Ori and the Blind Forest
Reviews

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition – Review

Διαβάστε την άποψή μας για το Ori and the Blind Forest, ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια που έχουμε παίξει ποτέ!

Το Ori and the Blind Forest είναι ο πρώτος τίτλος της Moon Studios, μιας ανεξάρτητης εταιρίας παραγωγής, όπου τα μέλη της ομάδας ανάπτυξής της είναι από όλο τον κόσμο. Αν και ο πρώτος τίτλος της εταιρίας, υποσχέθηκαν πολλά και τα Microsoft Studios τους εμπιστεύτηκαν, εξαγόρασαν το παιχνίδι και δικαιώθηκαν, αφού η εταιρία κέρδισε το βραβείο “Best Debut” και το ίδιο το παιχνίδι το “Excellence in Visual Arts” στα Game Developers Choice Awards του 2016.

Πρόκειται για ένα 2D platform single-player adventure-metroidvania (genre-mix) παιχνίδι, εμπνευσμένο από την ιστορία των The Lion King και The Iron Giant, ενώ το gameplay του είναι παρόμοιο με τα franchises των Rayman και Metroid. Το κανονικό παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 11 Μαρτίου 2015 για PC και Xbox One, ενώ η Definitive Edition στις 11 Μαρτίου 2016 για Xbox One και 27 Απριλίου 2016 για PC.

Μετά την κυκλοφορία του πήρε πολλές και θετικές κριτικές, με τους παίκτες να επαινούν το gameplay του, το art style του, την ιστορία του, τα σκηνικά και το περιβάλλον του, ακόμα και τις σκηνές δράσης του. Όπως δήλωσε και ο συνιδρυτής της Moon Studios, Gennadiy Korol, το Ori and the Blind Forest ήταν κερδοφόρο από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του.

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-4

Ο συναισθηματικός πόλεμος ξεκινάει…

Η αφήγηση όλης της ιστορίας, καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, γίνεται από το Spirit Tree και το παιχνίδι ξεκινάει με έναν πολύ δυνατό και συναισθηματικά φορτισμένο πρόλογο, ο οποίος, κατά την ταπεινή μου γνώμη, θα μπορούσε κάλλιστα να συγκινήσει και τον πιο σκληρό – απαιτητικό gamer.

Ξεκινάμε με την πτώση του Ori στο δάσος Nibel από το Δέντρο των Πνευμάτων. Ο Ori είναι ένα λευκό αξιαγάπητο πλασματάκι το οποίο βρέθηκε βαθιά μέσα στο δάσος από την Naru κι αμέσως δημιουργείται ένας δεσμός, διαφορετικός από κάθε άλλο που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα στα video games. Προσέχει ο ένας τον άλλον, περνάνε όμορφα και ανέμελα μέσα στο δάσος, μέχρι που μια στιγμή όλα σκοτεινιάζουν και το δάσος αρχίζει να “πεθαίνει”. Μαζί με αυτό, όμως, αργοπεθαίνει και η Naru από ασιτία και ο Ori μένει μόνος, φοβισμένος και ξεκινάει ένα δύσκολο, γεμάτο δυσκολίες και εμπόδια, ταξίδι. Ένα ταξίδι για να σώσει το δάσος που αργοπεθαίνει λόγω μιας τεράστιας κουκουβάγιας που θέλει να βυθίσει όλο τον κόσμο στο σκοτάδι.

Το ταξίδι του Ori δεν θα είναι ακριβώς μοναχικό αφού καθώς προχωράει μόνος και αναζητεί τροφή, το αγαπημένο μας πλασματάκι θα συναντήσει τον Sein, ένα πνεύμα του δάσους, όπου θα γίνει ο νέος του σύντροφος και μαζί θα προσπαθήσουν να επαναφέρουν τα βασικά στοιχεία του δάσους Nibel που είναι το νερό, η φωτιά και ο αέρας. Το δάσος χωρίζεται σε διάφορες περιοχές με την κάθε μια να έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, την δική της εμφάνιση και το δικό της περιβάλλον.

“The Spirit Tree sustained the three Elements of Light, and in turn they brought balance and kept Nibel safe.

The Element of Winds, deep within the Forlorn Ruins.

The Element of Warmth, beneath the fires of Mount Horu.

The Elements of Waters, high atop the Ginso Tree.”

Ο Ori με τον Sein θα συναντήσουν δύο όντα σε αυτή τους την προσπάθεια. Το πρώτο όν είναι μια μεγάλη αράχνη, η Guno, τελευταία απόγονος του είδους της, οι οποίοι υποστήριζαν το στοιχείο του αέρα, ενώ στην συνέχεια θα βρεθούν αντιμέτωποι με την Kuro, μια τεράστια κουκουβάγια. Η Kuro απέκτησε την έχθρα της απέναντι στον Ori καθώς όταν το λευκό μας πλασματάκι χάθηκε, το Spirit Tree απελευθέρωσε μια λάμψη φωτός για να τον ψάξει. Αυτή η λάμψη σκότωσε όλους τους απογόνους της Kuro και έτσι η γιγαντιαία κουκουβάγια, για να αποτρέψει μια ίδια εξέλιξη για το αγέννητο παιδί της, αφαίρεσε τον πνεύμα της κορυφής του Spirit Tree, τον Sein.

Χωρίς την υποστήριξη του Sein, τα τρία στοιχεία δεν μπορούν να διατηρηθούν και έτσι το δάσος Nibel έχασε την ισορροπία του. Όταν, όμως, η Gumo κατάλαβε τις προθέσεις του Ori και του Sein, χρησιμοποίησε τον θησαυρό της γενιάς της για να ζωντανέψει την Naru και να την στείλει ξανά πίσω στον Ori.

Guno

 

Kuro, the female owl

 

Ένα μαγευτικό τοπίο που σε ταξιδεύει…

Ας δούμε λίγο το gameplay. Ο Ori ξεκινάει την εξερεύνησή του με λίγες κινήσεις και ένα απλό jump. Σιγά σιγά, όμως, καθώς εξερευνάτε όλο και περισσότερα κομμάτια του δάσους και σκοτώνοντας εχθρικά πλάσματα, θα αποκτήσετε Spirit Lights. Όσα περισσότερα μαζεύετε, δημιουργείτε Ability Points με τα οποία μέσω ενός leveling system μπορείτε να αναβαθμίσετε τις ικανότητές σας στο Ability Tree, το οποίο αποτελείται από 3 διακλαδώσεις ικανοτήτων.

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-5

Το μόνο πράγμα που ίσως δεν σας αρέσει σε αυτό τον μηχανισμό είναι ότι για να κάνουμε power up τα abilities μας θα πρέπει πρώτα να χρησιμοποιήσουμε ενέργεια από τα Energy Cells για να δημιούργησουμε Soul Links, να αποθηκεύσουμε την πρόοδο μας και μετά να κάνουμε την αναβάθμισή μας μέσω του Ability Tree. Η σωστή χρήση των Energy Cells δείχνει στρατηγική λόγω του ότι δεν υπάρχουν checkpoints για αποθήκευση της, μέχρι τώρα, προόδου μας και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν πεθαίνουμε να αναγκαζόμαστε να γυρνάμε σε πολύ μακρινό soul link.

Την ενέργεια μπορούμε να την βρούμε καταστρέφοντας τις μπλέ πέτρες που θα συναντήσουμε ή, μερικές φορές, σκοτώνοντας εχθρούς. Καθώς βαδίζουμε όλο και πιο βαθιά στο δάσος Nibel θα βρίσκουμε Energy Cells και διάφορα Keystones τα οποία χρησιμεύουν στο άνοιγμα των Spirit Gates, ενώ μαζεύοντας τα Health Shards αποκτάμε περισσότερη ζωή και έτσι έχουμε λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουμε. Βέβαια, είναι αρκετά εύκολο να πεθάνεις αφού όπως προείπαμε, η δυσκολία σε ορισμένα σημεία είναι αυξημένη και για γερά νεύρα.

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-7

Σε διάφορα σημεία θα βρείτε τα Map Stone Fragment, τα οποία είναι κάτι χρυσά κομμάτια που χρησιμεύουν στα Map Stones που θα βρείτε στην πορεία σας. Συμπληρώνοντας ένα Map Stone ανοίγουν νέες περιοχές για εξερεύνηση στον χάρτη. Επίσης, θα συναντήσετε τις Energy Gates, οι οποίες ανοίγουν με την χρήση 4 ή 5 Energy Cells.

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-11

Καθ’ όλη την διάρκεια θα συναντάμε εχθρικά πλάσματα, όπως ζωντανά μωβ αγκάθια αλλά και τερατάκια, όπου μπορούμε να τα εξολοθρεύσουμε με την ικανότητα Spirit Flames που μας δίνει ο Sein. Ίσως αυτό να είναι και ένα από τα μειονεκτήματα του παιχνιδιού, αφού σαν basic attack έχουμε μόνο αυτές τις μπάλες ενέργειας, οι οποίες έχουν μικρό range και στοχεύουν random τους εχθρούς.

Στην συνέχεια ο Ori ξεκλειδώνει κι άλλα skills, όπως για παράδειγμα το Wall Jump με το οποίο μπορεί να σκαρφαλώνει και να πηδάει από τοίχο σε τοίχο, το Charge Flame με το οποίο μπορεί να σπάσει μεγάλα Energy Cells αλλά και το Double Jump όπου μπορεί να κάνει διπλό άλμα στον αερά και να προσγειωθεί πιο μακριά από το κανονικό άλμα του. Έτσι, αποκτώντας νέα skills, ο Ori μπορεί να ανακαλύψει νέες περιοχές στον χάρτη και να περάσει από σημεία που πρίν δεν μπορούσε.

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-8

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-10

Ο ρυθμός του παιχνιδιού και η συγκίνηση που σου προκαλεί διατηρούνται πολύ ψηλά, καθ’ όλη την διάρκεια και η εξερεύνηση είναι ευχάριστη. Αρκετές φορές, βέβαια, η δυσκολία είναι αυξημένη, πράγμα αρκετά εκνευριστικό, ειδικά όταν θέλετε να χαρείτε το story του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, αν έχετε όρεξη να ασχοληθείτε πραγματικά με το adventure κομμάτι του παιχνιδιού και να εξερευνήσετε όσα περισσότερα μπορείτε, τότε είναι φυσικό επακόλουθο να γίνουν τα νεύρα σας “κρόσια”!

Αν από την άλλη σας ενδιαφέρει να τερματίσετε όσο πιο απλά μπορείτε το story, τότε δεν είναι ανάγκη να χαλαστείτε αν, βρε αδερφέ, πεθάνετε και 500 φορές… Ναι καλά ακούσατε! Πολύ άνετα μπορεί κάποιος να φτάσει αυτόν τον αριθμό θανάτων, αφού για παράδειγμα όταν ήμουν εγώ στο 20% του παιχνιδιού είχα πεθάνει 100 φορές!!! Να μου πεις, εσύ μπορεί να έχεις IQ 40, αλλά πραγματικά οι δοκιμές που πρέπει να κάνουμε σε ορισμένα εμπόδια για να βρούμε τον σωστό τρόπο να τα περάσουμε, μαζί με την λάθος διαχείρηση των soul links, έχει σαν αποτέλεσμα τους πολλούς θανάτους και τον εκνευρισμό.

Παραμυθένιο Art Style και soundtrack

Η μουσική του Ori and the Blind Forest είναι πραγματικά απίστευτη και το soundtrack, δημιουργία του Gareth Coker, είναι άνετα από τα καλύτερα soundtracks που έχουμε συναντήσει σε indie παιχνίδι. Το soundtrack σε συντροφεύει σε όλη την εξερεύνηση, ενώ τα ηχητικά εφέ σε ταξιδεύουν σε έναν άλλο κόσμο, σε βοηθούν να γίνεις ένα με την ιστορία και η συγκίνηση σε ορισμένα σημεία είναι μεγάλη.

Τα σχέδια του παιχνιδιού έχουν πολύ ζωντανά χρώματα και σου δίνουν μια αίσθηση πως είναι φτιαγμένα στο χέρι, ενώ το background, με το μεγάλο βάθος, σε ταξιδεύει σε ένα παραμύθι διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός μπορεί και αλλάζει ανά πάσα στιγμή τα συναισθήματά μας, ενώ συναντάμε ωραία και ρεαλιστικά animations.

ori-and-the-blind-forest-review-screenshot-14

Ο επίλογος του παραμυθιού

Εν κατακλείδι, το Ori and the Blind Forest μπορεί να γίνει το αγαπημένο παιχνίδι των indie lovers, αλλά από την άλλη μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς gamers. Μπορεί να κοντράρει άνετα το Limbo και πιστεύω πως μαζί με το Inside έχουν ξεκινήσει μια δυναμική γραμμή πλεύσης για τις νέες τάσεις του gaming.

Κατά την γνώμη μου, το εν λόγω παιχνίδι στην τιμή των 19,99€ είναι Value for Money και αξίζει και το τελευταίο σεντς. Αν και θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερο story, να είναι λίγο πιο εύκολο και να είχε περισσότερα “μποσάκια”. Βέβαια, από την άλλη, τα υπέροχα γραφικά και ηχητικά εφέ είναι άκρως ικανοποιητικά και σε κάνουν να ξεχάσεις τις μικρές και ελάχιστες ατέλειες που, ίσως, έχει.