Warhammer 40K: Dawn of War 3
Previews

Warhammer 40K: Dawn of War 3 – Preview

Μία από τις κορυφαίες RTS σειρές επιστρέφει και πάλι στο σκοτεινό και αιματηρό σύμπαν του Warhammer 40K, με το πολυαναμενόμενο Dawn of War 3! Εμείς παίξαμε την Beta και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Το σύμπαν του Warhammer 40K έχει μία μαγευτική αισθητική, που σου μαγνητίζει την προσοχή και το ενδιαφέρον σχεδόν άμεσα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως αποτελεί με διαφορά το πιο δημοφιλές σύμπαν της Games Workshop, έχοντας σημαντικά περισσότερους οπαδούς. Λίγο το φανταστικό Lore, που σε ταξιδεύει από τις πρώτες κιόλας σελίδες, λίγο το σκοτεινό και ανατριχιαστικό setting και φυσικά οι πανέμορφα σχεδιασμένες φυλές του σύμπαντος, που εντυπωσιάζουν και τους πιο ιδιότροπους. Όπως είναι εύκολα κατανοητό, υπάρχουν οι βάσεις για κάθε δημιουργό που θέλει να επενδύσει πάνω στο σύμπαν του Warhammer 40K, ώστε να φέρει στην ζωή μία φανταστική ιστορία ή εμπειρία. Σε αυτή την λίστα ανήκει η καταπληκτική Relic Entertainment, γνωστή κυρίως από την RTS σειρά Company of Heroes, που έσπασε όλα τα ρεκόρ. Αν και προέκυψε μετά από το Dawn of War, λόγω και του setting του Β’ Παγκοσμίου, είχε σημαντικά μεγαλύτερη επιτυχία. Βέβαια, η Relic φαίνεται πως θέλει να το αλλάξει αυτό με το Dawn of War 3… Εμείς είχαμε την ευκαιρία να λάβουμε μέρος στην Closed Beta του παιχνιδιού και σας μεταφέρουμε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας από το Multiplayer κομμάτι.

Πιο μεγάλο και εντυπωσιακό από ποτέ

Η Relic φαίνεται πως αποφάσισε να δημιουργήσει ένα «All-Star» παιχνίδι, με το Dawn of War 3 να περιέχει πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας και χαρακτηριστικών που αγαπήθηκαν σε προηγούμενους τίτλους της εταιρίας, προσφέροντας το ιδανικό μείγμα RTS «εθισμού». Οι μονάδες είναι περισσότερες, τα οχήματα είναι μεγαλύτερα και γενικότερα η κλίμακα έχει μεγαλώσει αισθητά σε όλους τους τομείς. Στην Beta, στη διάθεσή μας είχαμε και τα 3 factions (Space Marines, Orks, Eldar), σε 3 διαφορετικούς χάρτες, έναν για κάθε διαθέσιμο mode (3v3, 2v2, 1v1). Για κάθε φυλή υπήρχαν αρκετά Elite Units και Doctrines, αν και σύμφωνα με την Relic, δεν ήταν όλα διαθέσιμα κατά τη διάρκεια της Beta. Ένα από τα στοιχεία που ξεχώρισε από το Company of Heroes 2 και που η Relic θέλησε να ενσωματώσει και στο Dawn of War 3, είναι τα Doctrines. Μέσω αυτών, μπορείτε να δυναμώσετε συγκεκριμένες μονάδες, ή να δώσετε κάποια ιδιαιτερότητα στα κτίρια σας για παράδειγμα. Δίνει ένα ευχάριστο RPG τόνο στο gameplay, που αν και 2 παίκτες διαλέξουν την ίδια φυλή, λόγω των Doctrines και κατά επέκταση των Elite Units, μπορεί να έχουν μία τελείως διαφορετική εξέλιξη κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Dawn of War 3

Γενικότερα, όπως θα δείτε και παρακάτω, το Dawn of War 3 θυμίζει MOBA περισσότερο από κάθε άλλο RTS που μας έρχεται στη μνήμη, αν και ταυτόχρονα ο πυρήνας του gameplay του αφορά το base-building, την διαχείριση πόρων, τη δημιουργία ενός ικανού στρατού και ιδανικά την εξόντωση του εχθρού σας ή τον δικό σας αφανισμό. Αυτό που αλλάζει όμως και θυμίζει περισσότερο τη δημοφιλή κατηγορία παιχνιδιών, είναι τα objectives που έχει η κάθε ομάδα ή παίκτης. Πλέον, κάθε ομάδα έχει ένα Core, που πρέπει να καταστραφεί από τον αντίπαλο ώστε να βγει νικητής. Σε αντίθεση με άλλα «εκνευριστικά» RTS όπου πρέπει είτε να εξολοθρεύσεις την παραμικρή μονάδα και κτίριο, είτε να παραδοθεί κάποιος, στο Dawn of War 3 ο απώτερος στόχος είναι η διάλυση του αντίπαλου Core, αλλά βέβαια δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Στην ουσία, υπάρχουν διαφορετικά στάδια που πρέπει να ολοκληρωθούν από κάποιον που θέλει να επιτεθεί στην βάση του εχθρού του. Αρχικά, θα πρέπει να καταστραφεί το Power Generator και το turret, που βρίσκονται στις άκρες της βάσης και στη συνέχεια να γίνει η μετωπική επίθεση στο Core. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία συνεχόμενη μάχη σε πολλαπλά μέτωπα, με τελικό νικητή όποιον διαχειριστεί καλύτερα τους διαθέσιμους πόρους του και πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις.

Η βάση μπορεί να είναι το πιο σημαντικό objective, αλλά δεν είναι το μόνο. Σε κάθε χάρτη, υπάρχουν διάσπαρτα σημεία που όταν καταλειφθούν, προσφέρουν πόρους ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όπως και στα Company of Heroes, η διαχείριση των πόρων, στην ουσία, είναι η κατάκτηση περισσότερων objective από τον αντίπαλο και η συνεχόμενη εναλλαγή ανάμεσα σε άμυνα και επίθεση. Σε κάποια σημεία, ο εχθρός σας μάλλον θα είναι πιο δυνατός και θα πρέπει να υποχωρήσετε προσωρινά, μέχρι τουλάχιστον να έρθουν ενισχύσεις από άλλα σημεία του χάρτη. Ελέγξτε συγκεκριμένα σημεία και θα μπορείτε να προβλέψετε τι είδους πόρων έχει διαθέσιμους ο εχθρός, με αποτέλεσμα να μπορείτε να δημιουργήσετε τις κατάλληλες μονάδες που έχουν το πλεονέκτημα έναντι των μονάδων που αναγκάζεται να φτιάξει ο αντίπαλος. Βέβαια, αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα, είναι πως υπάρχουν συνεχόμενες αλλαγές στην ροή της μάχης, κι ακόμη αν χάσετε νωρίς κάποιες συγκρούσεις, μπορείτε να επανέλθετε, χωρίς να σας τιμωρήσει τόσο σκληρά το παιχνίδι. Το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί και αργότερα στη ροή του παιχνιδιού, καθώς λόγω της δύναμης και τον αριθμό των μονάδων, μία μεγάλη χαμένη μάχη θα «πονέσει» πολύ.

Dawn of War 3

Κάθε παίκτης έχει στη διάθεσή του 3 Elite Units που μπορεί να επιλέξει πριν ξεκινήσει το παιχνίδι. Πρόκειται στην ουσία για “Hero Units”, όπου για παράδειγμα οι Space Marines έχουν τον Gabriel Angelos, κεντρική φυσιογνωμία των προηγούμενων τίτλων της σειράς. Για να εμφανιστούν στο πεδίο της μάχης όμως, θα πρέπει να αποκτήσετε τα λεγόμενα Elite Points. Πρόκειται για έναν καινούργιο πόρο, που τον αποκτάτε καθώς περνάει η ώρα και με την συμμετοχή σας σε μάχες. Κάθε Elite Unit απαιτεί έναν συγκεκριμένο αριθμό τέτοιων πόντων για να χρησιμοποιηθεί, ενώ μετά το θάνατό του, μπορείτε να το καλέσετε και πάλι, αρκεί να μην βρίσκεται σε cooldown και να έχετε τους απαιτούμενους πόντους. Τα Elite Units αν χρησιμοποιηθούν καταλλήλως, έχουν τη δύναμη να αλλάξουν την ροή μίας μάχης δραματικά. Οι ικανότητες τους είναι πολύ δυνατές και ικανές να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικές περιπτώσεις. Οι μονάδες των χαμηλότερων tier, παρόλο τη δύναμη τους, δεν είναι άτρωτες σε καμία περίπτωση. Αν τις ρίξετε μόνες τους απέναντι σε υπεράριθμο στρατό, τότε πολύ γρήγορα θα εξουδετερωθούν. Πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν έχουν την κατάλληλη υποστήριξη, καθώς τότε «λάμπουν» και οι δυνατότητές τους.

Πολλά υποσχόμενο, αλλά αρκετά απαιτητικό για νέους παίκτες

Σε γενικές γραμμές, το Dawn of War 3 φαίνεται να αποτελεί το τέλειο μείγμα των καλύτερων στοιχείων των προηγούμενων τίτλων. Ικανοποιητικό base-building, με κάθε φυλή να έχει τα δικά της προτερήματα και μειονεκτήματα και μεγάλους στρατούς, όπως στον πρώτο τίτλο της σειράς, σε συνδυασμό με τις επίλεκτες μονάδες και τους «ήρωες» που ήταν το επίκεντρο του Dawn of War 2 και τα Doctrines του Company of Heroes. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και ποιοτικό πακέτο, με εθιστικό gameplay. Βέβαια, υπάρχουν ακόμη «ανοιχτά» θέματα στο μυαλό μας, που σίγουρα θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές. Για παράδειγμα, όταν υπάρχουν πολλές μονάδες, με διαφορετικές ικανότητες η κάθε μία, θα σας προκαλέσει σύγχυση καθώς θα πρέπει να τις διαχειριστείτε όλες ξεχωριστά. Η «κατάρα» των RTS με τα ατελείωτα macro και shortcuts δεν φαίνεται να λείψει από το Dawn of War 3, κάνοντάς το στην ουσία απαγορευτικό για νέους παίκτες. Οι βετεράνοι του είδους θα εξοικειωθούν άμεσα πάντως, καθώς δεν έχει κάτι που θα τους ξενίσει ή θα τους δυσκολέψει. Από την άλλη, για τους νέους παίκτες τα πράγματα θα είναι αρκετά πιο δύσκολα… Όπως και να έχει, ανυπομονούμε να πιάσουμε την τελική έκδοση στα χέρια μας και να την «ξεζουμίσουμε»!

FOR THE EMPEROR!