Knack II
Reviews

Knack II – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Knack II, το νέο exclusive του PlayStation που ήρθε για να δώσει μια ευκαιρία για εξιλέωση στον υποτιμημένο ήρωα και να αποκαταστήσει τη φήμη του!

Το 2013 ήταν μια πολύ σημαδιακή χρονιά για τη Sony και το PlayStation, μιας και το Νοέμβριο του ίδιου έτους κυκλοφόρησε το PlayStation 4. Παράλληλα με το λανσάρισμα της κονσόλας, κυκλοφόρησε και το exclusive παιχνίδι Knack. Το πρώτο παιχνίδι κυκλοφόρησε με πάρα πολύ υψηλές προσδοκίες, αφού ο κεντρικός ήρωας του παιχνιδιού προοριζόταν για τη νέα μασκότ της Sony. Η αρχική σκέψη και πεποίθηση ήταν ότι ο Knack θα προσπαθήσει να γίνει στο PS4, ότι ήταν και ο Crash Bandicoot στο PlayStation 1. Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό ούτε στο ελάχιστο, μιας και το πρώτο παιχνίδι απέσπασε πληθώρα αρνητικών κριτικών σε πολλούς τομείς, όπως το ότι γινόταν μονότονο, ότι είχε σημαντική αστάθεια στο framerate, μα πάνω από όλα ήταν μεγάλη απογοήτευση στο θέμα των γραφικών. Εν τούτοις το Knack συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τα χειρότερα launch όλων των εποχών. Πίσω από το Knack βρισκόταν η Japan Studio της Sony και ο Mark Cerny, αρχιτέκτονας του PS4 και ένας από τους βασικούς δημιουργούς του Crash.

Knack II

Ο Cerny όπως ήταν λογικό δεν σκέφτηκε να σταθεί στην αποτυχία του παιχνιδιού και έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ακόμα παιχνίδι, που αυτή τη φορά θα ερχόταν να δικαιώσει την αρχική του επιλογή, διορθώνοντας τα όποια λάθη προέκυψαν από το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Έτσι το 2016, στην PlayStation Experience ανακοινώνεται ο ερχομός του Knack II. Πίσω από την ανάπτυξη του παιχνιδιού, βρίσκουμε και πάλι την Japan Studio της Sony και τον Mark Cerny σαν σεναριογράφο και σκηνοθέτη. Το Knack II πρόκειται για ένα Action-Platform με αρκετά στοιχεία Beat’ Em Up. Φυσικά και αυτή τη φορά ο πρωταγωνιστής δεν είναι άλλος από το Knack, το χαρακτήρα που δημιουργήθηκε με ένα “μαγικό” τρόπο από τον Dr. Vargas, που μπορεί να ελκύει διάφορα relics, να δυναμώνει και να ψηλώνει από αυτά φτάνοντας μέχρι και τα δέκα μέτρα.

Το μυστήριο ξεκινά…

Ξεκινώντας το παιχνίδι βρισκόμαστε στην πόλη Newhaven, όπου συναντάμε τον Lukas, τον συμπρωταγωνιστή του Knack. Όλο το σενάριο είναι αρκετά καλά δομημένο και εμβαθύνει στο lore εξηγώντας πολλά γεγονότα από αυτά που συνέβησαν κατά την περίοδο των Crystal Wars, που είδαμε στο πρώτο παιχνίδι. Έτσι, δίνεται μια ξεκάθαρη απάντηση στο πώς οι άνθρωποι κατάφεραν να αντισταθούν στην επίθεση των High Goblins. Ωστόσο, κάποια ρομπότ που είχαν μείνει αδρανή εδώ και πολλά χρόνια, αρχίζουν να ξυπνούν και μάλιστα με εχθρικές διαθέσεις. Σε αυτό το σημείο ο Knack είναι ο μόνος που μπορεί να σώσει την ανθρωπότητα από τη νέα επίθεση. Έτσι, μαζί με το Lucas αρχίζουν την περιπέτειά τους που σύντομα τους “ρίχνει πάνω” στον Xander. Ο Xander και η βοηθός του, Ava, θέλουν να βοηθήσουν τους ήρωές μας στη μάχη που δίνουν με τα ρομπότ και τα Goblins. Η ιστορία του Knack II είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, γεμάτη ανατροπές που μπορούν να σας κρατήσουν σε εγρήγορση. Σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με το ανιαρό story του πρώτου παιχνιδιού και είναι ένας τομέας τον οποίο η Sony βελτίωσε. Μέσα από το story βλέπουμε την κορύφωση της φιλικής σχέσης μεταξύ του Knack και του Lucas, βλέπουμε τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία κάθε ήρωα, ενώ και η δράση είναι κύριο κομμάτι της ιστορίας. Η διάρκεια του παιχνιδιού δε, είναι αρκετά ικανοποιητική, αφού 15 κεφάλαια είναι κάτι παραπάνω από μια καλή ευκαιρία για να παίξετε το παιχνίδι για αρκετό καιρό.

Knack II

Η εμφανής βελτίωση

Πέρα όμως από το story, η σημαντική βελτίωση που διαπιστώθηκε παίζοντας το παιχνίδι, έχει να κάνει με το “αναγεννημένο” gameplay. Το Knack II προσφέρει πολλές παραπάνω δυνατότητες στο σύστημα μάχης, απ’ ότι ο προκάτοχός του. Έτσι, ενώ στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε δύο βασικές επιθέσεις και τρεις special attacks, στο Knack II χρησιμοποιούμε σχεδόν κάθε κουμπί του χειριστηρίου μας. Μπουνιές, κλωτσιές, άλματα, μπλοκ στις αντίπαλες επιθέσεις, τράβηγμα των εχθρών και πολλοί νέοι μηχανισμοί έκαναν την εμφάνισή τους σε αυτό το παιχνίδι συνθέτοντας ένα μοναδικό fighting system. Αναλυτικότερα, μπορείτε πλέον να απολαύσετε μια σειρά από ειδικές κινήσεις όπως δυνατές κλωτσιές, δυνατές μπουνιές και πολλαπλές επιθέσεις. Πέρα όμως από τις επιθέσεις του Knack, μπορείτε να κάνετε και χρήση πολυβόλων, τανκς και ρομπότ πράγμα που σε συνδυασμό με όλα τα ανωτέρω διατηρεί την αδρεναλίνη στα ύψη και το ενδιαφέρον μας αμείωτο. Ένα νέο ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι και η προσθήκη αρκετών περιβαλλοντικών puzzles, στα οποία θα πρέπει να ενεργοποιήσετε διάφορους διακόπτες, να μετακινήσετε πέτρες και να κινηθείτε πάνω σε αόρατες πλατφόρμες. Έτσι, κρίνεται απαραίτητη η νέα επιλογή της εναλλαγής σε μικρό και μεγάλο Knack, ως αποτέλεσμα δικής σας επιλογής. Συγκεκριμένα θα χρειαστεί αρκετές φορές να μεταμορφωθείτε στο λιλιπούτειο Knack προκειμένου να αποφύγετε επιθέσεις ή να εισχωρήσετε σε πολύ στενά σημεία.

Knack II

Αναφορικά δε με το μέγεθος του Knack, αυτό αλλάζει επίσης το σύστημα των relics. Ο Knack ελκύει διάφορα relics, αντλώντας δύναμη από αυτά. Έτσι μεγαλώνει και γίνεται αρκετά δυνατός. Ωστόσο, στο πρώτο παιχνίδι δεν γινόταν να επιστρέψετε στη μέγιστή σας μορφή όταν δεχόσασταν ζημιά. Πλέον για καλή μας τύχη, εάν καταφέρουμε και μείνουμε μακρυά από κάποια ζημιά για λίγα δευτερόλεπτα, τότε η ζωή μας γεμίζει, ελκύουμε πάλι όλα τα relics και επανερχόμαστε στη μεγαλύτερή μας μορφή. Μια ακόμα αισθητή αλλαγή έγινε και στη χρήση των χρυσών κρυστάλλων. Πλέον οι νέοι κρύσταλλοι λειτουργούν ως μια ασπίδα που σας προστατεύει από το να δεχτείτε ζημιά και σε κάποια σημεία σας βοηθάει ώστε να εξολοθρεύσετε κάποια bosses. Παράλληλα με όλα αυτά διορθώθηκε και ένα σχετικό πρόβλημα που υπήρχε με τα check points του πρώτου παιχνιδιού. Στο Knack II, όταν πεθαίνετε ή πέφτετε, το παιχνίδι ξεκινάει από πολύ κοντινό σημείο, κάτι το οποίο δεν υπήρχε στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς.

Knack II

Upgrade στο Upgrade

Κάτι που επίσης δεν υπήρχε στο πρώτο παιχνίδι ήταν τα skill points. Συλλέγοντας ένα μπλε relic energy, μαζεύετε διαθέσιμα skill points που σας επιτρέπουν να ενισχύσετε τις δυνάμεις του Knack σε ένα πίνακα γεμάτο αναβαθμίσεις με μορφή skill tree. Το relic energy το συλλέγετε από τους εχθρούς που εξολοθρεύετε, αλλά και από διάφορα ειδικά κουτιά που βρίσκετε στις πίστες. Πέρα όμως από το skill tree και τις αναβαθμίσεις, συναντήσαμε και μια συλλογή με collectables. Αυτά χωρίζονται με τη σειρά τους σε δύο κατηγορίες: στα gadgets και στις νέες μορφές του Knack. Τα gadgets σας δίνουν πρόσβαση σε μια σειρά χρήσιμων perks και συνήθως χωρίζονται σε 3-5 κομμάτια, ενώ για να ξεκλειδώσετε τις επιπλέον μορφές του Knack θα χρειαστεί να συλλέξετε 15-20 κρυστάλλους. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η Sony έκανε καταπληκτική δουλειά στο να αυξήσει το replayability του παιχνιδιού, μιας και το να μαζέψετε όλα τα collectables σε ένα playthrough είναι ανθρωπίνως αδύνατο. Έτσι εκτός από τις 12 ώρες καθαρού χρόνου που χρειάζονται για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι θα πρέπει να αφιερώσετε παραπάνω ώρες αν θέλετε να μαζέψετε τα πάντα. Το replayability του παιχνιδιού δεν τελειώνει εδώ, καθώς υπάρχουν πάνω από 100 μετάλλια που μπορείτε να κερδίσετε ξαναπαίζοντας το παιχνίδι. Συγκεκριμένα για να τα κερδίσετε θα πρέπει να ολοκληρώσετε κάποια objectives, όπως το να τερματίσετε ένα level χωρίς να δεχτείτε ζημιά, να μαζέψετε όλα τα collectables και πολλά ακόμα.

Knack II

Ήχος και εικόνα βγαλμένα…από το παρελθόν;

Η πληθώρα των αρνητικών παιχνιδιών του πρώτου κεφαλαίου της σειράς αφορούσε κυρίως το οπτικό κομμάτι του παιχνιδιού. Αν και η Sony, όπως προείπαμε, έλαβε σοβαρά τις αρνητικές κριτικές που αφορούσαν το gameplay διορθώνοντας τα κακώς κείμενα, στην περίπτωση των γραφικών φαίνεται σαν να “έκλεισε” τα αυτιά της. Φυσικά για να μην γίνουμε μηδενιστές, βελτίωση υπάρχει, εν τούτοις δεν είναι τόσο αισθητή και μάλλον η χαοτική βελτίωση στο gameplay μας δημιούργησε υψηλές προσδοκίες. Παρ’ όλα αυτά βλέπουμε μια πιο smooth απεικόνιση των κινήσεων, των επιθέσεων και των cutscenes, ωστόσο λείπει κάτι που θα έδινε το παραπάνω στον τομέα των γραφικών. Από την άλλη μεριά ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και τα εφέ των συγκρούσεων είναι αρκετά προσεγμένα, αλλά οι απαιτήσεις μας μάλλον δεν καλύφθηκαν στο σύνολό τους. Οι τοποθεσίες στις οποίες μας “βάζει” το παιχνίδι είναι διαφορετικά σχεδιασμένες και αρκετά λεπτομερείς, πράγμα που έλειπε από το πρώτο παιχνίδι στο οποίο όλα έμοιαζαν ίδια και κουραστικά. Στο Knack II διαπιστώσαμε ότι το hardware του PS4 δεν έχει τη δυνατότητα να τρέξει το παιχνίδι στα 60fps. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο PS4 μπορείτε να κλειδώσετε το frame rate στα 30fps, ενώ στο PS4 Pro μπορείτε να το απολαύσετε στα 1080p και 60 fps.

Knack II

Ανάλογη πρόοδο είχαμε και στο ηχητικό κομμάτι του Knack 2. Οι ήχοι αυτοί τη φορά ήταν αρκετά πιο συγχρονισμένοι συγκριτικά με το πρώτο παιχνίδι και ανταποκρίνονταν στα εφέ. Το lip-sync είναι αισθητά πιο βελτιωμένο εν συγκρίσει με το πρώτο παιχνίδι, ενώ το voice-acting ήταν αξιοσέβαστο, με πολύ καλές ερμηνείες. Δυστυχώς, αυτό που μου έκανε αρνητική εντύπωση ήταν ο ήχος που επικρατούσε σαν υπόβαθρο όταν ήμασταν μακρυά από μάχες. Στην περίπτωση της μάχης, επικρατούσαν εντυπωσιακά ηχητικά εφέ, ωστόσο κατά τη διάρκεια των levels ο ήχος ήταν λίγο ανιαρός έως κουραστικός. Ευτυχώς, οι ήχοι της συλλογής των relics και του relic energy έκαναν τον ήχο λίγο πιο ευχάριστο και έτσι μας απέτρεπαν από το να κουραστούμε ακούγοντας ένα μονότονο τέμπο. Συνεπώς τόσο ηχητικά όσο και οπτικά υπήρξε μια βελτίωση στο Knack II, ωστόσο δεν ήταν αυτή που θα θέλαμε από ένα exclusive της Sony. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι έμεινε στάσιμο και ότι δεν βελτιώθηκε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του πρώτου κεφαλαίου της σειράς.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Το επίπεδο δυσκολίας του Knack μπορεί να καλύψει μια μεγάλη γκάμα. Ξεκινώντας από το Easy και φτάνοντας στο Very Hard, το παιχνίδι μπορεί να καλύψει και τους πιο απαιτητικούς παίκτες. Ωστόσο η πρόκληση γίνεται αισθητά μικρότερη όταν συμμετέχετε στο multiplayer. Πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο κομμάτι του παιχνιδιού, μιας και βιώνετε κάτι τελείως διαφορετικό, κάνοντας φαντασμαγορικά team combos. Ωστόσο θα πρέπει να σκεφτείτε ότι με δύο Knack να μεγαλώνουν ταυτοχρόνως και να εξαπολύουν τα combo τους, τα πράγματα γίνονται αρκετά πιο εύκολα ακόμα και στο δύσκολο επίπεδο. Το σημαντικό με αυτό το co-op είναι ότι σε περίπτωση που κάποια στιγμή φύγει ο ένας παίκτης, τότε ο άλλος μπορεί να συνεχίσει την ιστορία μόνος του, χωρίς να πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή.

Knack II

Αλλαγή προς το καλύτερο

H Sony πήρε πολύ σοβαρά υπόψη της το αρνητικό feedback του Knack και προέβη στις κατάλληλες βελτιώσεις διορθώνοντας την πλειοψηφία των ελαττωμάτων του. Η αλήθεια είναι ότι σε πρώτη φάση και κοιτάζοντάς το “επιδερμικά” ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια. Το σενάριο ήταν κατά πολύ καλύτερο από αυτό του πρώτου και αν μη τι άλλο κρατάει τον παίκτη σε εγρήγορση, χωρίς να κουράζει. Το gameplay έχει βελτιωθεί αισθητά και προσφέρει πληθώρα επιλογών στους παίκτες, δικαιώνοντας τις προσδοκίες μας. Ωστόσο, ένα exclusive αυτού του βεληνεκούς θέτει ψηλά τον πήχη από μόνο του. Για αυτό ακριβώς το λόγο δεν βρήκα τόσο ικανοποιητικές τις βελτιώσεις στο οπτικοακουστικό κομμάτι. Παρά ταύτα, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η δουλειά που έχει γίνει με το Knack II είναι αξιόλογη και προς τη σωστή κατεύθυνση. Σίγουρα τα χρήματα που απαιτούνται για να το αγοράσετε δεν είναι λίγα, αλλά ούτε και πολλά. Προσωπικά, θεωρώ πως είναι ένας τίτλος που θα σας κρατήσει συντροφιά πολλές ώρες και αξίζει τα λεφτά του. Ο Knack από μόνος του είναι ένας ήρωας που αξίζει να του αφιερωθούν αρκετά παιχνίδια. Έτσι, αν η Sony αποφασίσει να συνεχίσει τη σειρά με ένα μελλοντικό τρίτο κεφάλαιο και αν βαδίσει στα χνάρια του Knack II, τότε σίγουρα θα μιλάμε για ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα. Η αρχή ούτως ή άλλως έγινε με αυτό το δεύτερο κεφάλαιο.