PlayStation 1 Tribute
Editorials

PlayStation: Η κονσόλα που έφερε την επανάσταση στην Gaming βιομηχανία!

PlayStation: H best-selling gaming κονσόλα των ‘90s που είναι πλέον συνώνυμη με τον όρο videogames

Για την εποχή του, το original PlayStation, που θεωρείται μια από τις πιο επιτυχημένες κονσόλες ever, άλλαξε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο παίζαμε videogames. 3D γραφικά, FMV, save system, δόνηση, ποιότητα ήχου και games, games, χιλιάδες games! Ακόμα κι αν δεν είχατε ποτέ στη κατοχή σας το γκρι κουτί-θαύμα της Sony, σίγουρα η κονσόλα (ή το PC) με το οποίο παίζετε videogames έχει επηρεαστεί με κάποιο περίεργο τρόπο από τη τεράστια σκιά της Sony. Για πάμε να δούμε με μια γρήγορη ματιά το ένδοξο παρελθόν του PlayStation. Πού, πώς, πότε; Όλα εδώ!

Nintendo PlayStation

1988 – H Sony και η Nintendo συνεργαζόντουσαν πάνω σ’ένα προϊόν, το Super Disc, ένα CD-ROM αξεσουάρ για την νέα κονσόλα που δούλευε η Nintendo, το SNES. Όπως όλοι γνωρίζετε, η συνεργασία σταμάτησε αλλά η τεχνολογία η οποία αναπτύχθηκε έμεινε και τελικά χρησίμευσε ως drive για τη κονσόλα που θα δημιουργήσει μελλοντικά η Sony.

1990 – Η ομάδα που διέθετε η Sony για την ανάπτυξη της νέας κονσόλας, υπό τη διεύθυνση του Ken Kutaragi, διπλασιάστηκε από 5 σε 10 άτομα. Η έρευνα και ανάπτυξη του PlayStation ξεκίνησε.

1993 – Ιδρύθηκε το τμήμα Sony Computer Entertainment από τον Ken Kutaragi o οποίος το διεύθυνε κιόλας. Το Δεκέμβριο η Sony έκανε τη πρώτη της ανακοίνωση για το hardware του PlayStation στο Λονδίνο και όλη η gaming βιομηχανία βρισκόταν πάνω σε αναμμένα κάρβουνα.

1994 – Η ανάπτυξη της κονσόλας είχε σχεδόν ολοκληρωθεί από την αρχή του έτους και οι Αμερικανοί developers πήραν μια πρώτη γεύση του νέου hardware σε μια επίδειξη που έγινε τον Ιανουάριο. Το Μάιο, η Sony ίδρυσε τη Sony Computer Entertainment America στη Καλιφόρνια και τελικά, το Δεκέμβριο, έγινε το launch του PlayStation στην Ιαπωνία προς 39,800 ΥΕΝ (γύρω στα 300€ σήμερα).

1995 – Ιδρύθηκε και η Sony Computer Entertainment Europe στο Λονδίνο. Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία έχουν ξεφύγει για τα καλά και μέχρι το Μάιο είχαν αγοραστεί γύρω στις 1.000.000 κονσόλες! Το Σεπτέμβριο, η Sony έφερε το PlayStation στην Αμερική προς 299$ και μόλις σε 2 μέρες πουλήθηκαν γύρω στα 100.000 κομμάτια. Με λίγα βασικά μαθηματικά καταλαβαίνετε για τι κέρδη μιλάμε.

1997 – Η Sony συνεχίζει ακάθεκτη με πάνω από 12.000.000 κονσόλες να έχουν πουληθεί μέχρι και το Φεβρουάριο. Ήταν και μια εξαιρετική χρονιά με απίστευτα games για το γκρι-θαύμα. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Games όπως το Final Fantasy VII (3,5 εκατομμύρια κόπιες παγκοσμίως), το ξεκίνημα του development της σειράς Tomb Raider ή το βραβείο καλύτερου fighting game για το Tekken 2;

1999 – To PS2 γεννήθηκε επίσημα (στα χαρτιά…). Με μια ανακοίνωση στις 2 Μαρτίου στο Τόκιο και με μια επίσημη χειροπιαστή παρουσίαση στην Ε3 το Μάιο. Τα πάντα για το PS2 σε άλλο άρθρο όμως.

Specs κανείς; Ιδού!

CPU: 32-bit RISC MIPS R3000A-compatible MIPS R3051 (33.8688 MHz)

MDEC (motion decoder) για FMV playback

RAM: 2 MB main, 1 MB video

Graphics: GPU και Geometry Transformation Engine (GTE), με 2D περιστροφή, scaling (2.5D), transparency & fading και 3D texture mapping και σκίαση

Colors: 16.7 εκατομμύρια (True Color)

Sprites: 4,000

Polygons: 180,000 ανά δευτερόλεπτο (textured), 360,000 ανά δευτερόλεπτο (flat-shaded)

Resolution: 256×224 μέχρι και 640×480 pixels (480i)

Sound: 16-bit, 24 channel ADPCM

Η κονσόλα πέρασε από διάφορα στάδια μέχρι τη τελική κυκλοφορία. Στη συνέχεια υπήρξαν διάφορες εκδόσεις όπου τα αρχικά RCA αφαιρέθηκαν και αργότερα και το παράλληλο Ι/Ο αφαιρέθηκε και αυτό.

Επιπλέον, το 1997, η Sony διαφήμισε ένα development kit για ανεξάρτητους developers γνωστό ως Net Yaroze, το μαύρο PlayStation. Αυτό ήταν διαθέσιμο μόνο μέσω mail-order και περιλάμβανε πέρα από τη κονσόλα και τα απαραίτητα καλούδια, διάφορα απαραίτητα έγγραφα και software για να προγραμματίσει κανείς PlayStation games και applications.

Τέλος, τον Ιούλιο του 2000, κυκλοφόρησε το PSOne, μια πολύ μικρή επανασχεδιασμένη έκδοση του original PlayStation. Πούλησε σαν τρελό μέχρι το τέλος του έτους, περισσότερο και από πιο δυνατές νέες κονσόλες της εποχής όπως το PlayStation 2 της ίδιας της Sony! To PSOne ήταν επίσης γνωστό και για τη δυνατότητα σύνδεσης με LCD οθόνη 5 ιντσών για μια πιο «φορητή» εμπειρία.

Τι σημαίνουν τα σύμβολα του PlayStation;

Το θρυλικό controller του PlayStation που αργότερα εξελίχθηκε με 2 αναλογικούς μοχλούς και δόνηση έφερε πάνω του αυτά τα σύμβολα. Μέχρι και σήμερα αυτά τα εμβληματικά σχέδια προκαλούν απορίες. Γιατί αυτά τα σχήματα και γιατί αυτά τα χρώματα; Σε μια συνέντευξη που είχε ο designer Teiyu Goto εξηγεί.

Ο Goto να επισημανθεί στα πρακτικά παρακαλώ πως σχεδίασε, πέρα από το αρχικό PlayStation, το PS2 αλλά και το PS3.

O Goto ανέφερε ότι ήταν συνηθισμένα τα γράμματα και τα χρώματα στα κουμπιά άλλων controllers. Ήθελε κάτι πιο απλό και έτσι του ήρθε η ιδέα για τα Χ, Τρίγωνο, Τετράγωνο και Κύκλο. Κάθε σύμβολο σημαίνει κάτι και εξήγησε στη συνέχεια ότι το Τρίγωνο συμβολίζει την οπτική γωνία και το χρώμα του (πράσινο) δηλώνει τη πορεία  ή το κεφάλι κάποιου. Το Τετράγωνο συμβολίζει ένα κομμάτι χαρτί και εκπροσωπεί μενού ή έγγραφα και προτίμησε να του δώσει το ροζ χρώμα. Τα Ο και Χ είναι τα “Yes” και “No” γι’αυτό και τα χρώματα κόκκινο και μπλε. Οκ, όλα καλά. Αλλά για κάποιο περίεργο λόγο το Ο και το Χ σε εμάς είναι το αντίθετο. Μάλλον δεν το αντιλαμβανόμαστε όπως οι Ιάπωνες…

Κονσόλα σταθμός. Δε περιγράφω άλλο!

Ότι και να πω ένα πράγμα είναι σίγουρο. Από τα διάφορα games που παίζουμε σήμερα μέχρι και την νέα τεχνολογία που εμφανίζεται στις next-gen κονσόλες και στα PC, αν δεν υπήρχε PlayStation τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά σήμερα. Αναμνήσεις, συγκινήσεις και αρκετοί τσακωμοί (λόγω Pro).

Εσάς ποια είναι η καλύτερη σας στιγμή με το PlayStation; Ποιος ο αγαπημένος σας τίτλος; Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια ιστορία; Περιμένουμε τα σχόλιά σας!