραφής από τον νέο τίτλο της EA Sports.

If it ain’t broke, don’t fix it!

Όπως μαρτυράει και ο τίτλος της ενότητας, όταν κάτι λειτουργεί σωστά, καλό θα ήταν πάντα να το αφήνουμε στην ησυχία του. Ειδικά αν δεν μπορούμε να διαβεβαιώσουμε πως θα γίνει καλύτερο απ’ότι πριν! Η ΕA Sports, θέλησε να κάνει κάποιες αλλαγές στο gameplay του FIFA 17, που η αλήθεια είναι πως δεν φαίνεται να το πέτυχε και ιδιαίτερα… Ας ξεκινήσουμε με τα στημένα, όπου πραγματικά τα έκανε «λούτσα»! Πλέον, αντί να βλέπουμε πίσω από την πλάτη του παίκτη, να υπολογίζουμε το σημείο και να εκτελούμε την στημένη φάση, η κάμερα βρίσκεται σε πανοραμικό πλάνο.

Συγκεκριμένα, βλέπουμε από μακριά την περιοχή, περίπου όπως έχουμε και την κανονική κάμερα όταν παίζουμε, και με μία κουκίδα σημαδεύουμε το που θα στείλουμε την μπάλα. Βέβαια, θα πρέπει να κρατήσουμε σταθερή τη κουκίδα ώστε να μην μετακινηθεί, πράγμα που είναι πραγματικά αδύνατο να συμβεί! Επίσης, μπορούμε να επιλέξουμε κατευθείαν κάποιον παίκτη μέσα στην περιοχή, να πάρουμε θέση και να ζητήσουμε από τον εκτελεστή να μας σημαδέψει. Το ίδιο μοτίβο συναντάμε και στις εκτελέσεις των φάουλ, αλλά σε πλάγιες και μακρινές θέσεις. Το πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση όμως, είναι ότι άμα βρεθείτε σε αυτό το στυλ εκτέλεσης, δεν μπορείτε να αλλάξετε στην κανονική! Για παράδειγμα, αν πρέπει να εκτελέσετε ένα φάουλ από το πλάι, στο ύψος της περιοχής, δεν μπορείτε να δοκιμάσετε απευθείας εκτέλεση.

FIFA 17 Preview

Σε γενικές γραμμές, τα στημένα όχι απλά δεν βελτιώθηκαν, αλλά στην ουσία έγιναν χειρότερα και πιο περίπλοκα. Δεν υπήρχε κάποιος λόγος να γίνουν έτσι και πραγματικά είναι τελείως αντίθετα με τη νοοτροπία της πλήρους προσομοίωσης που προωθεί η σειρά FIFA τα τελευταία χρόνια. Εκτός του ότι δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό όμως, δεν είναι και καθόλου λειτουργικό, που είναι και το μεγαλύτερο αρνητικό στην προκειμένη περίπτωση. Από την άλλη όμως, η αλλαγή στον τρόπο εκτέλεσης των πέναλτι, όπως θα δείτε και παρακάτω, έχει αρκετά θετικά στοιχεία και εμπλουτίζουν την συνολική εμπειρία. Πλέον, αντί της μπάρας και του δείκτη που πρέπει να πετύχετε στο σωστό σημείο, η ΕΑ εισήγαγε μία πιο λεπτομερής λειτουργία, που επιτρέπει στους παίκτες να εκτελέσουν το πέναλτι όπως ακριβώς επιθυμούν. Για παράδειγμα,

μπορείτε να πάρετε περισσότερη φορά, να αλλάξετε κλίση, να τρέξετε προς τη μπάλα, να κινηθείτε προοδευτικά, αυξάνοντας ταχύτητα σιγά σιγά, να κάνετε 1-2 στάσεις για να προσπαθήσετε να «ψαρώσετε» τον τερματοφύλακα κτλ. Όλα αυτά είναι πιθανά σενάρια, τα οποία μπορείτε να προσαρμόσετε με τον αριστερό και το δεξί μοχλό, αλλά και τις σκανδάλες. Κάτι παρόμοιο θα μπορούσε να γίνει και με τα κόρνερ, αλλά η ΕΑ αποφάσισε να μας χαλάσει την συνταγή…

Η δύναμη της Frostbite

Μία πολύ σημαντική βελτίωση είναι η αλλαγή της μηχανής γραφικών, με την Ignite να αποτελεί παρελθόν και την Frostbite να την αντικαταστεί, δείχνοντας τα δόντια της αμέσως. Οι φωτοσκιάσεις έχουν δεχθεί τρομερή βελτίωση, αλλάζοντας τελείως την εικόνα του παιχνιδιού, ενώ τα μοντέλα των παικτών είναι πιο λεπτομερή από ποτέ. Ειδικά αν χρησιμοποιήσετε μία πιο κοντινή κάμερα, όπως την Dynamic, πρόκειται να μείνετε έκπληκτοι από τις διαφορές. Πραγματικά, φέτος είναι η πρώτη χρονιά που το FIFA, για εμένα, ξεπερνάει το PES σε ποιότητα γραφικών, τόσο στα πρόσωπα των παικτών, όσο και στα ποιοτικότερα μοντέλα τους. Μόλις παίξετε τον πρώτο σας αγώνα στο Old Trafford, το βράδυ, θα τα καταλάβετε όλα με την μία.

fifa-17-preview-3
Μία εξίσου σημαντική βελτίωση, είναι οι μονομαχίες σώμα με σώμα των παικτών και ο τρόπος που συγκρούονται. Πλέον είναι πιο ξεκάθαρη η προστασία της μπάλας με το σώμα, ενώ και τα τζαρτζαρίσματα είναι πολύ πιο ρεαλιστικά. Παρόλα αυτά όμως, κάποια ψεγάδια του παρελθόντος φαίνεται να έχουν μείνει, καθώς και πάλι τυχαίνει αρκετά συχνά, μετά από σύγκρουση 2 παικτών, να μπλεχτούν τα μοντέλα τους, προσφέροντας μία γερή δόση γέλιου… Όπως και να ‘χει όμως, σίγουρα έχει υπάρξει αισθητή βελτίωση και είναι πολύ πιθανό η τελική έκδοση να είναι ακόμη καλύτερη σε αυτόν τον τομέα.

Ένα από τα νέα features που προώθησε η ΕΑ ήταν η βελτίωση και αύξηση των διαθέσιμων επιλογών στην επίθεση. Πλέον μπορούμε να διαλέξουμε καλύτερα πότε το σουτ θα είναι συρτό, ή φαλτσαριστό, ενώ έχουν γίνει αρκετές βελτιώσεις και στις διεκδικήσεις της μπάλας στον αέρα, έχοντας πλέον καλύτερο έλεγχο για το που θα στείλουμε την μπάλα. Παρόλα αυτά όμως, τα σουτ δεν εντυπωσιάζουν και δεν προκαλούν αίσθηση. Κανονικά, κάθε σουτ θα έπρεπε να μας κρατάει σε αγωνία για την κατάληξη του. Αντιθέτως, είτε σουτάρουμε δυνατά, είτε σιγά, το feedback που θα πάρουμε είναι το ίδιο. Βελτιώσεις συναντάμε και στην επιλογή κατεύθυνσης των προωθημένων μπαλιών, αλλά ο τομέας με την σημαντικότερη βελτίωση είναι η Α.Ι. Οι συμπαίκτες σας κινούνται πολύ καλύτερα στον ελεύθερο χώρο και συνέχεια προσπαθούν να βρουν κάποιο κενό στην αντίπαλη διάταξη και να το εκμεταλλευτούν. Έχουν καλύτερη αντίληψη του που βρίσκεται η μπάλα και πως πρέπει να κινηθούν και αμέσως θα νιώσετε πως έχετε περισσότερες επιλογές. Η αμυντική συμπεριφορά της Α.Ι. φαίνεται πως έχει δεχθεί τροποποιήσεις, καθώς πλέον καλύπτει πολύ καλύτερα την μπάλα, ενώ οι προωθημένες μπαλιές δεν περνάνε με το παραμικρό.

fifa-17-preview-4

Γενικά, ο ρυθμός του αγώνα είναι αρκετά γρήγορος και σίγουρα μακριά από τα γούστα μου… Θεωρώ πως πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση στο passing game και η κατοχή της μπάλας να ξεκινάει από την άμυνα και προοδευτικά να μετακινείται προς τα εμπρός. Αυτό φυσικά ευνοεί τόσο τον επιτιθέμενο όσο και τον αμυνόμενο. Ο πρώτος έχει κάποια παραπάνω δεύτερα για να σκεφτεί πως θα αναπτυχθεί, ενώ ο δεύτερος μπορεί να αντιδράσει πιο άμεσα και να καλύψει καλύτερα τον χώρο. Αυτή τη στιγμή η μπάλα αλλάζει πλευρά με ραγδαίους ρυθμούς, κάνοντας το δύσκολο να ακολουθήσουμε όλη την φάση, καθώς πολλές φορές θα βρεθείτε λίγο χαμένοι μέσα στον αγωνιστικό χώρο. Μία στασιμότητα υπάρχει και στα animations, καθώς έχουν προστεθεί ελάχιστα νέα, ενώ εδώ και 2-3 χρόνια είναι φανερό πως πρέπει να αλλάξουν τα animations τόσο των πασών, όσο και των σεντρών.

Οι τερματοφύλακες ήταν ένα από τα πιο θετικά στοιχεία που είδαμε στο demo του FIFA 17, καθώς ήταν σχεδόν αλάνθαστοι, κάνοντας λάθος σπάνια και κυρίως σε κάποιες εξόδους τους. Ειδικά στις τοποθετήσεις και τις αποκρούσεις τους, είναι εξαιρετικοί. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τους διαιτητές, καθώς τα σφυρίγματά τους είναι σωστά ζυγισμένα, αφήνοντας το πλεονέκτημα σωστά και αποφεύγουν να σφυρούν με το παραμικρό τζαρτζάρισμα. Ένα επίσης ευχάριστο είναι η προσθήκη των προπονητών στο γήπεδο, καθώς πλέον θα δείτε φιγούρες όπως ο Μουρίνιο ή ο Κόντε να ξεσπούν σε σφυρίγματα ενάντια των ομάδων τους ή όταν οι παίκτες τους χάνουν κάποια μεγάλη ευκαιρία. Τέτοιες μικρές λεπτομέρειες είναι που επιτρέπουν στο FIFA 17 να έχει μία καταπληκτική παρουσίαση αγώνα, παραμένοντας στα ίδια υψηλά επίπεδα που έχουν θέσει οι προκάτοχοί του.

The Journey Begins!

Αυτό που ήθελα να δοκιμάσω περισσότερα απ’όλα όμως, ήταν το πολυδιαφημισμένο The Journey, το νέο Story Mode του FIFA 17. Σε αυτό, ακολουθούμε την εξέλιξη ενός νεαρού επιθετικού, του Alex Hunter, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπος με τις δυσκολίες του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως η BioWare έχει βάλει το χεράκι της στο The Journey, συμβάλλοντας στο σενάριο και φυσικά στους διαλόγους των cutscenes. Στο demo έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε μόνο 1 αγώνα, το ντέρμπι Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Τσέλσι. Εκεί, περνάμε ως αλλαγή και πρέπει να φέρουμε εις πέρας κάποια objectives που μας τίθενται, όπως το να ολοκληρώσουμε 10 πάσες με επιτυχία, να βάλουμε γκολ, κτλ. Ανάλογα με το τελικό αποτέλεσμα και την απόδοσή σας, θα υπάρχει και διαφορετική τροπή στην ιστορία του Hunter, οπότε καλό θα ήταν να μην τον ταλαιπωρήσετε και ιδιαίτερα.

FIFA 17 Preview

Τα πρώτα δείγματα γραφής είναι άκρως ενθαρρυντικά, καθώς η εμπειρία που προσφέρει είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Βέβαια, έχει κάποια παράδοξα, τα οποία όμως ήταν αναμενόμενο ότι θα υπάρξουν. Είστε ο Μουρίνιο και παίζεται εναντίον της Τσέλσι, έχετε τους Ibrahimovic, Martial, Rashford ως επιλογές στην επίθεση, εσείς όμως επιλέγετε να ξεκινήσετε με κάποιον… Walker, ο οποίος είναι ο μεγάλος «αντίζηλος» του Hunter. Το σκορ είναι 1-1 στο 75’ και θέλετε να πάρετε τη νίκη. Ποια είναι η αλλαγή που θα κάνετε; Ο Hunter στην θέση του Walker φυσικά! Τα κλισέ πάνε κι έρχονται όπως είναι εύκολα αντιληπτό, αλλά παρόλα αυτά δημιουργεί ένα είδος ίντριγκας και θα σας τραβήξει αμέσως το ενδιαφέρον και την προσοχή.

Προς το παρόν, το μόνο που γνωρίζουμε για το συγκεκριμένο mode, είναι ότι θα μπορείτε να παίξετε μόνο με τον Hunter, σε κάποιες θέσεις της επίθεσης και μόνο στην Premier League. Ούτε πόσες σεζόν θα διαρκεί η καριέρα του, ούτε αν θα υπάρχουν cutscenes σε όλες και διάφορες άλλες λεπτομέρειες. Πάντως, φαίνεται τρομερά ενδιαφέρον από αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής.

Στα βήματα του NBA 2K

Νομίζω πως όλοι όσοι ασχολούνται με το Gaming και τα Sport γνωρίζουν πως η σειρά NBA 2K, βρίσκεται στην κορυφή, χωρίς καν να υπάρχει θέμα σύγκρισης. Κάθε χρόνο, παρά την έλλειψη ανταγωνισμού, καταφέρνει και γίνεται καλύτερο, συνεχίζοντας να προσθέτει νέα features και να βελτιώνει τα ήδη υπάρχοντα. Αν και η σειρά FIFA έχει ανταγωνισμό, που ακούει στο όνομα PES, φαίνεται να μην κοιτάει τι γίνεται στο απέναντι στρατόπεδο. Αντιθέτως, κοιτάει να «μιμηθεί», όσο περισσότερο γίνεται, το NBA 2K, σε μία απόπειρα να βρεθεί στην κορυφή των Sport games, κι όχι μόνο να κυριαρχήσει στα ποδοσφαιράκια, κάτι που έχει καταφέρει εδώ κι αρκετά χρόνια έτσι κι αλλιώς.

fifa-17-preview-5

Το The Journey είναι η τρανή απόδειξη πως το FIFA 17 προσπαθεί να πάρει το My Career του NBA 2K, να το βελτιώσει και να προσφέρει τη δική του εκδοχή του συγκεκριμένου mode. Βέβαια, εδώ υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα. Το NBA 2K παραδοσιακά διατηρεί τον κορμό του gameplay, αλλάζοντας μόνο τα άκρως απαραίτητα και προσφέροντας πάντα μία βελτίωση σε όσους τομείς «πειράζει». Αντιθέτως, βλέπω πως το FIFA 17 ναι μεν έχει κάποιες βελτιώσεις, αλλά ταυτόχρονα έχει καταφέρει να κάνει και κάποια βήματα πίσω, ειδικά στον τομέα των στημένων φάσεων και των σουτ.

Συγκρίνοντας το με το demo του PES 2017, προσωπικά, τείνω προς το Pro. Το gameplay του φαίνεται πιο στιβαρό, αν και έχει κι αυτό τα θέματά του. Όμως σε γενικές γραμμές ο νικητής θα είναι και πάλι το FIFA 17. Δυστυχώς, όπως έχει η κατάσταση με τα δικαιώματα, το PES 2017 είναι καταδικασμένο να βλέπει την πλάτη του FIFA. Όταν ο ανταγωνισμός έχει 30+ πρωταθλήματα και συ με το ζόρι έχεις 5, από τα οποία μόλις 3 με πλήρη δικαιώματα, κάτι κάνεις λάθος. Αν αυτά τα δικαιώματα του Champions League κοστίζουν τόσο ακριβά, ας το αφήσει επιτέλους η KONAMI, μπας και δούμε κανένα πρωτάθλημα και γήπεδο της προκοπής.

Ας ελπίσουμε πως στις τελικές εκδόσεις και των δύο τίτλων, θα βελτιωθούν πολλά από τα κακώς κείμενα που είδαμε στα demo, ώστε όλοι, ανεξαρτήτου προτίμησης, να καταφέρουμε να απολαύσουμε τον τίτλο της επιλογής μας. Πάντως οι φανατικοί της σειράς FIFA, πιστεύω πως δεν θα μείνουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το FIFA 17, καθώς το demo αφήνει μία πικρόγλυκη γεύση. Όπως ανέφερα και στην αρχή, “ If it ain’t broke, don’t fix it! “.