Xbox One X

Αποκαλύφθηκε το Dev Kit του Project Scorpio

Η Microsoft αποκάλυψε την πρώτη εικόνα του Dev Kit του Project Scorpio μαζί με νέες λεπτομέρειες για την πολυαναμενόμενη κονσόλα της

Λίγες ώρες πριν η Microsoft αποκάλυψε μέσω του Gamasutra το επίσημο dev kit του Project Scorpio. Σύμφωνα με τον Kevin Gammill, group program manager της Microsoft, τα dev kits του Scorpio θα κυκλοφορήσουν με μεγαλύτερες δυνατότηες από ότι τα commercial units παρέχοντας 44 customized compute units στα 1172 Mhz αντί για 40.

Όπως εξήγησε ο ίδιος ο Gammill “Η κύρια αρχή για το design της κονσόλας ήταν να παρέχει ευκολίες στους developers προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους της εταιρίας, οι οποίοι ήταν το 4K, 4K υφή, σταθερά framerates, το HDR και το μεγάλο εύρος χρωμάτων”.

Η Microsoft έκανε μια σύγκριση μεταξύ των dev kits του Scorpio, του Xbox One S και του Xbox One όπως φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί:

Σύμφωνα με την εταιρία, το Scorpio έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνει βασικά oft-used DirectX12 draw calls στη GPU, πράγμα που με τη σειρά του μπορεί να ελευθερώσει extra processing power για τους developers.

Πάνω σ’ αυτό τοποθετήθηκε και ο ίδιος ο Gammill συμπληρώνοντας “είναι η πρώτη φορά, από όσο γνωρίζω, που κάνουμε κάτι τέτοιο. Τοποθετήσαμε κάποια από τα DX12 runtime components κατευθείαν στο hardware. Με αυτό τον τρόπο επιτύχαμε draw calls σε λιγότερους κύκλους της GPU πράγμα που κάνει το σύστημα πιο αποδοτικό”.

Αναφορικά με την μνήμη, η DDR3 RAM που χρησιμποιήθηκε στο Xbox One, αντικαταστήθηκε με DDR5 RAM 12 GB, ενώ αφαιρέθηκε η ESRAM κατόπιν απαίτησης των developers.

Το dev kit περιλαμβάνει  24 GB of DDR5 RAM, γεγονός που σημαίνει ότι έχει διπλάσια μνήμη από ότι οι κονσόλες που θα βγουν στην αγορά, καθώς και 1 TB solid-state drive επιπλέον στο ήδη υπάρχον 1 TB σκληρού δίσκου που θα έχει η κονσόλα που θα διατεθεί προς πώληση.

Τα dev kits θα περιλαμβάνουν επίσης real-time clock και battery backup, OLED οθόνη και 5 programmable buttons, ενώ θα έχει τα ίδια ports με το retail Scorpio.

Σύμφωνα με την Microsoft, οι developers θα χρειαστεί να εξελίξουν τα παιχνίδια του Xbox One με την προσδοκία ότι κάποιοι θα παίζουν τα παιχνίδια τους σε πιο δυνατό hardware σε 4K τηλεοράσεις. Παρ’ όλα αυτά η εταιρία δεν θέλει να περιθωριοποιήσει τις υπόλοιπες κονσόλες της, γι’ αυτό περιμένει από τους developers να μην ασχοληθούν αποκλειστικά με το Scorpio, αλλά να δώσουν προσοχή ώστε τα παιχνίδια τους να παίζουν ικανοποιητικά σε όλες τις Xbox One κονσόλες.

To Project Scropio θα μπορεί να μετατραπεί σε ένα dev kit, ωστόσο το conversion kit δεν θα είναι τόσο δυνατό όσο το dev kit που θα παρέχει η ίδια η εταιρία και θα μοιράσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες σε αρκετούς developers.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Microsoft κατάλαβε το “λάθος” της και φαίνεται να έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στους developers με το Scorpio για να αποκαταστήσει τις χαμένες σχέσεις της μαζί τους.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω τις πρώτες εικόνες από το dev kit όπως αποκαλύφθηκε από το Gamasutra: